Gå til innhold

Hun ble med somalierne hjem...


Grip

Anbefalte innlegg

Alternativt kan man bare følge straffeloven - den gjelder for dem som for alle andre.

Hadde den gjort det så ville de ikke fått oppholde seg fritt i landet og mottatt penger som støtte for ulovelig opphold her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Goliath

    47

  • flisa

    21

  • favn

    9

Mest aktive i denne tråden

Hadde den gjort det så ville de ikke fått oppholde seg fritt i landet og mottatt penger som støtte for ulovelig opphold her.....

Oppholdstillatelse er en helt annen diskusjon. Tråden omhandlet voldtekt, og "hvem" man kunne gå hjem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppholdstillatelse er en helt annen diskusjon. Tråden omhandlet voldtekt, og "hvem" man kunne gå hjem med.

Og da er vel neppe en gul stjerne nødvendig?

Litt sunn fornuft burde være mer enn nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er vel neppe en gul stjerne nødvendig?

Litt sunn fornuft burde være mer enn nok....

Du mener at "somalisk utseende" har samme funksjon som en "gul stjerne"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at "somalisk utseende" har samme funksjon som en "gul stjerne"?

Nå var det vel du som bragte gul stjerne inn i dette?

Selv synes jeg som sagt at sunn fornuft fungerer meget godt i alle tilfeller - uansett om det gjelder somaliere, svensker eller bergensere.

En viss forskjell er det alltid - ikke minst avhengig av kulturell bakgrunn og personlige egenskaper.

Og de som ikke tar hensyn til det i en slik setting som det vises til i denne tråden er særdeles naive.

Ikke at jeg mener at denne kvinnen har noen som helst skyld i voldtekten.

Men hun har skyld i å være dum og naiv - enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel du som bragte gul stjerne inn i dette?

Selv synes jeg som sagt at sunn fornuft fungerer meget godt i alle tilfeller - uansett om det gjelder somaliere, svensker eller bergensere.

En viss forskjell er det alltid - ikke minst avhengig av kulturell bakgrunn og personlige egenskaper.

Og de som ikke tar hensyn til det i en slik setting som det vises til i denne tråden er særdeles naive.

Ikke at jeg mener at denne kvinnen har noen som helst skyld i voldtekten.

Men hun har skyld i å være dum og naiv - enkelt og greit.

Ja, den gule stjernen var det som ble brukt forrige gang når man ønsket å "advare befolkningen" om en spesiell folkegruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den gule stjernen var det som ble brukt forrige gang når man ønsket å "advare befolkningen" om en spesiell folkegruppe.

Hvis du synes det er fornuftig, så får du bare synes det.

Personlig mener jeg som sagt at folks egen fornuftige sans og forhåpentligvis etterhvert noe mindre grad av naivitet og en bedre virklighetsoppfatning bør være mer enn nok.

Hvis dette også etterhvert vil tilflyte noen av våre politikere, så skal du se vi kommer langt med det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er fornuftig, så får du bare synes det.

Personlig mener jeg som sagt at folks egen fornuftige sans og forhåpentligvis etterhvert noe mindre grad av naivitet og en bedre virklighetsoppfatning bør være mer enn nok.

Hvis dette også etterhvert vil tilflyte noen av våre politikere, så skal du se vi kommer langt med det.....

Det var et totalt intetsigende innlegg fra deg.

Faktum er at det Grip/du her legger opp til et et slags Apartheidsystem, hvor f. eks. somaliere kommer i den klassen som (akkurat som jødene) måtte gå med en gul stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et totalt intetsigende innlegg fra deg.

Faktum er at det Grip/du her legger opp til et et slags Apartheidsystem, hvor f. eks. somaliere kommer i den klassen som (akkurat som jødene) måtte gå med en gul stjerne.

Og nei da Sør.

Faktum er at det er du som forsøker å gi det inntrykket om oss, bare fordi vi er uenige med deg i hvordan innvandrerproblematikken bør løses - og hva problematikken faktisk består i.

En "mindre sympatisk måte" å forsøke å svartmale dine meningsmotstandere - for å si det mildt....

Og det sier mer om deg enn om oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei da Sør.

Faktum er at det er du som forsøker å gi det inntrykket om oss, bare fordi vi er uenige med deg i hvordan innvandrerproblematikken bør løses - og hva problematikken faktisk består i.

En "mindre sympatisk måte" å forsøke å svartmale dine meningsmotstandere - for å si det mildt....

Og det sier mer om deg enn om oss.

Nei, jeg bare minner deg på når et slikt system ble brukt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bare minner deg på når et slikt system ble brukt før.

Det gjør du ikke Sør.

Du ilegger oss meninger og holdninger vi ikke har, og bygger så dine argumenter og påstander på det.

En klarere måte å forsøke å svartmale dine meningsmotstandere når du selv ikke har saklige motargumenter som du mener er gode, skal du vel lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du ikke Sør.

Du ilegger oss meninger og holdninger vi ikke har, og bygger så dine argumenter og påstander på det.

En klarere måte å forsøke å svartmale dine meningsmotstandere når du selv ikke har saklige motargumenter som du mener er gode, skal du vel lete lenge etter.

Nei, jeg påpeker at å dele befolkningen inn i "somaliere" (= "dem man ikke kan stole på") og "nordmenn" (= "dem kan kan stole på"), hvor inndelingen er basert på hudfarge (i praksis er det dét som det går på), akkurat som den gule stjernen som ble satt på jødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg påpeker at å dele befolkningen inn i "somaliere" (= "dem man ikke kan stole på") og "nordmenn" (= "dem kan kan stole på"), hvor inndelingen er basert på hudfarge (i praksis er det dét som det går på), akkurat som den gule stjernen som ble satt på jødene.

