Gå til innhold

Hun ble med somalierne hjem...


Grip

Anbefalte innlegg

Jeg "bortforklarer" overhodet ingenting. Tvertimot.

Så hvis dette ligger i de "somaliske genene", så mener du formodentlig også at det ligger i de "europeiske genene" å starte verdenskriger, siden det kun er europeere som har gjort det?

Krekene som gjorde dette er INDIVIDUELT ansvarlige for faenskapen de har gjort, UTEN å kunne skylde på religion, rase, hudfarge, eller lignende.

Med vennlig hilsen

Sør - helt ærlig....

Mener du at risikoen ved å bli med 4 ukjente somaliere hjem etter en fest er den samme som risikoen ved å bli med 4 ukjente norske menn hjem?

Fra en skala på 1-10 (hvor 10 er den høyeste risikoen), så vil jeg si at med somalierne så ligger det ett sted mellom 9 og 10, og med nordmenn så ligger det på ca 3.

Og mitt råd ville vært å la være i begge tilfellene.....for uansett er risikoen for høy til at det burde være verdt det.

Selvfølgelig burde det ikke være slik, men det er noe med det å forholde seg til virkeligheten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Goliath

    47

  • flisa

    21

  • favn

    9

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke flaut å bli voldtatt! Det som er flaut er at du har satt deg selv, frivillig, i en situasjon hvor det ville være naturlig å unngå, nettopp for å unngå voldtektsforsøk. Noe annet er det å bli overfalt i det offentlig rom. Men det er DUMT å gå hjem med fremmede menn første gang du snakker med vedkommende, og det er alkohol med i bildet, HVIS du er bestemt på at sex er utelukket.

Hvis de er troende muslimer, som Grip påstår, så har de neppe drukket alkohol.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke jenter skyld at menn voldtar.

MEN det er fullstendig idiotisk for en kvinne å bli med 4 ukjente somaliske menn hjem etter en fest!

Husker en gang i min veldig naive ungdomstid - jeg var 16 årog forelska i en på skolen. Jeg bodde på hybel -og en kveld kom HAN og ringte på hos meg, jeg syns det var akkurat som på film...HELTEN! - og han ba meg med på forspill og så skulle vi på fest etterpå. Kjempeglad var jeg da! - så kom vi fram til dette forspillet -og der var det BARE mannfolk - og da han kom "trekkende" med meg så HOIA de alle sammen over hvor flink han hadde vært - det var aldeles grusomt! - Jeg prøvde å spøke med - men smilet stivnet i ansiktet på en måte - og forelskelsen forandret seg til dyp forakt for denne vakre 18-åringen. Det satt en "nurd-aktig" gutt der også og så passe beskjemt ut over kameratene sine - og han kjørte meg hjem....

Men tenk hva som KUNNE skjedd om de var fulle nok, og hadde hisset hverandre opp nok! - -

Om jeg lærte noe av den episoden? - ikkeno' særlig - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Det er ikke flaut å bli voldtatt! Det som er flaut er at du har satt deg selv, frivillig, i en situasjon hvor det ville være naturlig å unngå, nettopp for å unngå voldtektsforsøk. Noe annet er det å bli overfalt i det offentlig rom. Men det er DUMT å gå hjem med fremmede menn første gang du snakker med vedkommende, og det er alkohol med i bildet, HVIS du er bestemt på at sex er utelukket.

Forøvrig har jeg levd så lenge, og sett så mye merkelig oppførsel blant mannfol, gifte som single, at jeg ville være betenkt på å gå med en alkoholpåvirket kameratgjeng hjem nattestid, samme om jeg kjente dem alle fra før. Ville ikke gjort det som eneste dame nei! Det ER å utsette seg for risiko, det er bare å innse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke det? Herreminhatt, Sophie...litt rødvin med ost og kjeks i hyggelig lag efter kveldens festing kan da ikke skade noen. Og så følger jeg deg hjem selvsagt...trygt til døra.

Hadde jeg vært sulten nok så hadde jeg vel blitt med, ost&kjeks er godt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irriterende

Jeg antar at muslimene vil ha seg frabedt dine sinnsyke sammenligninger og bortforklaringer for voldtekt.

Men....de fleste somaliere er vel muslimer, er de ikke? - Så hvorfor ikke kalle en "spade" for en "spade"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært sulten nok så hadde jeg vel blitt med, ost&kjeks er godt;-)

Skal sende deg ei pakke Ritz jeg - så du ikke utsetter deg for noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fire mannlige venner som inviterer meg hjem, skal jeg si ja hvis de er hvit i huden og nei hvis de er fra Somalia? Da må det samtidig finnes rasistiske tendenser i meg.

Mange mennesker har en klokkeklar tro på godheten i ethvert individ,uavhengig av hvor de kommer fra, og avfeier at f.eks. menn fra Somalia er farligere for kvinner enn menn fra Trøndelag.

