Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Men han eller hun over skrev vel ikke noe om å skamme seg? Personen nevnte bare noe om ikke å eie skam.

Jeg så heller ikke noe om at ødelagt dag. Det må i så fall ha blitt skrevet senere i diskusjonen.

Men det er jo også en ærlig sak. Kanskje skapningen har skikkelig fettangst? I så fall er det naturligvis hans/hennes problem, og noe som er litt kjipt for ham/henne. Hvis man får en ødelagt dag av å se litt fett har man tross alt et aldri så lite problem i dagens samfunn, og burde strengt tatt holde seg inne, ikke lese aviser, ei heller se på tv.

Selv får jeg ødelagt dagen min, og enkelte opplevelser sitter til og med i i uker, dersom jeg ser jenter med hår under armene. Så jeg har også mitt.

Fett er jeg derimot ikke så redd for. Klessmak har jeg ikke, men jeg vet i hvert fall hva jeg liker, og hva jeg ikke liker.

Ingen grunn til å gjemme seg. Jeg er snill som et lam. :)

greit nok;-)

ser jo at du ikke hang deg på usaklige argumenter, mente ikke det da. men synes enkelte kunne moderere ordbruken litt når det kanskje er et stort problem for dem.

*skuler ned på sokkene til SDD* hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

greit nok;-)

ser jo at du ikke hang deg på usaklige argumenter, mente ikke det da. men synes enkelte kunne moderere ordbruken litt når det kanskje er et stort problem for dem.

*skuler ned på sokkene til SDD* hahaha

Ja, jeg er enig med deg i at det er ufint å skjelle ut folk for å være overvektige, og man bør veie sine ord med omhu i diskusjoner som dette.

Det er normal folkeskikk.

Jeg har faktisk ikke tennissokker. Mange år siden jeg har hatt det. Finnes det fortsatt tennissokker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig med deg i at det er ufint å skjelle ut folk for å være overvektige, og man bør veie sine ord med omhu i diskusjoner som dette.

Det er normal folkeskikk.

Jeg har faktisk ikke tennissokker. Mange år siden jeg har hatt det. Finnes det fortsatt tennissokker? :)

*løper til butikken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

Angående det du beskriver som "mangelfullt utvikla sjølkritisk sans"

Nei, vet du hva, jeg tror ikke de har det. Jeg tenker at jenter som velger å vise frem valker og andre ting som etser seg inn på hornhinna di (hehe), er _forbi_ det selvkritiske stadiet!

Jeg tror man skal være bra retardert om man ikke får med seg hva samfunnet "aksepterer" som en ok kropp.

Derfor tror jeg disse jentene har tatt et helt bevisst valg om å frabe seg en slik velutviklet selvkritisk sans som en del mennesker mener er "sømmelig".

Du må foresten ha et bra slitsomt liv hvis du finner sånt støtende...

Men, kanskje de ville blitt litt mer fornøyd med seg sjøl hvis de gjorde det beste ut av seg? Kan ikke skjønne at det er noen fordel å framheve at en rett og slett er for tjukk. Ikke noe poeng i å skamme seg over hvordan en ser ut, det er ikke det jeg mener, men det går an å godta kroppen sin uten å gjøre et poeng ut av skavankene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig med deg i at det er ufint å skjelle ut folk for å være overvektige, og man bør veie sine ord med omhu i diskusjoner som dette.

Det er normal folkeskikk.

Jeg har faktisk ikke tennissokker. Mange år siden jeg har hatt det. Finnes det fortsatt tennissokker? :)

På Rema ;o)

Både med striper og uten he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

"Hva er det med sånne jenter? Eier de ikke skam? Hva er poenget med å kle seg i klær, mote eller ikke, som framhever valkene dems?"

????? Hva faen mener du med at vi som er kraftige burde skamme oss??? Du mener altså at vi som har noen ekstra valker, skal kle oss i potetsekker, slik at dere "tynne, perfekte" moteløver slipper å se valkene??? Da vil jeg si at det er netopp DU som har et problem!

Jeg er selv kraftig, og jeg er stolt over hver eneste ekstra valk jeg drar rundt på!!! Hvorfor skal jeg gjemme meg bak klær??? Grunnen til at "stor" kvinner og menn sliter med selvtillitten er netopp på grunn av slike som deg! Personer som studerer deg fra topp til tå, når du kommer inn i en butikk.

Skulle det stått et skilt utenfor butikken kanskje der det stod : "Overvektige ingen adgang. Her har vi ikke moteklær i størrelse HEST!!"

Hadde du blitt fornøyd da??? Da hadde du sluppet å irritere deg over oss overvektige som ikke eiger skam i livet!

Takk! Det var alt!

