Gå til innhold

Ta ansvar selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk hyggelig tannlege! Han fikset tannen min :D

*lykkerus*

Ha det fint!

Så bra. Deilig å bli kvitt tannpinen.

Har også en hyggelig tannlege. Var hos han første gang for ikke så mange dager siden. Gruer meg ikke like mye for neste besøk.

Håper du får en fin dag. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansvar maa man ta, slik er det bare. AA vaere syk fritar deg ikke fra ansvar over ditt liv.

Jeg tror vi mennesker i langt stoerre grad kan paavirke hvilken vei livet vaart skal ta, enn vi egentlig er klar over.

Men det er tungt. Fordi, det er saa enkelt aa skylde paa sin sykdom og dure i vei uten maal og mening og forvente at medisiner og behandlere skal fikse deg. Aa

innse at man faktisk sitter med ansvaret selv er for mange blytungt for da maa man plutselig begynne aa jobbe.. gjoere noe. Det er viktig, tror jeg, at psykisk syke i langt stoerre grad blir klar over dette. I altfor mange aar har vi blitt dullet med.

Men saa har du dem som tar ansvar, som kjemper dag ut og dag inn. Som har et intenst og inderlig oenske om aa bli frisk ,-og som forsoeker. Og DA aa bli moett med "ta ansvar" blir fryktelig feil. Dette er vanskelig, for vi som svarer kjenner ikke alltid vedk som skriver like godt. Noen trenger et spark bak (jeg trenger det ofte!) mens andre trenger en varm klem.

En haarfin balansegang

Skulle ønske det var flere som tok seg tid til å bli kjent med personen før de begynner å presse folk videre. Har altfor ofte opplevd at jeg selv presser meg så mye jeg klarer, for så å bli møtt med "du klarer litt til", "ikke gi deg nå, du er så godt i gang" etc.

Har heldigvis etterhvert blitt flinkere til å si fra når det blir for mye, med stor støtte fra psykologen. Men før, og til en viss grad fremdeles, har jeg vært veldig fristet til å legge inn en "pressmargin". For å ha noe å gå på når jeg blir utsatt for press. Men det blir jo helt feil.

• 3 år senere...
Skrevet

en indre bella? nei er du gal min venn... da hadde de aldri sluppet deg ut igjen ;)

Hehe:-) Fremdeles morsomt:-)

Skrevet

Hehe:-) Fremdeles morsomt:-)

Du får gjøre som meg - sette henne på ene skulderen og frosken på andre og nhd i baderomskapet ved siden av medisinboksen. De er svært nyttige! :)

Skrevet

Du får gjøre som meg - sette henne på ene skulderen og frosken på andre og nhd i baderomskapet ved siden av medisinboksen. De er svært nyttige! :)

hehe

Gjest Astroide
Skrevet

Ansvar maa man ta, slik er det bare. AA vaere syk fritar deg ikke fra ansvar over ditt liv.

Jeg tror vi mennesker i langt stoerre grad kan paavirke hvilken vei livet vaart skal ta, enn vi egentlig er klar over.

Men det er tungt. Fordi, det er saa enkelt aa skylde paa sin sykdom og dure i vei uten maal og mening og forvente at medisiner og behandlere skal fikse deg. Aa

innse at man faktisk sitter med ansvaret selv er for mange blytungt for da maa man plutselig begynne aa jobbe.. gjoere noe. Det er viktig, tror jeg, at psykisk syke i langt stoerre grad blir klar over dette. I altfor mange aar har vi blitt dullet med.

Men saa har du dem som tar ansvar, som kjemper dag ut og dag inn. Som har et intenst og inderlig oenske om aa bli frisk ,-og som forsoeker. Og DA aa bli moett med "ta ansvar" blir fryktelig feil. Dette er vanskelig, for vi som svarer kjenner ikke alltid vedk som skriver like godt. Noen trenger et spark bak (jeg trenger det ofte!) mens andre trenger en varm klem.

En haarfin balansegang

Kjempefint svar, Bella.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...