Gå til innhold

Hun ble med somalierne hjem...


Grip

Anbefalte innlegg

Nei, er du splitter pine gal!!!??? *rystet* ;-)

Men langt nok fra byen, for å si det sånn.

Jeg haiket fra Knapstad ve Askim - til Årjäng - med en kassebil full av rånere - vi ble bare stua bak i en transit - da var jeg 14.....var på plattdans der i Årjäng. Så overnattet jeg etter det på en Esso-stasjon på Ørje - i en byggebrakke - sammen med en fyr - ikke noe fiffel altså, for han viste seg å være en kjekk gutt - jeg var jomfru enda noen år etter det - men det er da bare flaks! :-)

*svett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Goliath

    47

  • flisa

    21

  • favn

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg haiket fra Knapstad ve Askim - til Årjäng - med en kassebil full av rånere - vi ble bare stua bak i en transit - da var jeg 14.....var på plattdans der i Årjäng. Så overnattet jeg etter det på en Esso-stasjon på Ørje - i en byggebrakke - sammen med en fyr - ikke noe fiffel altså, for han viste seg å være en kjekk gutt - jeg var jomfru enda noen år etter det - men det er da bare flaks! :-)

*svett*

*hulk* Fra helvete og tilbake igjen, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haiking er mye mindre vanlig enn før. Men det hender man ser ungdom som kommer fra fest tidlig en søndag morgen, eller ryggsekkturister om sommeren med plakat med NORDKAPP på. For eksempel.

Jeg tror det er mye vankeligere å få haik, folk er redd for å bli ranet og den slags. Selv stopper jeg bare for kjente.

Jeg stoppet engang for to jenter i fjortenårsalderen. Kjørte dem hjem mens jeg forklarte dem risikoen ved å haike.

De syntes sikkert jeg var ei skikkelig bisk, utdatert kjerring. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg stoppet engang for to jenter i fjortenårsalderen. Kjørte dem hjem mens jeg forklarte dem risikoen ved å haike.

De syntes sikkert jeg var ei skikkelig bisk, utdatert kjerring. ;o)

Jeg haiket hjem en gang (mange ganger da, men dette ble den siste) hvor en gammel gris begynte å klå på meg og komme med lugubre forslag. Det var heldigvis etter at han hadde stoppet bilen så jeg kom meg ut i en fart og løp hylende avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haiket hjem en gang (mange ganger da, men dette ble den siste) hvor en gammel gris begynte å klå på meg og komme med lugubre forslag. Det var heldigvis etter at han hadde stoppet bilen så jeg kom meg ut i en fart og løp hylende avgårde.

Kanskje han ikke var en gammel gris, men i stedet en som hadde forstått at det var den eneste måten for noen å lære på? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Kanskje han ikke var en gammel gris, men i stedet en som hadde forstått at det var den eneste måten for noen å lære på? :-)

Nei han var garantert en gammel gris. Sikkert 50 år og jeg var 18 år. Han var skikkelig skremmende ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, høres ut som meg. Jeg begynte å haike i 14-årsalderen fordi jeg ikke rakk skolebussen.

Ettersom det viste seg å være en såpass rimelig og effektiv måte å reise på, brukte jeg det etter hvert for å komme meg til og fra byen også.

Men toppen av idioti var vel da jeg haiket i Frankrike som 19-åring.

Grøsser i ettertid når jeg tenker på det.

Grøsser....Jeg og ei venninne satt på med noen vektere/politimenn i Torreviera i Spanina...Det hadde jeg ALDRI gitt noen lov til! Vi var bare 16 og 17 år..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uuuurt

Er du oppvokst på landet du også?

Det er jeg....:-)

Og nådde heller aldri bussen... *SS*

Husker at jeg som 14 åring ble med søstera mi på 19 på haiketur 3 timer fra hjemstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Over 40 - feit, ikke i faregruppen - kanskje denne kvinnen er i samme situasjon?

Jeg er over 40 og feit, kan ikke tenke meg at hverken somaliere eller trøndere har lyst til å voldta noe sånt som meg.

Ja, ikke vet jeg. Er de gærne nok så tar de nok oss også! hehe... har jo hørt om 80 år gamle damer som har blitt overfalt og voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen medynk fra meg

Kjærringa må jo ha vært hjernedød, og vel så det. Og så 40 da! Da burde man i hvertfall vite bedre enn som så.

Hun kan bare skylde seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Ditt engasjement i skyldsspørsmål vedr voldtekt tilsier at du er en eldre, konservativ mann.

