Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg var inne på dette forumet, og la merke til at det for en tid tilbake var innlegg ang fosterhj/avlastningshj. Vi har to adoptivbarn, var avlastningshj mellom de to adopsjonene. Og er nå også fosterhjem. Det var veldig givende å være avlastningshj, men det var i full forståelse med alle at vi valgte å avslutte når vi fikk vår andre datter. Fosterbarnene er kommet etter begge adopsjonene. Den erfaring vi har er at ingen sak er lik, og jeg har ingen tro på at noen gjør disse tingene for å øve seg på å ha barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178358-fosterhjavlastningshj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si meg enig med deg solinor!

Vi har selv vært avlastningshj over noen år, men da vi skulle til ivf beh. valgte vi å si dette fra oss.

Mente dette var det beste for alle.

Synes vi må bli færdig med adopsjon før vi gjør dette igjen.

Hadde ikke behov for å "øve" da jeg har mye erfaring med barn, selv om jeg ikke har født noen.Har også en stedatter....

Kunne faktisk tenke meg å bli fosterhjem en gang senere i livet, når vi er ferdig adoptert men fåreløpig er vi helt i startgropa...

Leste litt på de andre innleggene,ser at enkelte synes dette er galt, men i mange tilfeller er det kanskje en del av avtalen.

En annen ting er at barneværnet ønsker (ser helst) at barnet som er plasert i hjemmet er det minste.

Når man er i en ifv prosess eller adopsjonsprosess er man ikke som ellers, følelsesmessig,tar lett til tårer,hissig og mye mere (vet det av erfaring),og jeg mener at et barn som kanskje allerede har opplevd en del ikke trenger dette. Så jeg vil tro at de som har utalt seg ikke sitter med mye erfaring på området.

Og vis det er saken synes jeg ikke de skal utale seg heller....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...