Du burde sagt nei uansett hvilken nasjonalitet de har, fordi du burde forholdt deg til den virkelighet og de reelle risikoer som finnes i den verden du lever i.

Det betyr ikke at det er riktig at det skal være slik, men det hjelper deg lite når noe skjer.

Og risikoen for å bli voldtatt av 4 somaliere er helt klart vesentlig mye større i denne settingen enn av 4 nordmenn.

Det har intet med rasisme å gjøre, men av en annerledes kulturell bakgrunn - og ikke minst det faktum at de aller aller fleste somaliere som kommer til Norge tilhører den høyeste kasten i Somalia.

Og de har noen holdninger og en (u)kultur som er lite forenlig med de fleste andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk velkjent at både nordmenn og somaliere faktisk er individer.

Somalierne kommer fra en fullstendig inkompatibel kultur, sammenlignet med vår egen.

En dypt patriarkalsk æreskultur, der kvinner er til for å føde barn og tekkes mannen...og holdt i et jerngrep (etter vår målestokk).

Det blir fullstendig crash når en slik avfeldig og middelaldersk kultur skal fungere i vår egen, hvor kvinner fungerer på en helt annen måte.

....

Somaliere har vist seg å være blant de verste innvandrergrupper hva angår ulike former for kriminalitet.

De bidrar også minst og har ikke beskyttelsesbehov.

De ansvarlige myndigheter burde stilles til ansvar for denne meningsløse politikken som påfører samfunnet økt kriminalitet og enorme kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåøyd og naiv

Det er ikke flaut å bli voldtatt! Det som er flaut er at du har satt deg selv, frivillig, i en situasjon hvor det ville være naturlig å unngå, nettopp for å unngå voldtektsforsøk. Noe annet er det å bli overfalt i det offentlig rom. Men det er DUMT å gå hjem med fremmede menn første gang du snakker med vedkommende, og det er alkohol med i bildet, HVIS du er bestemt på at sex er utelukket.

Nå har jeg levd noen år, og jeg har vært på byen, truffet menn jeg har likt, og blitt med noen av dem hjem. Noen få ganger har ting utviklet seg og vi har hatt sex allerede første kvelden.

Akkurat det har jeg ikke bestemt da jeg sa ja til en kopp kaffe og frimerkesamlingen.

Så kanskje denne kvinnen var betatt av en av disse mennene, kanskje hun ikke hadde lyst til å gi slipp men bli bedre kjent? Kanskje hun ikke forventet at det hun hadde sett på som et hyggelig besøk hos en hun var litt betatt av skulle ende med en gruppevoldtekt?

Jeg vet ikke hva som har hendt, men det blir så dumt å skylde på kvinner. Har ikke kvinner lov til å tro på det gode i menn (esket)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himlet med øynene?? Leser jeg mellom linjene at du mener hun har seg selv å takke, eller var det somaliernes handlinger du "himlet" over?

Seg selv å takke,- vel det blir litt drøyt å si det slik! Men at hun må ha vært rimelig naiv? Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Mener du at det er jentenes skyld at menn voldtar?

Nei! Det er naturens skyld! Akkurat som at enkelte ville dyr angriper. Begge deler er lov å beskytte seg mot, hvis en ikke vil oppleve det.

Og ALLE menn gjør ikke slikt, men en tar en risiko ved å gå alene med en fremmed mann. Jeg har gjort det selv, det har gått bra, men jeg har også vært klar over at jeg har tatt en risiko.

Hvorfor hører vi feks så ofte om jenter som blir voldtatt i slike situasjoner, hvis det ikke er en reell fare? Selv om ikke alle mannfolk tar livet av kona si, så gjør noen det! Folk gifter seg allikevel, men beskytter seg ved å unngå de individene som virker voldelige. På samme måten kan en beskytte seg mot voldtekt, selv om en vil ha sex regelmessig som singel. Det er bare å bruke hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irriterende

Hvis de er troende muslimer, som Grip påstår, så har de neppe drukket alkohol.

Med vennlig hilsen

Sitat Sør: "Hvis de er troende muslimer, som Grip påstår, så har de neppe drukket alkohol."

Og enda VERRE er det jo! - Skummelt med en slik religion der man har "rett" til å drepe og voldta. Det synes nå iallefall jeg! *hrmf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang i min veldig naive ungdomstid - jeg var 16 årog forelska i en på skolen. Jeg bodde på hybel -og en kveld kom HAN og ringte på hos meg, jeg syns det var akkurat som på film...HELTEN! - og han ba meg med på forspill og så skulle vi på fest etterpå. Kjempeglad var jeg da! - så kom vi fram til dette forspillet -og der var det BARE mannfolk - og da han kom "trekkende" med meg så HOIA de alle sammen over hvor flink han hadde vært - det var aldeles grusomt! - Jeg prøvde å spøke med - men smilet stivnet i ansiktet på en måte - og forelskelsen forandret seg til dyp forakt for denne vakre 18-åringen. Det satt en "nurd-aktig" gutt der også og så passe beskjemt ut over kameratene sine - og han kjørte meg hjem....

