Gå til innhold

Hun ble med somalierne hjem...


Grip

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu

Hvis de er troende muslimer, som Grip påstår, så har de neppe drukket alkohol.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke alle slike detaljer om andre folkeslag jeg. For meg er mennesker mennesker. Jeg vet at de tenker og reagerer forskjellig derimot. Og det forholder jeg meg til. Nordmenn reagerer heller ikke likt, derfor er det noen norske menn en kan bli med hjem, og andre en ikke bør bli med.

Det er ikke noe hokus pokus med det her! Hvis en er ute en kveld, treffer en del mannfolk, så er det jo helt vanlig å vurdere dem. Det gjorde vi venninner i 'hine tider'. Men jentene har kanskje sluttet å tenke? Noen mannfolk virket trygge, andre virket sleske, noen kunne en tenkt seg å bli med hjem, andre var en helt klar på at en ikke ville turt å

gå alene med. Vi snakket jo sammen om hva som KUNNE skje hvis vi ble med noen hjem. GJØR ikke jentene det i våre dager da? Men vi ble nå med både her og der vi da, og det gikk bra med de fleste av oss. Ei venninne feilberegna, og ble voldtatt. Forøvrig av en gutt som jeg ikke ville klassifisert som å være i 'fare-for'voldtekt'-kategorien. VI tok sjanser den gangen, og jenter tar sjanser i dag. Forskjellen er tydeligvis at VI var klar over det. Det er tydeligvis ikke dagens jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Goliath

    47

  • flisa

    21

  • favn

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg kan ikke alle slike detaljer om andre folkeslag jeg. For meg er mennesker mennesker. Jeg vet at de tenker og reagerer forskjellig derimot. Og det forholder jeg meg til. Nordmenn reagerer heller ikke likt, derfor er det noen norske menn en kan bli med hjem, og andre en ikke bør bli med.

Det er ikke noe hokus pokus med det her! Hvis en er ute en kveld, treffer en del mannfolk, så er det jo helt vanlig å vurdere dem. Det gjorde vi venninner i 'hine tider'. Men jentene har kanskje sluttet å tenke? Noen mannfolk virket trygge, andre virket sleske, noen kunne en tenkt seg å bli med hjem, andre var en helt klar på at en ikke ville turt å

gå alene med. Vi snakket jo sammen om hva som KUNNE skje hvis vi ble med noen hjem. GJØR ikke jentene det i våre dager da? Men vi ble nå med både her og der vi da, og det gikk bra med de fleste av oss. Ei venninne feilberegna, og ble voldtatt. Forøvrig av en gutt som jeg ikke ville klassifisert som å være i 'fare-for'voldtekt'-kategorien. VI tok sjanser den gangen, og jenter tar sjanser i dag. Forskjellen er tydeligvis at VI var klar over det. Det er tydeligvis ikke dagens jenter?

Denne dama var jo 40 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vite at NÅR du blir med fremmede menn hjem, så kan det bli fremstilt et ønske om sex! Vil du ha sex med denne mannen så er det jo greit, da vil det heller ikke komme til voldtekt. Kanskje vil han bare vise det frimerkesamlingen, men mange tar med damer hjem for å ha sex. Faktisk.

Men så er det noen som TRODDE de ville få sex, som så blir ganske skuffet hvis jenta er avvisende, og utsetter jenta for press, alt fra forsiktig masing, forsøk på avkledning, til fullbyrdet voldtekt.

Så lenge en er singel er jo det der er valg en må ta! Om hva en vil risikere. Det forundrer meg at mange jenter er så naive.

hæ?

"Vil du ha sex med denne mannen så er det jo greit, da vil det heller ikke komme til voldtekt."

MENER DU DETTE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama var jo 40 år....

Ja, det var også noe med alderen hennes som trigget "øynehimlingen" min! At helt unge jenter/kvinner kan være naive er _en_ ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var også noe med alderen hennes som trigget "øynehimlingen" min! At helt unge jenter/kvinner kan være naive er _en_ ting...

40 år og ETTERFORSKER....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fant du dette med etterforsker fra?

Var det ikke saken som ble etterforsket?

*rødme* - dum jeg

:

:

:

:

Jeg leste overkriften helt feil! -

Gud så flaut! *LOL*

HENTER KAFFE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Nå har jeg levd noen år, og jeg har vært på byen, truffet menn jeg har likt, og blitt med noen av dem hjem. Noen få ganger har ting utviklet seg og vi har hatt sex allerede første kvelden.

Akkurat det har jeg ikke bestemt da jeg sa ja til en kopp kaffe og frimerkesamlingen.

