Gå til innhold

Tannlegebesøk med bilukt :-(

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Var nettopp hos tannlegen. Det er jo ikke det morsomste en gjør, men min tannlege er veldig hyggelig og forsiktig på alle måter.

MEN i dag var det noe annet jeg ikke klarte å unngå å fokusere på: Like før jeg skulle inn, gikk han ut - på toalettet. Jeg ble kalt inn og satte meg i tannlegestolen. Da han kom inn, så jeg at han hadde lekket en god del urin gjennom buksa (tynn hvit tannlegebukse) :-(

Og jeg lå omtrent oppå fanget hans og kjente eimen av gammel (?) urin... FYSJ!

Regner med at tannlegesekretæren må legge merke til det, men det er vel vanskelig å si i fra om noe sånt. Tannlegen min er ca 55 år, og er sikkert ikke den eneste i den aldersgruppa som har det problemet.

Hadde dere sagt noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179365-tannlegebes%C3%B8k-med-bilukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg hadde ikke sagt noe. Men ikke direkte kost meg, nei. Og det spørs om jeg ikke hadde skiftet tannlege til neste gang.

Jeg har gått til ham i årevis, sikkert i 15 år, og er veldig fornøyd. Det er jo synd om han mister kunder av denne grunnen. Merker ikke mannfolk at de lekker da?

Annonse

Gjest engel 49+

Send ham et anonymt brev? Skrevet med empati og fintfølelse, altså.

hehe... Beklager, ærede tannlege, å måtte meddele Dem at De dessverre er inkontinent. Dette kan ses av Deres pasienter. Tør vi foreslå at De har bukse- og boxerskift med Dem hver dag.

Det kan til tider sågar luktes av pasienterne.

HEHE... jeg hadde iallfall ikke gått tilbake etter å ha sendt et anonymt brev..*LOL*

Gjest tionne

hehe... Beklager, ærede tannlege, å måtte meddele Dem at De dessverre er inkontinent. Dette kan ses av Deres pasienter. Tør vi foreslå at De har bukse- og boxerskift med Dem hver dag.

Det kan til tider sågar luktes av pasienterne.

HEHE... jeg hadde iallfall ikke gått tilbake etter å ha sendt et anonymt brev..*LOL*

Ho ho, kanskje klippe bokstaver fra ukeblader/aviser a la trusselbrev? Sånn for å ikke kunne spores, liksom!

Men det er vel ikke en levende sjel som tør å SI noe i hvert fall, så bare for å gi stakkars tannlegen en sjanse til å beholde levebrødet?

Gjest engel 49+

Ho ho, kanskje klippe bokstaver fra ukeblader/aviser a la trusselbrev? Sånn for å ikke kunne spores, liksom!

Men det er vel ikke en levende sjel som tør å SI noe i hvert fall, så bare for å gi stakkars tannlegen en sjanse til å beholde levebrødet?

OK: du tisser på deg. Derfor slutter jeg. Men jeg sier det anonymt.

Så ikke lur på hvem som nylig sluttet som pasient... (?) (!)

Gjest prust

Send ham et anonymt brev? Skrevet med empati og fintfølelse, altså.

Ja...kanskje? Noen burde jo si dette til ham. Det burde jo i første omgang være kona (som tilfeldigvis er venninne med min mor). Hvis ikke hun har sett det (kanskje han bare lekker på jobb?), er jo tannlegesekretæren den nærmeste. Men det er jo litt ømtålig det da...

Jeg da? Føler at jeg er "litt mer" enn en vanlig pasient siden han kjenner min mor, og jeg kjenner både han , kona og dattera.

Men seriøst: burde jeg skrive et brev? Uff, så ekkelt! Han er jo en dyktig tannlege, og jeg vil jo ikke at han skal miste kunder. Kanskje han bare var uheldig i dag?

Annonse

Gjest prust

Ok, jeg gir meg! :o) Tannlegen får tisse i fred for meg! Jeg holder meg til herrer med intakt stoppekran...

Ja, men hva når "din herremanns stoppekran" plutselig begynner å lekke da? Sier du i fra?

Hva om det er legen din?

Eller fysioterapeuten din?

Eller kjæresten din?

Eller faren din?

I hvilke situasjoner BØR vi si i fra? Og i hvilke situasjoner TØR vi si i fra?

Gjest tionne

Ja, men hva når "din herremanns stoppekran" plutselig begynner å lekke da? Sier du i fra?

Hva om det er legen din?

Eller kjæresten din?

Eller faren din?

For å være litt seriøs igjen: Ja, det var akkurat slike ting jeg tenkte på. Hva hvis det var min far som var denne tannlegen og han gikk rundt nærmest til latter for folk? Det mest humane må da være å si fra og gi mannen en sjanse til å ordne opp. Ergo-et lite brev uten avsender kunne kanskje være noe?

Men, selvsagt vanskelig å vite om det var et engangs-tilfelle da... Vil egentlig ikke tro det, har ikke opplevd dette med noen menn jeg kjenner.

Gjest engel 49+

Hva om det er legen din?

Eller kjæresten din?

Eller faren din?

Sier du i fra?

Hva om det er legen din? NJEI, SLUTTER.

Eller fysioterapeuten din? NJEI, SLUTTER.

Eller kjæresten din?: JA.

Eller faren din?: JA.

Gjest engel 49+

Vannsøl er ikke gult og lukter vondt...

Jeg trodde ikke urin ville lukte etter én gangs søl. Trodde bare det var fylliker på bussen som luktet, ettter et døgn eller tre i samme bukse...

Men kan du tipse datteren hans? Eller noen av de andre?? Det er jo dritpinlig....

Ja...kanskje? Noen burde jo si dette til ham. Det burde jo i første omgang være kona (som tilfeldigvis er venninne med min mor). Hvis ikke hun har sett det (kanskje han bare lekker på jobb?), er jo tannlegesekretæren den nærmeste. Men det er jo litt ømtålig det da...

Jeg da? Føler at jeg er "litt mer" enn en vanlig pasient siden han kjenner min mor, og jeg kjenner både han , kona og dattera.

Men seriøst: burde jeg skrive et brev? Uff, så ekkelt! Han er jo en dyktig tannlege, og jeg vil jo ikke at han skal miste kunder. Kanskje han bare var uheldig i dag?

Meget vanskelig dette.

Jeg synes ikke du skal skrive et anonymt brev, fordi dette kan ødelegge utrolig mye for han. Hva ville du ha tenkt selv hvis du fikk et slikt brev? Jo du ville ha mistenkt absolutt alle pasiente for å ha skrevet dette brevet og følt deg brydd ovenfor alle.

Vet ikke selv hva jeg hadde gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...