Gå til innhold

Hun ble med somalierne hjem...


Grip

Anbefalte innlegg

Igjen - du gjør det komplisert, for så å forfekte en "løsning" med gule stjerner.

Jeg har aldri forfektet en løsning med gule stjerner, men tvert i mot forklart hvorfor det hverken er hensiktsmessig eller "nødvendig".

Du er den eneste her som har forfektet bruk av gule stjerner, og fortsetter å gjenta det som et hakk i plata.

Feiler det deg noe alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Goliath

    47

  • flisa

    21

  • favn

    9

Mest aktive i denne tråden

Dine løgner om hva jeg mener er direkte latterlige Sør:-)

Det jeg skrev var:

"For å gjøre dine antagelser holder det som regel med å vite litt om hvor vedkommende har vokst opp, og så anta at vedkommende har samme kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø som de fleste av de andre som har vokst opp samme sted - om det er Danmark, Kosovo, Polen eller Somalia."

Det du påstår at jeg har skrevet er som vanlig noe helt annet.

Så hvorfor gidder du...?

og hvordan skal du vite alt det om alle personer?

Eller skal du bare vite det om "de brune"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forfektet en løsning med gule stjerner, men tvert i mot forklart hvorfor det hverken er hensiktsmessig eller "nødvendig".

Du er den eneste her som har forfektet bruk av gule stjerner, og fortsetter å gjenta det som et hakk i plata.

Feiler det deg noe alvorlig?

Det du forfekter er akkurat det samme som å sette en gul stjerne på folk, bare at den "gule stjernen" er hudfargen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du forfekter er akkurat det samme som å sette en gul stjerne på folk, bare at den "gule stjernen" er hudfargen deres.

Det er vel bare å sende dem ut. Vi vet jo hvem de er, og de har kommet hit på forfalsket grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvordan skal du vite alt det om alle personer?

Eller skal du bare vite det om "de brune"?

"og hvordan skal du vite alt det om alle personer?"

Det kan du selvfølgelig ikke, og nettopp derfor bør alle utvise en viss grad av fornuftig sans når det gjelder hvilke risiko man utsetter seg for - ref starten på denne tråden.

Og det du bør legge til grunn er den informasjonen du måtte ha gjennom egne og andres erfaringer.

"Eller skal du bare vite det om "de brune"?"

Problemstillingen her er selvfølgelig mennesker med en annen kulturell bakgrunn og fra et annet miljø enn vårt eget (igjen med ref til første innlegg), og hva det kan føre til av økt risiko.

Dette gjelder likemye "hvite mennesker" som "brune", så jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden skal trekke frem "rase" og hudfarge.

Det har intet med kulturell bakgrunn og miljø å gjøre.

Hvilken hudfarge de måtte ha er selvfølgelig helt tilfeldig, og har derfor intet i en slik diskusjon å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du forfekter er akkurat det samme som å sette en gul stjerne på folk, bare at den "gule stjernen" er hudfargen deres.

At somaliere er brune i huden har intet med deres kulturelle bakgrunn og miljø å gjøre.

Og derfor har hudfarge intet i en slik diskusjon å gjøre - uansett hvor ofte du bringer det opp.

Jeg har ved en rekke anledninger advart mot innvandrere fra noen av de tidligere østblokk-landene, med bakgrunn i samme type argumenter - (u)kultur og miljø der de kommer fra.

Og de er like hvite i huden som du og jeg - og hudfarge har selvfølgelig intet med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"og hvordan skal du vite alt det om alle personer?"

Det kan du selvfølgelig ikke, og nettopp derfor bør alle utvise en viss grad av fornuftig sans når det gjelder hvilke risiko man utsetter seg for - ref starten på denne tråden.

Og det du bør legge til grunn er den informasjonen du måtte ha gjennom egne og andres erfaringer.

"Eller skal du bare vite det om "de brune"?"

Problemstillingen her er selvfølgelig mennesker med en annen kulturell bakgrunn og fra et annet miljø enn vårt eget (igjen med ref til første innlegg), og hva det kan føre til av økt risiko.

Dette gjelder likemye "hvite mennesker" som "brune", så jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden skal trekke frem "rase" og hudfarge.

Det har intet med kulturell bakgrunn og miljø å gjøre.

Hvilken hudfarge de måtte ha er selvfølgelig helt tilfeldig, og har derfor intet i en slik diskusjon å gjøre.

*ler*

Du fossror. Du har ingen annen måte å utføre det du forfekter enn ved å gå etter folks hudfarge.

Det vet du, og det vet alle.

Det er akkurat det samme som å sette en gul stjerne på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At somaliere er brune i huden har intet med deres kulturelle bakgrunn og miljø å gjøre.

Og derfor har hudfarge intet i en slik diskusjon å gjøre - uansett hvor ofte du bringer det opp.

Jeg har ved en rekke anledninger advart mot innvandrere fra noen av de tidligere østblokk-landene, med bakgrunn i samme type argumenter - (u)kultur og miljø der de kommer fra.

Og de er like hvite i huden som du og jeg - og hudfarge har selvfølgelig intet med dette å gjøre.

Så svar på hvordan du skal "se" deres "kulturelle bakgrunn" hvis du ikke bruker hudfargen?

