Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Gjest thunderlips

Følgende jeg har tenkt å skrive er kanskje noe fordomsfullt, og ikke pent, men dog. Jeg så ei jente på butikken idag, anslagsvis 20-25 år gammel. Hun hadde store kraftige sidevalker, tatovering nederst på ryggen, og hengemage. Hvorfor veit jeg det? Jo, fordi hun hadde en genser på seg som var både for trang og for kort på en gang. Hva er det med sånne jenter? Eier de ikke skam? Hva er poenget med å kle seg i klær, mote eller ikke, som framhever valkene dems? Er det ikke et poeng i å kle seg på en sånn måte at du får fram det beste med deg? Og er det noen som på alvor mener at valkene er noe en gjerne vil vise fram?

Kan trygt si at enkelte klesplagg egner seg best for slanke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vanity

Helt enig med deg!

Har også sett noen av dem! Jeg tenker med meg selv om de har det omvendte av anorexia! Altså at de tror de er tynnere enn de er? Kanskje de ikke ser selv hvor store de er?

Det er IKKE noe galt i å ha valker eller være stor, men man burde kle seg deretter! Ellers ser det bare vulgært og tacky ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de fleste er nok enige i at slikt ikke er særlig pent. Men ingen kan likvel nekte noen å gå slikt kledd, selv om de er feite.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

Helt enig med deg!

Har også sett noen av dem! Jeg tenker med meg selv om de har det omvendte av anorexia! Altså at de tror de er tynnere enn de er? Kanskje de ikke ser selv hvor store de er?

Det er IKKE noe galt i å ha valker eller være stor, men man burde kle seg deretter! Ellers ser det bare vulgært og tacky ut!

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la dem skamme seg til helvete inn i ellos-plus katalogen!

Hvem er forresten du som ber andre skamme seg?!? Skam deg sjæl!

Er enig i at ikke alle kropper kler alle klær like godt, men å blande inn SKAM i det, nei, det blir å gå for langt!

På den andre siden, synes det er flott at unge jenter gir beng i hva folk som deg synes og viser frem kroppen sin sånn som den er! Er ikke sikkert de er noe dårligerre mennesker fordet, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

Joda, de fleste er nok enige i at slikt ikke er særlig pent. Men ingen kan likvel nekte noen å gå slikt kledd, selv om de er feite.

"...................................."

Jeg for min del synes det er på grensen til å være støtende. Jeg får se litt mer enn jeg ønsker å se. Og bildet har etsa seg inn på netthinna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thunderlips

Ja, la dem skamme seg til helvete inn i ellos-plus katalogen!

Hvem er forresten du som ber andre skamme seg?!? Skam deg sjæl!

Er enig i at ikke alle kropper kler alle klær like godt, men å blande inn SKAM i det, nei, det blir å gå for langt!

På den andre siden, synes det er flott at unge jenter gir beng i hva folk som deg synes og viser frem kroppen sin sånn som den er! Er ikke sikkert de er noe dårligerre mennesker fordet, vet du!

Neida, de er ikke dårlige mennesker. Men en mangelfullt utvikla sjølkritisk sans, det var forøvrig det jeg mente med skam i livet, det må det være lov å antyde at de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de er ikke dårlige mennesker. Men en mangelfullt utvikla sjølkritisk sans, det var forøvrig det jeg mente med skam i livet, det må det være lov å antyde at de har.

Angående det du beskriver som "mangelfullt utvikla sjølkritisk sans"

Nei, vet du hva, jeg tror ikke de har det. Jeg tenker at jenter som velger å vise frem valker og andre ting som etser seg inn på hornhinna di (hehe), er _forbi_ det selvkritiske stadiet!

Jeg tror man skal være bra retardert om man ikke får med seg hva samfunnet "aksepterer" som en ok kropp.

Derfor tror jeg disse jentene har tatt et helt bevisst valg om å frabe seg en slik velutviklet selvkritisk sans som en del mennesker mener er "sømmelig".

Du må foresten ha et bra slitsomt liv hvis du finner sånt støtende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes det er på grensen til å være støtende. Jeg får se litt mer enn jeg ønsker å se. Og bildet har etsa seg inn på netthinna mi.

