Gå til innhold

Amming av adoptivbarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker det stod om amming av adoptivbarn i AF-bladet for noen år siden. Der var det også litteraturhenvisninger husker jeg :-).

Husker ikke hvilket blad, men kansje noen andre her inne husker? Du kan jo også ringe/maile redaksjonen til bladet å høre med dem!!

Lykke til :-)

Gjest malun

Husker det stod om amming av adoptivbarn i AF-bladet for noen år siden. Der var det også litteraturhenvisninger husker jeg :-).

Husker ikke hvilket blad, men kansje noen andre her inne husker? Du kan jo også ringe/maile redaksjonen til bladet å høre med dem!!

Lykke til :-)

jeg har ingen konkrete planer om å gjøre det, altså. Ble bare litt nysgjerrig på temaet. ;o)

Annonse

Har ikke prøvd det, må bli adoptivmor først ;-) Men, jeg vet det finnes en yahoo-gruppe for adoptivmødre som ammer. Men, så finnes det jo en yahoogruppe for alt.. ;-)

Hei.

Jeg har ikke barn ennå og vet at jeg ikke kommer til å prøve dette.

Men fant et gammelt Adopsjonsforumblad (29 årgang) nr 2, mars 2004. Der sto det på side 19 tror jeg,litt om dette. De henviste til denne adr

www.pilmin.net

har ikke vært inne å sett på denne selv.

Ha en god dag.

Gjest Lykke til alle sammen

Hei.

Jeg har ikke barn ennå og vet at jeg ikke kommer til å prøve dette.

Men fant et gammelt Adopsjonsforumblad (29 årgang) nr 2, mars 2004. Der sto det på side 19 tror jeg,litt om dette. De henviste til denne adr

www.pilmin.net

har ikke vært inne å sett på denne selv.

Ha en god dag.

Jeg har ammet min venninnes datter. Melken kom tilbake da jeg passet hennes nyfødte datter på dagtid fire år etter fødselen min. Hun var på sykehus, og syntes dette var bare fint (mye allergi i familien hennes, så jenta trengte imunforsvaret). Vil dere amme uten å ha født barn kan dere få hormoner hos legen, og bør bruke en liten sonde hvor det kommer melk ut, slik at barnet stimuleres til å suge. Barnet bør være under 9 mnd. Brystene kan også stimuleres med melkepumpe leid fra helsestasjonen før ankomsten til barnet. De vil nok ikke være så veldig positiv, men elektriske pumper at vlitt dårligere kvalitet kan kjøpes på apoteket. Å komme i gang kan være trøkkete fordi sugerefleksen har avtatt fordi barnet er eldre, men at barnet avviser puppen et par uker betyr ikke at dere ikke får til å amme. Her må det tålmodighet til. Melkesonden virker godt her, da blir det mer fristende. Ikke alle nyfødte barn kan suge heller. Melkesonden brukes av fostermødre i uland som ikke har født. Det er en tynn slange fra en flaske tapet til brystvorten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...