Hilsen ei forbanna

Klipper og limer litt her:

Men, kanskje de ville blitt litt mer fornøyd med seg sjøl hvis de gjorde det beste ut av seg? Kan ikke skjønne at det er noen fordel å framheve at en rett og slett er for tjukk. Ikke noe poeng i å skamme seg over hvordan en ser ut, det er ikke det jeg mener, men det går an å godta kroppen sin uten å gjøre et poeng ut av skavankene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thunderlips

Yes stå på jente. Det er sånne jenter vi trenger, som sier ifra. Vi er forskjellige og skal ha lov til å være det........Yes........igjen.

Ja, ikke sant. Hva er vel egentlig poenget med å pynte seg? Kan vi ikke bare gå rundt og se så jævlige ut vi vil? I denne frigjorte vidunderlige verden trenger vi ikke å være blyge over noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

Mener du her jenter som er svæært overvektige som kler seg smått, eller bare de som egentlig er rimelig normal med litt valk og fett her og der???? De aller fleste har jo litt sideflesk som buler ut av buksa og en liten valk på magen etter at man er 20. Akkurat som at man får breire hofter...

Snakker om 20-30 kg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må du følge med da :o)

Ja, jeg er enig med deg i at det er ufint å skjelle ut folk for å være overvektige, og man bør veie sine ord med omhu i diskusjoner som dette.

Det er normal folkeskikk.

Jeg har faktisk ikke tennissokker. Mange år siden jeg har hatt det. Finnes det fortsatt tennissokker? :)

Det er jo IN igjen det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

"Eier de ikke skam?"

Det gjør i alle fall ikke du... skrive om at jenter med valker burde skamme seg...?

*riste på hodet*

Nei, det var ikke det jeg skreiv. Jeg skreiv at de ikke eier skam i livet når de kler seg i for trange og for korte gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

"Kan trygt si at enkelte klesplagg egner seg best for slanke folk" - ja det er sikkert og visst. Vi som er store får dem nemlig ikke på oss.

Er man større enn str. 44 kan man bare glemme å handle i "vanlige motebutikker". Jeg har mer enn 100 ganger tuslet slukøret ut fra slike. Fy pokker, det er så urettferdig. Jeg mener selv jeg er "vanlig" stor (85 kg fordelt på 174 cm), kan det virkelig være meningen at jeg må gå i "stor mote"-avdelingen? NEKTE NEKTE...

Det er urettferdig, ja. Enig. Men livet er urettferdig noen ganger. Jeg vil skru'n som Beckham! Men jeg får det ikke til..... Det er urettferdig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

På Rema ;o)

Både med striper og uten he he

Det hender jeg kjøper sokker på Rimi og Rema, men jeg må innrømme at jeg går for noen mindre markante sådanne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg kjøper sokker på Rimi og Rema, men jeg må innrømme at jeg går for noen mindre markante sådanne. :)

Jeg og kjøper sokker der innimellom men ikke hvite med striper :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har spora helt av. Det er et par timer siden jeg og tottlå diskuterte dette nå...

Livet går videre - i den neste tråden til tottlå :)

Spora av har jeg nå ikke - spørsmålet er fortsatt relevant.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg og kjøper sokker der innimellom men ikke hvite med striper :o)

Sokker er sokker og en forbruksvare. Så lenge de er mer eller mindre svarte gir jeg f... i om jeg kjøper dem på Rimi eller på VIC. Forskjellen i pris er tross alt betydelig. Forskjellen i utseende og kvalitet er det derimot så som så med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker er sokker og en forbruksvare. Så lenge de er mer eller mindre svarte gir jeg f... i om jeg kjøper dem på Rimi eller på VIC. Forskjellen i pris er tross alt betydelig. Forskjellen i utseende og kvalitet er det derimot så som så med. :)

Jeg går også for de svarte. Men nå er jeg særdeles plaget av sokketrollet *kikker ned å ser at jeg har to forskjellige svarte sokker* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker er sokker og en forbruksvare. Så lenge de er mer eller mindre svarte gir jeg f... i om jeg kjøper dem på Rimi eller på VIC. Forskjellen i pris er tross alt betydelig. Forskjellen i utseende og kvalitet er det derimot så som så med. :)

En ting er sikkert, de varer ikke lenge uansett nå for tiden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

En ting er sikkert, de varer ikke lenge uansett nå for tiden;-)

Det er helt korrekt, og derfor er det like greit å kjøpe de billigste. Jeg er muligens litt forfengelig hva buksemerker angår, men når det gjelder sokker får det være grenser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt, og derfor er det like greit å kjøpe de billigste. Jeg er muligens litt forfengelig hva buksemerker angår, men når det gjelder sokker får det være grenser. :)

Amen!!!

*tar bølgen* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også for de svarte. Men nå er jeg særdeles plaget av sokketrollet *kikker ned å ser at jeg har to forskjellige svarte sokker* :o)

det der problemet gjelder både meg og ungene:-) hehehe merkelig fenomen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...