Så kanskje denne kvinnen var betatt av en av disse mennene, kanskje hun ikke hadde lyst til å gi slipp men bli bedre kjent? Kanskje hun ikke forventet at det hun hadde sett på som et hyggelig besøk hos en hun var litt betatt av skulle ende med en gruppevoldtekt?

Jeg vet ikke hva som har hendt, men det blir så dumt å skylde på kvinner. Har ikke kvinner lov til å tro på det gode i menn (esket)?

Jeg skylder ikke på kvinnen. Jeg skylder ikke på mannen. Men det er et spill, en lek, det her med kvinner og menn og sex. Leken har pågått til alle tider. Klatrer en i fjell så kan en risikere å dette ned. En bør jo ikke slutte å klatre for det. Men en kan gjøre risikoen for fall minst mulig.

På sjekkemarkedet må en også beskytte seg mot å blir såret eller voldtatt.

Det har noe med å ta ansvar for egen situasjon det her! Arne Næss hadde jo på en måte skylda for at han døde i fjellsiden. Han utsatte seg for den risikoen. Men det var helt frivillig, og han hadde sikkert heller ikke klaget over det som skjedde hvis han kunne formidle det fra der han nå er. Tror han alltid tok en kalkulert risiko.

Lasse Kjus tar en kalkulert risiko for å bli hardt skadet i utforsløypå. Du har vel hørt de gutta si det vet de tar en risiko. Men de GJØR det allikevel.

Jenter har til alle tider blitt med mannfolk hjem etter en tur på byen, det vil så lenge det er to kjønn fortsette å vøre slik. Men på samme måten som det er enkelte fjell somdreper, enkelte skalåmløyper som tar liv, så er det enkelte mannfolk som voldtar.

Det er lov å unngå de 'dummeste' situasjonene, enten det er på 'kjøttmarkedet', i fjellsiden eller i utforløypa.

Og selvfølgelig skal en anmelde voldtekter. Men det er også lov å prøve å unngå å komme i en situasjon hvor slikt kan forekomme. Jeg har bestandig veid for og imot selv når jeg har vært 'amorøs'. Jeg har enten vurdert riktig eller vært heldig. Som oftest var vi to venninner som gikk sammen med to gutter. Da føler en seg litt sikrere. Men jeg ville følt jeg hadde litt av skylden selv hvis jeg ble voldtatt av en mann jeg gikk frivillig med hjem etter et nattklubbesøk. Jeg mener ikke at jeg FORTJENTE voldtekten. Men jeg hadde unngått den hadde jeg ikke vært så naiv. Det betyr ikke at jeg hadde skylden, fordi jeg var naiv.

Dere har bestemt dere for at jeg mener at voldtekt er kvinnens skyld, så det nytter visst ikke å forklare mer. Dere får ikke med dere nyansene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rødme* - dum jeg

:

:

:

:

Jeg leste overkriften helt feil! -

Gud så flaut! *LOL*

HENTER KAFFE

Unnskyld! (at jeg gjorde deg flau)

Lett å lese litt fort. Henter meg en kaffe jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Denne dama var jo 40 år....

Jeg snakker generelt, og har ikke lest hele den her saken spsifikt. Men jeg må nå bare si, at var dama 40 år, så burde hun ihvertfall visst mer om hvilken risiko hun tok. Trodde egentlig det handlet om en tenåring jeg. jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

hæ?

"Vil du ha sex med denne mannen så er det jo greit, da vil det heller ikke komme til voldtekt."

MENER DU DETTE?

Nå blir det jo etterhvert slik da, at alt som kommer fra mitt tastatur blir analysert, og tolket i verste mening tydeligvis. Det er vel ikke noen rettsal det her? Kan ikke det der 'skrive så du ikke kan bli tatt for noe'-språket jeg...

Men nå glemte jeg hva du egentlig spurte om. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det jo etterhvert slik da, at alt som kommer fra mitt tastatur blir analysert, og tolket i verste mening tydeligvis. Det er vel ikke noen rettsal det her? Kan ikke det der 'skrive så du ikke kan bli tatt for noe'-språket jeg...

Men nå glemte jeg hva du egentlig spurte om. hehe.

Det var ikke nøye heller, -skjlnte hva du mente i andre innlegg du har skrevet - og er stort sett enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rutangis netu

hæ?

"Vil du ha sex med denne mannen så er det jo greit, da vil det heller ikke komme til voldtekt."

MENER DU DETTE?

Det var det ja! Får ikke forklart det ordentlig altså, men...

For meg, og mine venninner, har det fungert slik (vi er kanskje ikke som dere DOL-ere) at hvis vi bole med en mann hjem,så har det gjerne gått noe forut for det. Dansing, prating, blitt betatt av hverandre. Kanskje litt kyssing. Er det så rart at en tenker videre da da? Mannen merker at en er interessert. Det er jo naturlig at en kan ha lyst på sex da, begge to? Avtaler en på forhånd, så er et jo greit.