Var det ikke dekket av klær, da?

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det du beskriver som "mangelfullt utvikla sjølkritisk sans"

Nei, vet du hva, jeg tror ikke de har det. Jeg tenker at jenter som velger å vise frem valker og andre ting som etser seg inn på hornhinna di (hehe), er _forbi_ det selvkritiske stadiet!

Jeg tror man skal være bra retardert om man ikke får med seg hva samfunnet "aksepterer" som en ok kropp.

Derfor tror jeg disse jentene har tatt et helt bevisst valg om å frabe seg en slik velutviklet selvkritisk sans som en del mennesker mener er "sømmelig".

Du må foresten ha et bra slitsomt liv hvis du finner sånt støtende...

"Du må foresten ha et bra slitsomt liv hvis du finner sånt støtende..."

Det tenker jeg også. Jeg bryr meg da katten om hvordan folk ser ut, når det er folk jeg ikke trenger å ha noe forhold til. Og at man ser ting rundt seg som man ikke liker, det er man nødt til å kunne leve med.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!

Har også sett noen av dem! Jeg tenker med meg selv om de har det omvendte av anorexia! Altså at de tror de er tynnere enn de er? Kanskje de ikke ser selv hvor store de er?

Det er IKKE noe galt i å ha valker eller være stor, men man burde kle seg deretter! Ellers ser det bare vulgært og tacky ut!

"Det er IKKE noe galt i å ha valker eller være stor, men man burde kle seg deretter!"

Så du og andre skal altså være en jury som bestemmer hvordan "de" skal kle seg?

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er det dessverre lite trolig at det vil bli vedtatt noen lover mot den slags klesoppførsel.

Jeg har det samme problemet når jeg ser jenter med hår under armene løfte dem i været sånn at håret synes. Det nytter ikke å nekte dem, men jeg blir kvalm, provosert, og får lyst til å si noe.

Men jeg gjør det jo ikke. I stedet skriver jeg innlegg her og får det ut av systemet. :)

Jeg er for øvrig helt enig med deg. Det bør være lov til å kritisere noens smak. Hvis du hadde skrevet et innlegg hvor en mann gikk i sykkelshorts og dressjakke hadde alle sagt seg enig med deg. Men når du ymter frampå om noe som har med fett og kvinnfolk å gjøre, tar kvinnfolka helt av. For huff. Du må jo ikke kritisere fyldige mennesker for dårlig smak.

Der går grensen for dobbeltmoralistiske psykodolere som skal redde verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva er det med sånne jenter? Eier de ikke skam? Hva er poenget med å kle seg i klær, mote eller ikke, som framhever valkene dems?"

????? Hva faen mener du med at vi som er kraftige burde skamme oss??? Du mener altså at vi som har noen ekstra valker, skal kle oss i potetsekker, slik at dere "tynne, perfekte" moteløver slipper å se valkene??? Da vil jeg si at det er netopp DU som har et problem!

Jeg er selv kraftig, og jeg er stolt over hver eneste ekstra valk jeg drar rundt på!!! Hvorfor skal jeg gjemme meg bak klær??? Grunnen til at "stor" kvinner og menn sliter med selvtillitten er netopp på grunn av slike som deg! Personer som studerer deg fra topp til tå, når du kommer inn i en butikk.

Skulle det stått et skilt utenfor butikken kanskje der det stod : "Overvektige ingen adgang. Her har vi ikke moteklær i størrelse HEST!!"

Hadde du blitt fornøyd da??? Da hadde du sluppet å irritere deg over oss overvektige som ikke eiger skam i livet!

Takk! Det var alt!

Hilsen ei forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanity

"Det er IKKE noe galt i å ha valker eller være stor, men man burde kle seg deretter!"

Så du og andre skal altså være en jury som bestemmer hvordan "de" skal kle seg?

"...................................."

Nei, det er ikke det jeg sier.

Men som du sikkert skjønner, så reagerer folk når de ser sånt. Det er nå en gang slik verden er!

Men om disse jentene ikke har imot å bli snakket om på denne måten og bli sett rart på, så får de vær så god bare fortsette med det.

Jeg driter vel i hvordan andre går.