Stakkars alle andre menn som må finne seg i at du implisitt karakteriserer dem som dyr uten kontroll over driftene sine.

Jeg mener ikke noe av det du tillegger meg. Jeg sier bare at det FINNES slike menn. Det ser vi jo når vi leser aviser. Og siden kvinner vet det, og disse kvinnene ikke vil bli voldtatt, og disse kvinnene heller ikke vet HVILKE menn som er potensielle voldsteksforbrytere, så er det LURT å ikke være alene nattestid på et fremmed sted med en mann du ikke kjenner. Men liker du å leve farlig, så er det jo greit.

Dette blir å ta forholdsregler på samme måten som at vi ikke vil at tenåringsjentene våre skal gå langt hjem alene i mørket en lørdagskveld/natt. ALLE er vel ikke voldtektsforbrytere DEN natten heller,så hva er vi red for liksom? Vi har hørt og lest at...., og så tar vi forholdsregler utifra det. Synes det er lurt jeg!

Forøvrig ble jeg med en fremmed mann hjem en natt for ørten år siden. Han er jeg gift med i dag. Flaks for meg. Han KUNNE jo voldtatt meg. Men da skulle jeg for svarte ikke stå+tt fram på førstesiden v VG og fortalt hvor uforsiktig jeg hadde vært en sen lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåøyd og naiv

Ja, ikke vet jeg. Er de gærne nok så tar de nok oss også! hehe... har jo hørt om 80 år gamle damer som har blitt overfalt og voldtatt.

Tja - kaller vi det voldtekt eller frynsegode da?

*dukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Tja - kaller vi det voldtekt eller frynsegode da?

*dukk*

Det kommer helt an på voldtektsmannen det! ;-)

For alle som ikke skjønner det; VI FLEIPER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Kjærringa må jo ha vært hjernedød, og vel så det. Og så 40 da! Da burde man i hvertfall vite bedre enn som så.

Hun kan bare skylde seg selv.

Eller kanskje bare litt for full, uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Jeg tenkte for øvrig på dette med haiking for ikke lenge siden - er det mindre vanlig nå, tro?

Synes det er evigheter siden jeg så en haiker sist.

Men nå bor jeg riktignok i såpass bynært område at det er god kollektivtrafikk. På landet der jeg vokste opp, gikk det ikke busser etter kl 17.

Tenåringer nå for tida har jo blitt tutet ørene fulle om hvor farlig alt er! De har ikke fått lov tilå klatre i trær, gå alene i mørket, dra på vannet i båt når de er elleve år, sykle til byen, sykle til skolen må du vente med til tredje klasse (eller er det fjerde). Og selvfølgelig hører og leser (og prater ) de om voldtekt og drap og alt det fæle som skjer.

VI var jo lykkelig uvitende om slikt vi! DERFOR haiket vi også...

Men ei dame på over 40 BURDE visst bedre. Hun har vel lest aviser og sett TV etter at hun var 15 går jeg ut ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste ville kanskje være å tvinge dem til å ha en gul stjerne på klærene? Det har jo vært prøvd før.

Det beste er vel å la dem få gjøre akkurat som de er vant med fra før.

Det ville jo være alt for ille om vi skulle forsøke å påtvinge dem noen holdninger eller verdier de ikke ønsker.

Og vi kan jo ikke på noen måte forvente at de skal behøve å utvise noe eget ansvar for hva de gjør når de ulovelig oppholder seg i Norge.

Tvert i mot bør vi sørge for at de mottar den bistand de trenger til nødvendig livsopphold helt til de frivillig forlater landet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261254

Når jeg hørte om dtte på nyhetene i går, så tenkte jeg mitt - og fikk det bekreftet i dag (nok en gang...)

Sitat: "Den pågrepne mannen er i begynnelsen av 30-årene, og kommer fra Algerie. Politiet vet ikke hvorvidt han har oppholdstillatelse."

Det er for ille når den type antagelser om gjerningsmenn kommer som en ryggmargsrefleks, og det nesten alltid stemmer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å la dem få gjøre akkurat som de er vant med fra før.

Det ville jo være alt for ille om vi skulle forsøke å påtvinge dem noen holdninger eller verdier de ikke ønsker.

Og vi kan jo ikke på noen måte forvente at de skal behøve å utvise noe eget ansvar for hva de gjør når de ulovelig oppholder seg i Norge.

Tvert i mot bør vi sørge for at de mottar den bistand de trenger til nødvendig livsopphold helt til de frivillig forlater landet.....

Alternativt kan man bare følge straffeloven - den gjelder for dem som for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...