Gå til innhold

Trene bak låra og rumpa


Gjest trene mer nå gitt

Anbefalte innlegg

Men altså sykling var ikke noe bra eller?

Du kan få fastere rumpe av sykling, men neppe noe større (heller mindre, men det avhenger av utgangspunktet).

Men du kan også gjøre det beste ut av det hvis du liker å sykle for å trene lår/rumpe.

Da skal du sykle mye i motbakke. Legge inn så høyt gir som du orker (så det blir så tungt som mulig) og du må sitte å trå - IKKE stå.

I tillegg kan du senke setet litt, slik at "tråkket" blir med forholdsvis mye bøy i knærne.

Det tilsvarer til en viss grad det samme som å gå dypt ned i knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    22

  • Babette

    16

  • Goliath

    5

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest jeg bare spør jeg

Hvis du går dypt i knebøy med litt lettere vekter, så trener du rumpa mest, og lårene noe mindre.

Hvis du ikke går like dypt så kan du legge på noe mer vekter (fordi det ikke blir like tungt å klare å utføre øvelsen som når du går dypt). Du trener da lårene noe mer, og rumpa en del mindre.

Så bra! Jeg er sterk, men foretrekker litt lettere vekter fordi det knaser slik i knærne... :o

Enn markløft, tar den mye på lårene? Jeg kjenner at den tar på rumpa, særdeles hvis jeg gjør den sakte. (Bruker å trene pump, slik at jeg ikke bestemmer takten selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg bare spør jeg

Hvordan får man redusert cellulitter da?

Lårene mine trenger uansett oppstramming da.. ;)

Trening anbefales mot cellulitter fordi det øker blodgjennomstrømingen og det minker de små appelsinskallhullene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Har lite tro på at en krem skal hjelpe mer enn trening da. Utrenselseskur har jeg prøvd, hjalp ikke. Har hørt at kullsyre kan øke cellulitter, er det noe i det?

Det vet jeg ikke. Men sukker og tilsetningsstoffer kan nok øke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Forresten.. Cellulitter er det alt av rugler man har på låra, eller ser det spesielt ut?

Er liksom store groper i mine, ikke sånne små som det er på appelsiner (appelsinhud)..

Høres ut som cellulitter ja.

Men alle har det jo.. særlig tynne mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Høres ut som cellulitter ja.

Men alle har det jo.. særlig tynne mennesker.

Synes jeg stort sett ser at litt halvdvaske lubne damer har det jeg da, ikke de helt tynne.. Men jeg er tynn selv og har det jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Synes jeg stort sett ser at litt halvdvaske lubne damer har det jeg da, ikke de helt tynne.. Men jeg er tynn selv og har det jo..

Joda, mulig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Trening anbefales mot cellulitter fordi det øker blodgjennomstrømingen og det minker de små appelsinskallhullene. :)

OG så har jeg hørt et råd om at man skal dusje med vekselvis kaldt og varmt vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

OG så har jeg hørt et råd om at man skal dusje med vekselvis kaldt og varmt vann...

Ja, det har jeg hørt også, for å øke blodsirkulasjonen. Da burde jo trening også hjelpe da.

Sitter my på jobb, og hjemme foran tv, så det er sikkert ikke mye gjennomstrømming på de punktene.

Gruspmt stygt er det da, føler meg som ei pløsete feit, gammel kjerring. Hjelper jo ikke at en er bleik om vinteren heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ja, det har jeg hørt også, for å øke blodsirkulasjonen. Da burde jo trening også hjelpe da.

Sitter my på jobb, og hjemme foran tv, så det er sikkert ikke mye gjennomstrømming på de punktene.

Gruspmt stygt er det da, føler meg som ei pløsete feit, gammel kjerring. Hjelper jo ikke at en er bleik om vinteren heller da...

Om det er til noen trøst, så er jeg både ung, slank og trent, og jeg har også antydning til celulitter :)

Faktisk kommer de bedre frem i perioder jeg trener mye, eller fettprosenten går ned på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som cellulitter ja.

Men alle har det jo.. særlig tynne mennesker.

Jeg har det faktisk ikke. Men helt siden jeg var ca. 19 har jeg tørrbørstet med hampvott hver eneste dag. Dette leste jeg i Det Nye som et forebyggende tips.