Men folk burde jo kle seg etter hvordan de er bygd? For deres egen skyld mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen.

Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung.

Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette.

Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling.

*Regner med masse pepper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dessverre lite trolig at det vil bli vedtatt noen lover mot den slags klesoppførsel.

Jeg har det samme problemet når jeg ser jenter med hår under armene løfte dem i været sånn at håret synes. Det nytter ikke å nekte dem, men jeg blir kvalm, provosert, og får lyst til å si noe.

Men jeg gjør det jo ikke. I stedet skriver jeg innlegg her og får det ut av systemet. :)

Jeg er for øvrig helt enig med deg. Det bør være lov til å kritisere noens smak. Hvis du hadde skrevet et innlegg hvor en mann gikk i sykkelshorts og dressjakke hadde alle sagt seg enig med deg. Men når du ymter frampå om noe som har med fett og kvinnfolk å gjøre, tar kvinnfolka helt av. For huff. Du må jo ikke kritisere fyldige mennesker for dårlig smak.

Der går grensen for dobbeltmoralistiske psykodolere som skal redde verden.

Jeg hadde kjefta like mye, dersom noen hadde kritisert tynne personer klesmåte!!!!!

For tynne personer sliter akkurat like mye som overvektige!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanity

Det er det dessverre lite trolig at det vil bli vedtatt noen lover mot den slags klesoppførsel.

Jeg har det samme problemet når jeg ser jenter med hår under armene løfte dem i været sånn at håret synes. Det nytter ikke å nekte dem, men jeg blir kvalm, provosert, og får lyst til å si noe.

Men jeg gjør det jo ikke. I stedet skriver jeg innlegg her og får det ut av systemet. :)

Jeg er for øvrig helt enig med deg. Det bør være lov til å kritisere noens smak. Hvis du hadde skrevet et innlegg hvor en mann gikk i sykkelshorts og dressjakke hadde alle sagt seg enig med deg. Men når du ymter frampå om noe som har med fett og kvinnfolk å gjøre, tar kvinnfolka helt av. For huff. Du må jo ikke kritisere fyldige mennesker for dårlig smak.

Der går grensen for dobbeltmoralistiske psykodolere som skal redde verden.

He.. he..

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen.

Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung.

Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette.

Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling.

*Regner med masse pepper*

Hva er det dere tenker?????

Jeg blir så forbanna når dere slenger ut slike dumme kommentarer!!! Pass på deres egen vekt.....Ikke stapp nasen opp i andres !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke STOLT av valkene, nei...

Min personlige teori er at disse jentene har gitt opp klesbransjen...

Jeg tror at mange ønsker klær som ser bra ut og som er noe moderne i snitt, farger og fasong, men samtidig stort nok. Det finnes ikke, dermed må de "ta til takke" med det som er for smått og særdeles lite kledelig.

En annen her skriver at hun er stolt av alle valkene sine. Det skjønner jeg ikke. Jeg mener, jeg har også valker, men jeg er da ikke STOLT av dem? Jeg er stolt av ungene mine, jeg er stolt av meg selv innimellom, men jeg er ikke stolt av valkene mine. De bare er der, uten et eget følelsesregister.

For øvrig har jeg til gode å møte et menneske med mye fett som har innrømmet å hate fettet - inntil de har blitt slanke, da...

Feite mennesker kan også kle seg flott, men ikke i klær som viser magen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det jeg sier.

Men som du sikkert skjønner, så reagerer folk når de ser sånt. Det er nå en gang slik verden er!

Men om disse jentene ikke har imot å bli snakket om på denne måten og bli sett rart på, så får de vær så god bare fortsette med det.

Jeg driter vel i hvordan andre går.

Men folk burde jo kle seg etter hvordan de er bygd? For deres egen skyld mener jeg...

"Men som du sikkert skjønner, så reagerer folk når de ser sånt."

Javisst. Folk reagerer gjerne på ting de ikke liker.

"Men om disse jentene ikke har imot å bli snakket om på denne måten og bli sett rart på, så får de vær så god bare fortsette med det."

Det er jo poenget. Men det høres jo ut på enkelte som om de vil nekte dem dette.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...