Gå til innhold

Hun ble med somalierne hjem...


Grip

Anbefalte innlegg

Ja det er du den rette til å si, som innrømmer at du deler menneskeheten inn i onde mennesker og gode mennesker.

Verre fanatsisme må man ut i de mest ekstreme religiøse miljøer for å finne, og forklarer vel også langt på veg at du bruker livet ditt på å skrive 24 000 innlegg i løpet av fire år, stort sett inneholdne det samme repeterende møl.

24000?

Jeg har da skrevet langt flere enn det.

Som vanlig har du ikke noe av relevans å komme med, ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Goliath

    47

  • flisa

    21

  • favn

    9

Mest aktive i denne tråden

Du tenker på faktainformasjon om hva som skjedde forrige gang man delte folk inn i "somaliere/jøder" og "nordmenn"?

Noen av oss vil helst ikke ha en repetisjon.

Npk en gang forteller du meg hva jeg tenker Sør, og argumenterer deretter.

Nei Sør - jeg tenker på dagens virkelighet og dagens fakta, og forholder meg til den virkeligheten jeg lever i - og ikke den virkeligheten mine foreldre og besteforeldre levde i.....og som du tydeligvis fremdeles lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar oss bortforklaringene dine på hvorfor du ønsker en repetisjon av å dele folk inn i "jøder/somaliere" og "nordmenn".

Vi har sett resultatet av slik praksis.

Spar oss helelr for dine løgner og sykelige angst for noe som skjedde for lenge siden med helt andre rammer rundt seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Npk en gang forteller du meg hva jeg tenker Sør, og argumenterer deretter.

Nei Sør - jeg tenker på dagens virkelighet og dagens fakta, og forholder meg til den virkeligheten jeg lever i - og ikke den virkeligheten mine foreldre og besteforeldre levde i.....og som du tydeligvis fremdeles lever i.

Og i din grenseløse naivitet så nekter du å lære fra historien. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar oss helelr for dine løgner og sykelige angst for noe som skjedde for lenge siden med helt andre rammer rundt seg....

Nei, Goliath - det var akkurat det samme - man delte befolkningen inn i den "anstendige" og "somaliere"/"jøder".

Du er bare for ung og naiv til å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i din grenseløse naivitet så nekter du å lære fra historien. Tragisk.

Det som er naivt er din hang til å tro at dagens situasjon (uansett hva vi diskuterer) kan sammenliknes med hva som hendte for mange år siden.

Du har mao ikke fått med deg at verden har gått videre, rammene og forutsetningene har endret seg og det vil selvfølgelig også påvirke gjennomføringen og resultatet av det som iverksettes - uansett hva det måtte være.

Så det blir fullstendig intetsigende hele tiden å referere til hva man gjorde "den gang", og hva resultatet av det ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Goliath - det var akkurat det samme - man delte befolkningen inn i den "anstendige" og "somaliere"/"jøder".

Du er bare for ung og naiv til å skjønne det.

Din sort/hvitt oppfatning av verden slutter aldri å overraske meg Sør:-)

Hadde det bare vært så enkelt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er naivt er din hang til å tro at dagens situasjon (uansett hva vi diskuterer) kan sammenliknes med hva som hendte for mange år siden.

Du har mao ikke fått med deg at verden har gått videre, rammene og forutsetningene har endret seg og det vil selvfølgelig også påvirke gjennomføringen og resultatet av det som iverksettes - uansett hva det måtte være.

Så det blir fullstendig intetsigende hele tiden å referere til hva man gjorde "den gang", og hva resultatet av det ble.

Nei, å dele folk inn i "nordmenn" og "jøder" (basert på folkegruppe/rase) er akkurat like idiotisk og tragisk nå som før.

Når du nekter å lære fra historien så er du fordømt til å gjenta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sort/hvitt oppfatning av verden slutter aldri å overraske meg Sør:-)

Hadde det bare vært så enkelt.....

Det er ikke vanskeligere enn du gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å dele folk inn i "nordmenn" og "jøder" (basert på folkegruppe/rase) er akkurat like idiotisk og tragisk nå som før.

Når du nekter å lære fra historien så er du fordømt til å gjenta den.