Har HØRT (det er IKKE meg som sier dette, så slipper jeg p bli beskyldt for det) at enkelte mannfolk kan vli litt voldsomme hvis de blir nektet ventet sex i slike situasjoner. Det er vel DE mannfolka som da kanskje, i gitte situasjoner, vil gå til det skritt å volda kvinnen. Men de har vel ikke BESTEMT seg for å voldta? Eller? Og da tenkte jeg bare at hvis kvinnen ville ha sex også (sommange vil, derfor blir mange med også) så ble det jo ikke noe diskusjon om det. For om kvinnen også vil, så kan det jo ikke bli voldtekt? Eller er det uenighet om det også? ERGO, gå ikke hjem med en mann du ikke vil ha sex med. Vent til dagen etter iallefall. Ja vel, så er jeg dum da! Men slik håndterte vi det iallefall.

Vi haiket også i! Vi visste jo det var farlig, men gjorde det allikevel. SELV om vi hørte om jenter som hadde blitt voldtatt. Vi tok en risiko. En voldtekt er en forbrytelse åkke som, men en behøver ikke stille seg lagelig til for hugg.

Nei, nå gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder ikke på kvinnen. Jeg skylder ikke på mannen. Men det er et spill, en lek, det her med kvinner og menn og sex. Leken har pågått til alle tider. Klatrer en i fjell så kan en risikere å dette ned. En bør jo ikke slutte å klatre for det. Men en kan gjøre risikoen for fall minst mulig.

På sjekkemarkedet må en også beskytte seg mot å blir såret eller voldtatt.

Det har noe med å ta ansvar for egen situasjon det her! Arne Næss hadde jo på en måte skylda for at han døde i fjellsiden. Han utsatte seg for den risikoen. Men det var helt frivillig, og han hadde sikkert heller ikke klaget over det som skjedde hvis han kunne formidle det fra der han nå er. Tror han alltid tok en kalkulert risiko.

Lasse Kjus tar en kalkulert risiko for å bli hardt skadet i utforsløypå. Du har vel hørt de gutta si det vet de tar en risiko. Men de GJØR det allikevel.

Jenter har til alle tider blitt med mannfolk hjem etter en tur på byen, det vil så lenge det er to kjønn fortsette å vøre slik. Men på samme måten som det er enkelte fjell somdreper, enkelte skalåmløyper som tar liv, så er det enkelte mannfolk som voldtar.

Det er lov å unngå de 'dummeste' situasjonene, enten det er på 'kjøttmarkedet', i fjellsiden eller i utforløypa.

Og selvfølgelig skal en anmelde voldtekter. Men det er også lov å prøve å unngå å komme i en situasjon hvor slikt kan forekomme. Jeg har bestandig veid for og imot selv når jeg har vært 'amorøs'. Jeg har enten vurdert riktig eller vært heldig. Som oftest var vi to venninner som gikk sammen med to gutter. Da føler en seg litt sikrere. Men jeg ville følt jeg hadde litt av skylden selv hvis jeg ble voldtatt av en mann jeg gikk frivillig med hjem etter et nattklubbesøk. Jeg mener ikke at jeg FORTJENTE voldtekten. Men jeg hadde unngått den hadde jeg ikke vært så naiv. Det betyr ikke at jeg hadde skylden, fordi jeg var naiv.

Dere har bestemt dere for at jeg mener at voldtekt er kvinnens skyld, så det nytter visst ikke å forklare mer. Dere får ikke med dere nyansene.

Det er nok noen som skjønner hva du mener...ikke bli paranoid nå!

Er i grunnen enig i mesteparten av det du skriver.

Dette minner meg om da politiet i distriktet her advarte kvinner mot å gå alene hjem fra byen en periode da det hadde vært noen uoppklarte voldtekter. Da startet kaklingen i hønsegården! (fy meg,- jeg skulle vel kanskje ikke formulere meg slik). Da ble det til at det var portforbud for kvinner, og at skylden ble lagt på kvinner, siden de ble "straffet" osv. Himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder ikke på kvinnen. Jeg skylder ikke på mannen. Men det er et spill, en lek, det her med kvinner og menn og sex. Leken har pågått til alle tider. Klatrer en i fjell så kan en risikere å dette ned. En bør jo ikke slutte å klatre for det. Men en kan gjøre risikoen for fall minst mulig.

På sjekkemarkedet må en også beskytte seg mot å blir såret eller voldtatt.

