Gå til innhold

Ernæring og trening

raffen

Anbefalte innlegg

Jeg trener 3-4 ganger i uken, da 30-40 minutter kondisjon, og ca. 1 time med forskjellige styrkeøvelser. Hvordan bør jeg spise i forhold til dette? Jeg er ikke så opptatt av å gå ned i vekt, men vil gjerne ha et sunt forhold mellom trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utopia1365380781

Hei !

For det første så syntes jeg du trener for mye. Kardio treningen kan du holde slik du har den, men vekttrening en time trenger du stregt talt ikke. Hver muskelgruppe skal trenes en gang i uken. Del kroppen inn i 3 eller 4 deler og tren disse. (Trener du biceps på mandag skal ikke biceps trenes før neste mandag igjen). Og ikke tren ben samme dag som du driver med kardio.

Når det kommer til kosten er det viktig at du får i deg nok proteiner. Hvis du ikke ønsker å bruke kosttilskudd så må du dekke behovet via mat. Spis minst 5 ganger om dagen/hver 3.time. Proteiner finne du bl.a i kjøtt. 2 -2.5 gram proteiner pr. kg kroppsvekt er fint.

(Veier 100 kg skal du ha i deg 200-250gr. proteiner om dagen).

Moderat med karb og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest TrenerDAGLIG

Hei !

For det første så syntes jeg du trener for mye. Kardio treningen kan du holde slik du har den, men vekttrening en time trenger du stregt talt ikke. Hver muskelgruppe skal trenes en gang i uken. Del kroppen inn i 3 eller 4 deler og tren disse. (Trener du biceps på mandag skal ikke biceps trenes før neste mandag igjen). Og ikke tren ben samme dag som du driver med kardio.

Når det kommer til kosten er det viktig at du får i deg nok proteiner. Hvis du ikke ønsker å bruke kosttilskudd så må du dekke behovet via mat. Spis minst 5 ganger om dagen/hver 3.time. Proteiner finne du bl.a i kjøtt. 2 -2.5 gram proteiner pr. kg kroppsvekt er fint.

(Veier 100 kg skal du ha i deg 200-250gr. proteiner om dagen).

Moderat med karb og fett.

omg utopia..dummaste jeg har hørt..faktisk anbefaler mange å trene hver muskelgruppe 3 ganger i uken for beste resultater..og btw..bodybuilderne har nok en rating på 7 ganger i uken..tren som du jør raffen,,ta litt kreatin og protein så blir du stor å sterk.XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...