Men tenk hva som KUNNE skjedd om de var fulle nok, og hadde hisset hverandre opp nok! - -

Om jeg lærte noe av den episoden? - ikkeno' særlig - hehe

"Om jeg lærte noe av den episoden? - ikkeno' særlig - hehe "

Ærlig er du i hvert fall...*glizer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåøyd og naiv

Jeg skriver da på ingen måte i samme stil som det du gjør.

Hvor mange nick har du egentlig i denne tråden? Du diskuterer heller ikke, du er bare ute etter å "ta" sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og?

Du kan selvsagt også skrive lignende rasebaserte innlegg om f. eks. jøder. Hva så?

De blir ikke mindre ansvarlige for voldtekt av den grunn.

Mitt poeng (hvilket jeg tror at de fleste andre enn deg klarte å få med seg) er at risikoen for at noe skal skje hvis du blir med ukjente somaliere hjem er svært stor.

Og at det er basert på holdninger og kultur - og ikke rase (hvor får du rase fra Sør?)

Og jeg forklarte kort hvorfor.

Hva du forsøker å si er jeg derimot mer usikker på?

Er det bare ryggmargsrefleksene som setter i gang før hjernen har koblet inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somalierne kommer fra en fullstendig inkompatibel kultur, sammenlignet med vår egen.

En dypt patriarkalsk æreskultur, der kvinner er til for å føde barn og tekkes mannen...og holdt i et jerngrep (etter vår målestokk).

Det blir fullstendig crash når en slik avfeldig og middelaldersk kultur skal fungere i vår egen, hvor kvinner fungerer på en helt annen måte.

....

Somaliere har vist seg å være blant de verste innvandrergrupper hva angår ulike former for kriminalitet.

De bidrar også minst og har ikke beskyttelsesbehov.

De ansvarlige myndigheter burde stilles til ansvar for denne meningsløse politikken som påfører samfunnet økt kriminalitet og enorme kostnader.

Jeg så på tv i forgårs - jeg kom rett inn i programmet - så jeg vet ikke hva det - var men lignet på MIGRALIS - eller hva det heter..

Jeg så en Afgansk mann som gikk rundt i stua til søstra si - hun var selvstendig næringsdrivende - jobbet som oversetter - og vi ble vist rundt i leiligheten, det var en "godslig" og ertete tone mellom dem som det ofte er mellom søster og bror. Han var tydelig stolt av henne - at hun bodde alene og hadde en moderne og flott leilighet etc. ...men så begynte de å snakke om at han skulle gifte seg - og da sier HUN; "ja, for han har funnet seg en brud i hjemlandet - de er nemlig mye mer sånn at de godtar det menn gjør - han har vært sammen med en norsk jente også - men hun hadde regler - så det er ikke de man gifter seg med" - han gliste og nikket til henne. HUN, syns at skulle HUN finne seg en mann nå - så skulle ikek han bare stikke av på café og fisketur med gutta og hun skulle surre rundt hjemme, - hun skulle være med!

Så det var veldig bevisst - sa hun, at mennene som vokste opp i Norge, reiste hjem for å finne seg en lydig hustru, og det syns hun var litt ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Gi deg a! - Om man blir med en mann hjem som man kanskje har falt fori løpet av kvelden -og så blir VOLDTATT - hadde du da tidd stille?

Det er da vel stadig forskjelle på kurtise, spenning,gjensidig sex - OG - voldtekt?

Jeg har nå ikke så dårlig tanker om mannfolk at jeg tror de går rundt med et "våpen" i buksa og bare venter på å slå til. De fleste mannfolk setter nok pris på sex fremfor voldtekt tror jeg - men nå er det mange år siden jeg var på sjekkern :)

Du må vite at NÅR du blir med fremmede menn hjem, så kan det bli fremstilt et ønske om sex! Vil du ha sex med denne mannen så er det jo greit, da vil det heller ikke komme til voldtekt. Kanskje vil han bare vise det frimerkesamlingen, men mange tar med damer hjem for å ha sex. Faktisk.

Men så er det noen som TRODDE de ville få sex, som så blir ganske skuffet hvis jenta er avvisende, og utsetter jenta for press, alt fra forsiktig masing, forsøk på avkledning, til fullbyrdet voldtekt.

Så lenge en er singel er jo det der er valg en må ta! Om hva en vil risikere. Det forundrer meg at mange jenter er så naive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Det er faktisk velkjent at både nordmenn og somaliere faktisk er individer.

Det er vel ikke bare nordmenn og somaliere som er det? For meg er alle mennesker i verden individer. Sør til og med! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...