Det har noe med å ta ansvar for egen situasjon det her! Arne Næss hadde jo på en måte skylda for at han døde i fjellsiden. Han utsatte seg for den risikoen. Men det var helt frivillig, og han hadde sikkert heller ikke klaget over det som skjedde hvis han kunne formidle det fra der han nå er. Tror han alltid tok en kalkulert risiko.

Lasse Kjus tar en kalkulert risiko for å bli hardt skadet i utforsløypå. Du har vel hørt de gutta si det vet de tar en risiko. Men de GJØR det allikevel.

Jenter har til alle tider blitt med mannfolk hjem etter en tur på byen, det vil så lenge det er to kjønn fortsette å vøre slik. Men på samme måten som det er enkelte fjell somdreper, enkelte skalåmløyper som tar liv, så er det enkelte mannfolk som voldtar.

Det er lov å unngå de 'dummeste' situasjonene, enten det er på 'kjøttmarkedet', i fjellsiden eller i utforløypa.

Og selvfølgelig skal en anmelde voldtekter. Men det er også lov å prøve å unngå å komme i en situasjon hvor slikt kan forekomme. Jeg har bestandig veid for og imot selv når jeg har vært 'amorøs'. Jeg har enten vurdert riktig eller vært heldig. Som oftest var vi to venninner som gikk sammen med to gutter. Da føler en seg litt sikrere. Men jeg ville følt jeg hadde litt av skylden selv hvis jeg ble voldtatt av en mann jeg gikk frivillig med hjem etter et nattklubbesøk. Jeg mener ikke at jeg FORTJENTE voldtekten. Men jeg hadde unngått den hadde jeg ikke vært så naiv. Det betyr ikke at jeg hadde skylden, fordi jeg var naiv.

Dere har bestemt dere for at jeg mener at voldtekt er kvinnens skyld, så det nytter visst ikke å forklare mer. Dere får ikke med dere nyansene.

Jeg forstår godt nyansene i det du skriver, og jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noen som skjønner hva du mener...ikke bli paranoid nå!

Er i grunnen enig i mesteparten av det du skriver.

Dette minner meg om da politiet i distriktet her advarte kvinner mot å gå alene hjem fra byen en periode da det hadde vært noen uoppklarte voldtekter. Da startet kaklingen i hønsegården! (fy meg,- jeg skulle vel kanskje ikke formulere meg slik). Da ble det til at det var portforbud for kvinner, og at skylden ble lagt på kvinner, siden de ble "straffet" osv. Himmel.

hehe, så sant, så sant! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ja! Får ikke forklart det ordentlig altså, men...

For meg, og mine venninner, har det fungert slik (vi er kanskje ikke som dere DOL-ere) at hvis vi bole med en mann hjem,så har det gjerne gått noe forut for det. Dansing, prating, blitt betatt av hverandre. Kanskje litt kyssing. Er det så rart at en tenker videre da da? Mannen merker at en er interessert. Det er jo naturlig at en kan ha lyst på sex da, begge to? Avtaler en på forhånd, så er et jo greit.

Har HØRT (det er IKKE meg som sier dette, så slipper jeg p bli beskyldt for det) at enkelte mannfolk kan vli litt voldsomme hvis de blir nektet ventet sex i slike situasjoner. Det er vel DE mannfolka som da kanskje, i gitte situasjoner, vil gå til det skritt å volda kvinnen. Men de har vel ikke BESTEMT seg for å voldta? Eller? Og da tenkte jeg bare at hvis kvinnen ville ha sex også (sommange vil, derfor blir mange med også) så ble det jo ikke noe diskusjon om det. For om kvinnen også vil, så kan det jo ikke bli voldtekt? Eller er det uenighet om det også? ERGO, gå ikke hjem med en mann du ikke vil ha sex med. Vent til dagen etter iallefall. Ja vel, så er jeg dum da! Men slik håndterte vi det iallefall.

Vi haiket også i! Vi visste jo det var farlig, men gjorde det allikevel. SELV om vi hørte om jenter som hadde blitt voldtatt. Vi tok en risiko. En voldtekt er en forbrytelse åkke som, men en behøver ikke stille seg lagelig til for hugg.

Nei, nå gidder jeg ikke mer.

Er helt enig med deg jeg! :) og "vi DOLERE" - er vel ikke en gruppe som jeg føler meg med i når det gjelder sånne saker! hehe

Jeg er 42 år - hvor gammel er du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Somalierne har ikke noe beskyttelsesbehov i følge norske myndigheter, men klorer seg fast til våre trygdeordninger.

Inntil vi får dem pælma ut, må et utall av volds- og voldtektsofre betale prisen for nærværet av denne inkompatible kulturen.

Det er en skam, og man får nesten håpe noen stiller myndighetene til ansvar for denne lemfeldigheten som har så store konsekvenser for mange norske borgere.

Jeg er helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...