Gå til innhold

Spiseforstyrrelser - er dette riktig forum?

flammefugl

Anbefalte innlegg

Ser at forumet for spiseforstyrrelser er lagt ned for lenge siden , så jeg prøver å få noen svar her...om det er mulig?

Jeg kjenner flere som sliter med spiseforstyrrelser i en eller annen form.

Men - hvilken spiseforstyrrelse har en person som bruker avføringsmidler for å slanke seg?Bulimi? Og kan en slanke seg i noen særlig grad ved og ta den typen midler?Hvilke skader kan det i så fall forårsake?

Kan personer som er overvektige ha spiseforstyrrelser? Og hva slags behandling får disse personene?

Håper noen kan hjelpe meg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor spør du om avførigstabletter? er det for å vite om du kan bruke det å slanke deg med? Det er veldig veldig skadelig for kroppen din

Klart overvektige kan være spiseforstyrret. Det er nok en del overvektige som er det, at det er nettopp derfor de er overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du om avførigstabletter? er det for å vite om du kan bruke det å slanke deg med? Det er veldig veldig skadelig for kroppen din

Klart overvektige kan være spiseforstyrret. Det er nok en del overvektige som er det, at det er nettopp derfor de er overvektige.

Jeg bruker ingenting for å slanke meg, men jeg vet om folk som bruker avføringsmidler.Lurer bare på om det kan skade folk....Det var bare det jeg ville med det.Men skjønner at andre fort får mistanke til meg.Skjønner også at dette ikke er det riktige stedet for å spørre om spiseforstyrrelser( etter å ha lest info om "mat og ernæring".Beklager... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingenting for å slanke meg, men jeg vet om folk som bruker avføringsmidler.Lurer bare på om det kan skade folk....Det var bare det jeg ville med det.Men skjønner at andre fort får mistanke til meg.Skjønner også at dette ikke er det riktige stedet for å spørre om spiseforstyrrelser( etter å ha lest info om "mat og ernæring".Beklager... :(

ok. Sorry.

Jeg har vært her inne i mange år,og sett en mange lignende spørsmål, hvor det ofte viser seg at den som spør er spiseforstyrret, og gjerne vil ha råd for å gjøre dt enda verre for seg slev.

Men ja. Avføringsmidler kan være svrt skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre ikke et forum for folk som lider av SF, men jeg kan prøve å svare deg litt for det.

Noen bruker avføringstabletter fordi de tror at de kan kvitte seg med kalorier med det, men det stemmer ikke. Kaloriene har allerede blitt tatt opp av tarmen før avføringstablettene får de med ut.

Avføringstabletter er svært skadelige og man blir veldig fort avhengig av dem. Da får man forstoppelse hvis man ikke bruker de. Man kan også bli uttørket av de for de skyller ut all væske. Hvis man bruker de over veldig lang tid kan man dessuten få store skader på tarmene og noen får utlagt tarm (pose med avføring på magen...) pga det.

Altså ikke å anbefale! Det får deg ikke slankere, bare mer skadet. Tarmer er veldig kjekt å ha :)

Håper at du eller de som du snakker om får hjelp til spiseforstyrrelsene sine. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Naturbarn

Hvis man bruker avføringstabletter for å slanke seg, så tror jeg man har anoreksia, men det er vanskelig å fastslå. Bulimi er når man kaster opp maten man spiser, slik at man trenger ikke tabletter.

Fete folk kan lide av overspising, som også er en spiseforstyrrelse, eller de har spist feil type mat i årevis i den tro at de slanker seg, men så ender de opp med å ødelegge kroppens forbrenning/stoffskifte.

De som har spiseforstyrrelser vil gjerne fornekte det, men det er lett å oppdage hvis man følger litt med.

Prøv:http://www.iks.no/

Der får du sikkert flere råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...