Ok.

Da mener du at norske jenter i en slik situasjon som denne 40 åringen var i (ble med 4 ukjente menn hjem etter fest), skal kunne stole like mye eller lite på f.eks somaliere som på nordmenn?

Det betyr jo at du mener risikoen vil være like stor eller liten i begge tilfeller.

Min påstand kan underbygges av alle statistikker rundt dette, og de tilsier at jeg har rett og du har feil.

Uansett hvor mange gule stjerner du ønsker å dele ut.

Det lønner seg ALLTID å forholde seg til realitetene, og ikke til en teoretisk fantasiverden bygd opp rundt de prinsipper man mener skal gjelde.

Prinsipper er noe man bør forsøke å leve etter.

Sunn fornuft er enda vitkigere - og i mange tilfeller høyst nødvendig om man ikke ønsker å ende opp som denne damen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.

Da mener du at norske jenter i en slik situasjon som denne 40 åringen var i (ble med 4 ukjente menn hjem etter fest), skal kunne stole like mye eller lite på f.eks somaliere som på nordmenn?

Det betyr jo at du mener risikoen vil være like stor eller liten i begge tilfeller.

Min påstand kan underbygges av alle statistikker rundt dette, og de tilsier at jeg har rett og du har feil.

Uansett hvor mange gule stjerner du ønsker å dele ut.

Det lønner seg ALLTID å forholde seg til realitetene, og ikke til en teoretisk fantasiverden bygd opp rundt de prinsipper man mener skal gjelde.

Prinsipper er noe man bør forsøke å leve etter.

Sunn fornuft er enda vitkigere - og i mange tilfeller høyst nødvendig om man ikke ønsker å ende opp som denne damen.....

Historien tilsier at når man behandler folk basert på fordommer om folkegrupper, så går det akkurat slik det gjorde med jødene for 65 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261254

Når jeg hørte om dtte på nyhetene i går, så tenkte jeg mitt - og fikk det bekreftet i dag (nok en gang...)

Sitat: "Den pågrepne mannen er i begynnelsen av 30-årene, og kommer fra Algerie. Politiet vet ikke hvorvidt han har oppholdstillatelse."

Det er for ille når den type antagelser om gjerningsmenn kommer som en ryggmargsrefleks, og det nesten alltid stemmer......

Ja, det er trist. Jeg er ikke rasist - tvert om,- har alltid vært i første rekke til å (prøve å) behandle alle likt - både med handlinger og tanker. Men det _blir_ vanskeligere og vanskeligere med årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist. Jeg er ikke rasist - tvert om,- har alltid vært i første rekke til å (prøve å) behandle alle likt - både med handlinger og tanker. Men det _blir_ vanskeligere og vanskeligere med årene...

Egne og andres erfaringer kombinert med mye faktainformasjon er det vanskelig å lukke øynene for - selv om det ser ut til at noen fremdeles klarer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien tilsier at når man behandler folk basert på fordommer om folkegrupper, så går det akkurat slik det gjorde med jødene for 65 år siden.

Fordommer er noe helt annet enn realiteter.

Du har f.eks fordommer mot mange her.

Når det gjelder f.eks somaliere så er det en realitet at de aller fleste av de som kommer som asylsøkere til Norge, tilhører Somalias øverste "kaste" - og som sådan generelt sett ikke tilfredsstiller krav til asyl, har en annen kulturell bakgrunn og holdninger som går svært dårlig sammen med de aller fleste andres, og de kommer svært dårlig ut på både voldsstatistikker og arbeidsledighetsstatistikker - også sammenliknet med de fleste andre "grupper" av innvandrere.

Og intet av dette er fordommer, men rene dokumenterbare fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne og andres erfaringer kombinert med mye faktainformasjon er det vanskelig å lukke øynene for - selv om det ser ut til at noen fremdeles klarer det:)

Du tenker på faktainformasjon om hva som skjedde forrige gang man delte folk inn i "somaliere/jøder" og "nordmenn"?

Noen av oss vil helst ikke ha en repetisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer er noe helt annet enn realiteter.

Du har f.eks fordommer mot mange her.

Når det gjelder f.eks somaliere så er det en realitet at de aller fleste av de som kommer som asylsøkere til Norge, tilhører Somalias øverste "kaste" - og som sådan generelt sett ikke tilfredsstiller krav til asyl, har en annen kulturell bakgrunn og holdninger som går svært dårlig sammen med de aller fleste andres, og de kommer svært dårlig ut på både voldsstatistikker og arbeidsledighetsstatistikker - også sammenliknet med de fleste andre "grupper" av innvandrere.

Og intet av dette er fordommer, men rene dokumenterbare fakta.

Spar oss bortforklaringene dine på hvorfor du ønsker en repetisjon av å dele folk inn i "jøder/somaliere" og "nordmenn".

Vi har sett resultatet av slik praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på faktainformasjon om hva som skjedde forrige gang man delte folk inn i "somaliere/jøder" og "nordmenn"?

Noen av oss vil helst ikke ha en repetisjon.

Ja det er du den rette til å si, som innrømmer at du deler menneskeheten inn i onde mennesker og gode mennesker.

Verre fanatsisme må man ut i de mest ekstreme religiøse miljøer for å finne, og forklarer vel også langt på veg at du bruker livet ditt på å skrive 24 000 innlegg i løpet av fire år, stort sett inneholdne det samme repeterende møl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...