I tillegg har jeg alltid trent mye, og har faste muskler.

Tror også det er viktig å drikke mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Om det er til noen trøst, så er jeg både ung, slank og trent, og jeg har også antydning til celulitter :)

Faktisk kommer de bedre frem i perioder jeg trener mye, eller fettprosenten går ned på andre måter.

Jeg er vel ikke akkurat ung da, 28, men jeg er slank, og veldig dårlig trent. Hadde ikke sånt før, men da var jeg jo både yngre og da trente jeg jo også. Mitt håp er liksom at de kan bli borte igjen om jeg begynner å trene igjen.

Jeg har nemlig ikke bare antydning, men jeg ser direkte ruglete ut, spesielt i litt dunkelt lys sånn at det blir "skygger" i dumpene. Heldigvis ikke så mye på rompa da.. enda... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg er sterk, men foretrekker litt lettere vekter fordi det knaser slik i knærne... :o

Enn markløft, tar den mye på lårene? Jeg kjenner at den tar på rumpa, særdeles hvis jeg gjør den sakte. (Bruker å trene pump, slik at jeg ikke bestemmer takten selv).

Den tar mest på lårene bak og en god del på rumpa og ryggen.

Det er også en fin øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trene mer nå gitt

Jeg har det faktisk ikke. Men helt siden jeg var ca. 19 har jeg tørrbørstet med hampvott hver eneste dag. Dette leste jeg i Det Nye som et forebyggende tips.

I tillegg har jeg alltid trent mye, og har faste muskler.

Tror også det er viktig å drikke mye vann.

Har du gått på p-piller i lengre perioder? Det øker vel også tendensen har jeg hørt. Jeg har jo gått på det i 12 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg bare spør jeg

Den tar mest på lårene bak og en god del på rumpa og ryggen.

Det er også en fin øvelse.

Okei, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på p-piller i lengre perioder? Det øker vel også tendensen har jeg hørt. Jeg har jo gått på det i 12 år..

Det er interessant, og antyder vel at fenomenet kan være hormonelt betinget? Mannfolk har det jo ikke.

Jeg tok p-piller noen år, ja. Men husker ikke hvor mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Det er interessant, og antyder vel at fenomenet kan være hormonelt betinget? Mannfolk har det jo ikke.

Jeg tok p-piller noen år, ja. Men husker ikke hvor mange.

Det står jo at det er hormonelt betinget da, så jeg vil tro det er med på det hvertfall hos noen. Skulle tro det var genetisk også. Mor er samme kroppstype som meg, men i en alder av 60 så har hun ingen cellulitter, men så har hun heller aldri tatt p-piller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo at det er hormonelt betinget da, så jeg vil tro det er med på det hvertfall hos noen. Skulle tro det var genetisk også. Mor er samme kroppstype som meg, men i en alder av 60 så har hun ingen cellulitter, men så har hun heller aldri tatt p-piller...

Jeg tror også at en stillesittende tilværelse og et "raffinert" kosthold må ta noe av skylden. Det handler jo mye om skikkelig blodgjennomstrømning og utskilling av slaggstoffer.

Din mor, hvis hun er en "gammeldags" husmor, var kanskje i jevn bevegelse hele

dagen i sine unge år?

Jeg kan i alle fall ikke huske at moren min satt stille lenge av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Jeg tror også at en stillesittende tilværelse og et "raffinert" kosthold må ta noe av skylden. Det handler jo mye om skikkelig blodgjennomstrømning og utskilling av slaggstoffer.

Din mor, hvis hun er en "gammeldags" husmor, var kanskje i jevn bevegelse hele

dagen i sine unge år?

Jeg kan i alle fall ikke huske at moren min satt stille lenge av gangen.

Hun har nok atskillig mer lopper i blodet enn meg ja, men vi var begge veldig fysisk aktive til vi var et par og 20 da. Håper bare at det går ann å bli kvitt det jeg eller hvertfall få det mer usynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok atskillig mer lopper i blodet enn meg ja, men vi var begge veldig fysisk aktive til vi var et par og 20 da. Håper bare at det går ann å bli kvitt det jeg eller hvertfall få det mer usynlig.

Jeg tror vi hemmer blodsirkulasjonen når vi sitter stille, i de områdene vi sitter med. Og at dette fører til en opphopning av slaggstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...