Gå til innhold

Ned i vekt tross usunt kosthold - hvorfor?

Gjest McFeast

Anbefalte innlegg

Gjest McFeast

Kan noen forklare meg hvordan det kan ha seg at jeg stadig går ned i vekt til tross for et temmelig usunt kosthold?

Jeg går litt mer enn jeg har gjort før, ca en time tilsammen pr dag, men kan det virkelig være nok til at jeg går ned i vekt??? Jeg er svak for potetgull og annet salt, og spiser en god del av det hver dag i tillegg til vanlig relativt sunn mat. Er det kanskje ikke det verste man kan putte i seg likevel? Har gått ned ti kg det siste året på denne "dietten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sinai

Dersom du går fort ned bør du sjekke om alt er i orden med deg. Du kan gå ned ved å bare øke aktivitet, men en times tur (kansje 2-300kcal?)forbrenner ikke en pose potetgull(ca 1500kcal). Selv om du har gått ned i vekt ved å bare mosjonere mer, betyr ikke det at du har sunne matvaner. Du bør heller sjekke kolestrolet for å se hvordan du ligger an. Men for å svare deg kort: Du har forbrent flere kalorier enn du har fått i deg, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en skritt-teller. Den opplyser om kaloriforbruk også.

Jeg gikk i 25 minutter. Ikke veldig fort (2600 skritt). Hadde da forbrent 62 kalorier.... Synes det virket veeelig lite. (Drøyt 1 dl. melk/juice eller annen drikke). Det er klart at disse sakene ikke er veldig nøyaktige, men de gir nok en pekepinn vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Takk for sist

Dersom du går fort ned bør du sjekke om alt er i orden med deg. Du kan gå ned ved å bare øke aktivitet, men en times tur (kansje 2-300kcal?)forbrenner ikke en pose potetgull(ca 1500kcal). Selv om du har gått ned i vekt ved å bare mosjonere mer, betyr ikke det at du har sunne matvaner. Du bør heller sjekke kolestrolet for å se hvordan du ligger an. Men for å svare deg kort: Du har forbrent flere kalorier enn du har fått i deg, rett og slett!

hei!

Jeg har det samme problemet. JEg går mere ned i vekt jo mer jeg spiser og jeg spiser ikke alltid like sundt. Det er veldig rart det der,men kan ikke gi deg noe svar på hvorfor det skjer. Jeg er bare glad for at det ikke går andre veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

hei!

Jeg har det samme problemet. JEg går mere ned i vekt jo mer jeg spiser og jeg spiser ikke alltid like sundt. Det er veldig rart det der,men kan ikke gi deg noe svar på hvorfor det skjer. Jeg er bare glad for at det ikke går andre veien!!

det er faktisk noen som bare spiser snop&chips&anent godt og går ned i vekt..trene jørr di..men di spiser ikke frukt..jørr dere^^?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...