Gå til innhold

Homøopati mot tvangstanker?


Gjest Lalala

Anbefalte innlegg

Gjest Lalala

Hei,

Jeg er ei jente på 20 år som lider av en type tvangstanker, ikke slik at jeg MÅ vaske meg hele tiden eller noe på den måten, jeg er heller mer slik at jeg går rundt og tror at jeg er unormal (f.eks. en morder, at jeg har et alvorlig seksuelt avvik, i perioder er jeg hypokonder o.l.) Ser selv at disse tankene er SPRØ og HELT ULOGISKE, vet ikke hvorfor jeg får dem... Men, når en tanke først har satt seg i hodet mitt, da blir den der! Og dette har jeg blitt seriøst LEI av!!! Ser på forum for psykiatri at jeg er ikke den eneste med slike plager/tanker, men jeg vil gjerne spørre her i stedet.

Bare så det er sagt: jeg er ikke til fare for noen, men jeg er litt redd for hva jeg skal finne på under et "anfall"... Mot meg selv, altså! Og nå vil jeg gjerne ha råd: tror dere homøopati kan hjelpe? Leste gjennom en lang artikkel på helsenettet.no, og ble veldig interessert. Tror dere det kan ha noe å si for meg? Og går det å blande med psykologbehandling/evt. antidepressiver?

Har "delvis" prøvd homøopati før, men da var det egentlig moren min som var til behandling, og jeg ble bare med en gang, for å se på. Fikk da en slags metallpinne i hånda, der homøopaten "så" alt det som feilte meg. Og jeg ble overrasket over hvor mye som stemte!! Så nå har jeg lyst til å prøve det selv, og fullføre behandlingen (homøopaten døde før jeg kom igang med behandlingen hun foreslo.) Men, som sagt, jeg trenger råd fra noen som har litt peiling på dette.

Jeg skal til legen med mine problemer på tirsdag, og vil gjerne vite før den tid om det er dumt av meg å sette igang med psykolog og antidep. og alt det der, når jeg EGENTLIG vil til homøopat... Hva sier dere? Hva skal jeg gjøre? Og går det å kombinere vanlig skolemedisin med homøopati, eller er det farlig? HELT til slutt: ser dere noen annen beh.form, enten vanlig eller alternativ, som dere vil anbefale meg? Som sagt, jeg SKAL til legen, men vil gjerne ha et par råd på forhånd, være litt forberedt, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei - har selv vært hos homøopater med mentale problemer - og må dessverre råde deg til å la det være. Jeg var hos tre forskjellige, og deres mangel på kompetanse når det gjelder psykiatri førte til at de gjorde vondt veldig mye verre.

Jeg vil anbefale deg å gå til en lege, og få henvisning til en poliklinikk, og eventuelt benytte homøopati som støttebehandling. Vær uansett ops på at homøopaten er medlem av NHL (MNHL).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Kjære Lalala.

Jeg kjenner ikke til noen alternativ behandling som er bevist effektiv mot tvangstanker og vil råde deg til å ha kontakt med en terapeut (psykolog/psykiater) som du stoler på. Hvis dere ikke kommer til målet med vanlig samtaleterapi eller annen behandling kan du ta kontakt med en homøopat. Min erfaring er at homøopater har liten utdanning å behandle plagsomme psykiske tilstander som krever spesialkunnskaper innen psykologi.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...