Gå til innhold

Jente som ødelegger for venninner

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hva som forgår i jentegjenger jeg.

Er det alltid en intrigemaker som gjør alt for å ødelegge for sine venninner?

Og hvorfor hører alle på den selvsikre lederjenta når hun beviser gang på gang at hun dolker venninnene sine i ryggen en etter en?

Tør ikke dere jenter å gjøre opprør med de som ødelegger deres egne venninner?

Hvorfor tar dere ikke parti for den som blir utsatt for urettferdighet fra intrigemakeren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167920-jente-som-%C3%B8delegger-for-venninner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

flott innlegg..lurer på det eg og faktisk ....

Jeg tror vi er mange som lurer på det....

Jeg vet om et tilfelle fra jeg var ungdom, der ei jente ble utestengt og utfryst av nær sagt alle, sannsynligvis (som så ofte)p.g. av sjalusi.

Hun var den flotteste jenta du kan tenke deg, hun var penest av alle sammen, og ble trakkasert og fryst ut pga sjalusi i mange år.

Det som fryder meg litt er at denne jenta til slutt stakk av med den mest populære gutten på skolen. Da ble maska på de andre "mobberne" temmelig lange.

Men jeg skulle ønske alle voksne og barn fikk litt bedre info om hvor ødeleggende slik utfrysing er når det foregår over mange år. Ingenting er så trist for en mor og en far som å oppleve at barnet deres blir mobbet eller utfryst, har lest om så mange triste skjebner i det siste.

Alle burde tenke over konsekvensene av hva de gjør!

Gjest ikkje lett

har faktisk opplevd det å bli utfryst...

det kan hende som du sier at folk blir utfryst pga utseende pga eg tror eg ble det en periode.. ble kjent med noen nye folk da eg begynte på skole og da eg begynte å henge med disse på fritiden og traff veninnene så va det noen av de som falt for meg.. og etterhvert som folk fikk vite dette begynte jævelskapen.. slutt på sms og ringing og drittslenging...

er ikkje med de idag mn va ikkje kjekt når det pågikk..

hilsen en som stakk fra de mn beholdt damen :)

Gjest ikkje lett

har faktisk opplevd det å bli utfryst...

det kan hende som du sier at folk blir utfryst pga utseende pga eg tror eg ble det en periode.. ble kjent med noen nye folk da eg begynte på skole og da eg begynte å henge med disse på fritiden og traff veninnene så va det noen av de som falt for meg.. og etterhvert som folk fikk vite dette begynte jævelskapen.. slutt på sms og ringing og drittslenging...

er ikkje med de idag mn va ikkje kjekt når det pågikk..

hilsen en som stakk fra de mn beholdt damen :)

skjer forressten i guttegjenger og ...som du sikkert skjønte :)

Annonse

Skal sjekke linkene dine:)

Tror dette er et utbredt tema som alle bør sette seg inn i.

Ser bare på egne unger,hvor lett de har for å henge seg på kritikken å kritisere andre som skiller seg litt ut fra mengden.

• 3 uker senere...

Huff ja... Jeg vet ALT om dette...

Jeg flytta med mamma til en plass 25 mil hjemmefra da jeg var 13 år(mener jeg å huske). På den plassen hadde jeg trivdes godt hele tida og hadde venner i massevis. Dette var mer en byplass, jeg var jo fra en bygd, og atpå til en gård.

På den nye plassen ble alt helt forandra. For her var det helt annerledes enn hjemme. Ingen vil bli kjent med en ny jente. Guttene ville, de var litt mer bekymringsløse. Så jeg hang en del med guttene i starten, bare fordi de tok meg som DEN JEG VAR og ikke som en Jente, eller fordi jeg var særlig pen(for det er jeg ikke). Jeg prøvde jo først å bli kjent med jentene, men det gikk ikke. Jaja, de vil vel ikke ha noe med meg å gjøre da, jeg er jo bare en bondejente -og ikke pen engang...

Så begynte jentene på skolen å syns at jeg var den største heksa i manns minne! Jeg var bare ute etter å ta guttene dems, og jeg avviste alle sammen, bare ikke gutter. Jeg var skikkelig knust! Det var da virkelig ikke i mine tanker engang!

Jeg bodde der i to år, da greide jeg ikke mer. Ryktene svirra, og de ble verre og verre. Så jeg ba tynt om å få flytte hjem igjen(dette var på videregående). Til en ny plass igjen.

Her ble jeg kjent med jentene i klassen og litt utenfor også. Trivdes godt en stund, men da flytta jeg. Ikke fordi jeg ble fryst ut eller noe sånt, men rett og slett fordi jeg ikke trivdes i BY.

Nå har årene gått etterpå da. Jeg flytta til en ny bygd igjen. Og jeg ble tatt i mot med åpne armer(og da mener jeg virkelig tatt i mot altså!!), Den gjengen jeg havna i er noe av det flotteste jeg ever har møtt...

Folk i bygda var kjempelette å bli kjent med! På et blunk var det som om jeg har bodd der hele livet..

Jeg slapp naturligvis ikke unna noen trasige rykter(som mange andre på den plassen), men det var en missforståelse og ble fort avklart...

Og da jeg flytta til hjemplassen igjen for å gå på skole, var de folka jeg gikk i klassen med -flytta andre plasser. Så det var nye folk der nå, men miljøet var det samme, og det var ingen problemer å komme inn igjen...

Det er et utrolig vanlig og fælt fenomen... Og det er jo nesten bare jenter som driver på sånn??? Iallfall de guttene jeg kjenner, gjør ikke det...

Men jeg tror rett og slett at noen plasser er verre enn andre... Skal ikke si om det dreier seg om by/bygd, for det vet jeg ikke. Men dumt er det iallfall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...