Jeg baserer det ikke på folkegruppe eller rase, men på kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø - og hva det får av reelle resultater og konsekvenser.

Uansett hvilken farge de måtte ha på huden, eller hvilken etnisk bakgrunn de har.

Å lukke øynene for virkeligheten har folk gjort i alle år, og det ser i hvert fall ut til å være en ting du ikke har tatt lærdom av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baserer det ikke på folkegruppe eller rase, men på kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø - og hva det får av reelle resultater og konsekvenser.

Uansett hvilken farge de måtte ha på huden, eller hvilken etnisk bakgrunn de har.

Å lukke øynene for virkeligheten har folk gjort i alle år, og det ser i hvert fall ut til å være en ting du ikke har tatt lærdom av.

Og hvordan har du tenkt å vite hvilken "kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø" en person har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan har du tenkt å vite hvilken "kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø" en person har?

For å vite det med sikkerhet bør du bli kjent med vedkommende.

For å gjøre dine antagelser holder det som regel med å vite litt om hvor vedkommende har vokst opp, og så anta at vedkommende har samme kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø som de fleste av de andre som har vokst opp samme sted - om det er Danmark, Kosovo, Polen eller Somalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å vite det med sikkerhet bør du bli kjent med vedkommende.

For å gjøre dine antagelser holder det som regel med å vite litt om hvor vedkommende har vokst opp, og så anta at vedkommende har samme kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø som de fleste av de andre som har vokst opp samme sted - om det er Danmark, Kosovo, Polen eller Somalia.

Jaha - så man skal altså kjenne alt om alle?

Eller er det bare "de brune" man må vite livshistorien til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - så man skal altså kjenne alt om alle?

Eller er det bare "de brune" man må vite livshistorien til?

Nå følger jeg deg nok ikke lenger Sør...?

Jeg tror du tenker litt "annerledes" enn meg - ikke minst når det dreier seg om hva det er jeg faktisk mener.

Og som vanlig er det ikke verken enkelt eller ønskelig å forsøke å svare på dine feilaktige påstander om hva jeg faktisk mener - når det er noe annet enn hva jeg faktisk mener.

Hvis du forstår hva jeg mener? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn du gjør det til.

Hvis det hadde vært så "enkelt" og sort/hvitt som du forsøker å gjøre det til, så ville vi neppe hatt de problemene vi har.

Men slik er det jo som regel når man kun teoretiserer og nekter å innse at mennesket er et særdeles komplisert vesen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger jeg deg nok ikke lenger Sør...?

Jeg tror du tenker litt "annerledes" enn meg - ikke minst når det dreier seg om hva det er jeg faktisk mener.

Og som vanlig er det ikke verken enkelt eller ønskelig å forsøke å svare på dine feilaktige påstander om hva jeg faktisk mener - når det er noe annet enn hva jeg faktisk mener.

Hvis du forstår hva jeg mener? :-)

Du skriver at man må kjenne folkene. Javel, men de fleste kjenner man ikke.

Hvilket vil si at i praksis så er det "brunfargen i ansiktet" du sorterer etter (altså "en gul stjerne"), og faktisk ikke noe av det du nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært så "enkelt" og sort/hvitt som du forsøker å gjøre det til, så ville vi neppe hatt de problemene vi har.

Men slik er det jo som regel når man kun teoretiserer og nekter å innse at mennesket er et særdeles komplisert vesen.....

Igjen - du gjør det komplisert, for så å forfekte en "løsning" med gule stjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at man må kjenne folkene. Javel, men de fleste kjenner man ikke.

Hvilket vil si at i praksis så er det "brunfargen i ansiktet" du sorterer etter (altså "en gul stjerne"), og faktisk ikke noe av det du nevnte.

Dine løgner om hva jeg mener er direkte latterlige Sør:-)

Det jeg skrev var:

"For å gjøre dine antagelser holder det som regel med å vite litt om hvor vedkommende har vokst opp, og så anta at vedkommende har samme kulturell tilhørighet, oppvekst og miljø som de fleste av de andre som har vokst opp samme sted - om det er Danmark, Kosovo, Polen eller Somalia."

Det du påstår at jeg har skrevet er som vanlig noe helt annet.

Så hvorfor gidder du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...