En gul stjerne som de må bruke på klærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å sende dem ut. Vi vet jo hvem de er, og de har kommet hit på forfalsket grunnlag.

*ler*

Og deg sender vi ut (eller fengsler) fordi du "åpenbart" fortjener det? Eller gjelder ikke samme "krav til bevisførsel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Du fossror. Du har ingen annen måte å utføre det du forfekter enn ved å gå etter folks hudfarge.

Det vet du, og det vet alle.

Det er akkurat det samme som å sette en gul stjerne på folk.

Hva i all verden er det du rører med?

Jeg har intet problem med å oppfatte at folk f.eks kommer fra tidligere østblokk land, ikke minst hvis jeg også prater med dem.

Og jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg prater vanligvis først med mennesker jeg så blir med hjem (ref hva denne tråden faktisk har som utgangspunkt).

Så jeg aner ikke hvordan du kommer frem til dine løgner om hva jeg forfekter, for det er i hvert fall ikke gjennom å forstå det jeg skriver.

Men det er jo sedvanlig typisk av deg å spre løgner om dine meningsmotstandere selv der du måtte ha saklige argumenter å komme med.

Det virker som det ligger i din natur å opptre på en slik måte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svar på hvordan du skal "se" deres "kulturelle bakgrunn" hvis du ikke bruker hudfargen?

En gul stjerne som de må bruke på klærene?

Hvorfor skal du "se" det i en slik setting som vi diskuterer her?

Jeg pleier vanligvis å snakke med mennesker jeg vurderer å bli med hjem, men det gjør kanskje ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det du rører med?

Jeg har intet problem med å oppfatte at folk f.eks kommer fra tidligere østblokk land, ikke minst hvis jeg også prater med dem.

Og jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg prater vanligvis først med mennesker jeg så blir med hjem (ref hva denne tråden faktisk har som utgangspunkt).

Så jeg aner ikke hvordan du kommer frem til dine løgner om hva jeg forfekter, for det er i hvert fall ikke gjennom å forstå det jeg skriver.

Men det er jo sedvanlig typisk av deg å spre løgner om dine meningsmotstandere selv der du måtte ha saklige argumenter å komme med.

Det virker som det ligger i din natur å opptre på en slik måte.....

*ler*

Du sitter, som vanlig, bom fast.

Du kan nemlig ikke klassifisere som du ønsker uten å se på folks hudfarge, så lenge du ikke kjenner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du "se" det i en slik setting som vi diskuterer her?

Jeg pleier vanligvis å snakke med mennesker jeg vurderer å bli med hjem, men det gjør kanskje ikke du?

Så hva er da poenget med at de er "somaliere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ler*

Du sitter, som vanlig, bom fast.

Du kan nemlig ikke klassifisere som du ønsker uten å se på folks hudfarge, så lenge du ikke kjenner dem.

Les det jeg skriver, så ser du at jeg flere ganger har svart deg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det jeg skriver, så ser du at jeg flere ganger har svart deg på det.

Nei, du har bare bortforklart at du vil sette gule stjerner på folk.

Ufyselig av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er da poenget med at de er "somaliere"?

Mener du at du ikke har fått med deg det i hva jeg i flere innlegg her har skrevet?

Les tråden en gang til, så kanskje det går et svakt lys opp for deg.

Det står i de første innleggene jeg skrev her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du ikke har fått med deg det i hva jeg i flere innlegg her har skrevet?

Les tråden en gang til, så kanskje det går et svakt lys opp for deg.

Det står i de første innleggene jeg skrev her.

*gjesp*

Og så er vi tilbake til "de er slemme fordi de er jøder" (eller somaliere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Les det jeg skriver, så ser du at jeg flere ganger har svart deg på det.

Mao ikke DIN skyld at Sør ikke kan lese! hehe... Så at Sør brukte det argumentetder til en annen debattant her. Så da gjelder det vel for Sør også. Eller... Nei, sikkert ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har bare bortforklart at du vil sette gule stjerner på folk.

Ufyselig av deg.

Dette er hva jeg har sagt om somaliere:

Og risikoen for å bli voldtatt av 4 somaliere er helt klart vesentlig mye større i denne settingen enn av 4 nordmenn.

"Det har intet med rasisme å gjøre, men av en annerledes kulturell bakgrunn - og ikke minst det faktum at de aller aller fleste somaliere som kommer til Norge tilhører den høyeste kasten i Somalia.

Og de har noen holdninger og en (u)kultur som er lite forenlig med de fleste andres."

Du må gjerne mene at det ikke er riktig, men det gjør det likevel ikke noe mer usant av den grunn.

Det ufyselige her er å lure norske jenter til å tro at somaliere i Norge ikke utgjør noen større trussel mot dem i en slik setting (bli med ukjente menn hjem).

Da tenker du svært lite på hvordan voldtektsofre har det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao ikke DIN skyld at Sør ikke kan lese! hehe... Så at Sør brukte det argumentetder til en annen debattant her. Så da gjelder det vel for Sør også. Eller... Nei, sikkert ikke!

Jeg har lest det han skriver, men det er jo bare bortforklaringer for en versjon av å sette gule stjerner på en del av befolkningen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...