Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Å slutte å røyke gikk som en drøm.

Men slankinga er det mye vanskeligere. Selv om jeg har gått ned en god del, er det fortsatt en del kg. som gjenstår.

Så for meg er det _mye_ vanskeligere å slanke seg enn å slutte å røyke.

Ja, for det aller vanskeligste er å gjøre begge deler samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Forklar dette ikke helt uvanlige fenomenet da:

Anne slutter å røyke, men legger på seg, klarer ikke spise mindre, og begynner å røyke igjen.

Hvilken lyst er sterkest? Maten vil nå jeg si!

Suget etter røyk. Det er derfor man overspiser i et desperat forsøk på å dempe røykbehovet.

Tro meg, jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Suget etter røyk. Det er derfor man overspiser i et desperat forsøk på å dempe røykbehovet.

Tro meg, jeg har vært der.

Da er jeg et levende bevis på at folk er forskjellige, for jeg begynte ikke å spise mer da jeg sluttet. For meg er det mye lettere å ikke røyke, enn å spise mindre mat. Og jeg er ikke overvektig, det er ikke derfor jeg forsvarer spisingen. Veier ca. 55 kg, fordelt på 162 cm.

Grunnen til at jeg mener det jeg mener, er at jeg har venninner som trener, og som spiser mindre enn meg, men er mye tykkere.

Om det er arv eller noe annet, vet ikke jeg. Kroppene våre oppfører seg i alle fall helt forskjellig.

Det eneste jeg kan skrive under på, er at jeg er et matvrak ;-) Hvis man er like avhengig av mat som meg, og har en legge-på-seg-kropp, da sliter man, hvis målet er å være tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men han er bare ett eksempel.

Jeg mener nå likevel at i de aller fleste tilfeller, så finnes det en meget logisk forklaring på at Norges befolkning har blitt fetere.

Vi har blitt latere og roligere, og putter i oss for mye drittmat.

Jeg tror ikke du kommer utenom det faktum, uansett hvor mye dere forsøker å forklare det bort.

Selvfølgelig er det en logisk forklaring på at man legger på seg. Alle vil legge på seg når de spiser mer enn de forbrenner.

Det jeg prøver å få frem er at det ikke nødvendigvis er sier noe om de personlige kvalitetene til en person at han eller hun er overvektig. Mitt inntrykk er at veldig mange ser ned på overvektige fordi det er et tegn på svak viljestyrke og latskap å veie noen kg. for mye. Ut fra det du skriver deler du den oppfatningen (i hverfall delvis), og som tidligere nevnt illustrerer du egentlig poenget mitt godt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en logisk forklaring på at man legger på seg. Alle vil legge på seg når de spiser mer enn de forbrenner.

Det jeg prøver å få frem er at det ikke nødvendigvis er sier noe om de personlige kvalitetene til en person at han eller hun er overvektig. Mitt inntrykk er at veldig mange ser ned på overvektige fordi det er et tegn på svak viljestyrke og latskap å veie noen kg. for mye. Ut fra det du skriver deler du den oppfatningen (i hverfall delvis), og som tidligere nevnt illustrerer du egentlig poenget mitt godt. :-)

Jeg forstår hva du mener AV, og jeg er helt enig.

Denne artikkelen er over et år gammel. Men det er snarere blitt verre siden da:

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/01/26/389299.html

Jeg benekter overhodet ikke problemet med at overvekt fører til helseproblemer. Jeg synes bare det er litt lettvint at dette er din egen og mora di sin skyld, og det vil gå over på et blunk hvis du skjerper deg. Verden er ikke så enkel som sylslanke avholdsfolk tror (gammelt jungelordtak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Da er jeg et levende bevis på at folk er forskjellige, for jeg begynte ikke å spise mer da jeg sluttet. For meg er det mye lettere å ikke røyke, enn å spise mindre mat. Og jeg er ikke overvektig, det er ikke derfor jeg forsvarer spisingen. Veier ca. 55 kg, fordelt på 162 cm.

Grunnen til at jeg mener det jeg mener, er at jeg har venninner som trener, og som spiser mindre enn meg, men er mye tykkere.

Om det er arv eller noe annet, vet ikke jeg. Kroppene våre oppfører seg i alle fall helt forskjellig.

Det eneste jeg kan skrive under på, er at jeg er et matvrak ;-) Hvis man er like avhengig av mat som meg, og har en legge-på-seg-kropp, da sliter man, hvis målet er å være tynn.

Noen forveksler også kraftig benbygning med fedme.

Det blir litt feil å sammenligne, da en spinkel person kan være mer overvektig enn en kraftig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er umodent å kritisere andre for utseende. Dette gjelder en hel gruppe kvinner, og det å unnskylde urettferdighet med at verden bare er slik er enda mer umodent.

Dette har i høyeste grad med likestilling å gjøre, og det er en sak som jeg slåss for. Jeg er i høyeste grad saklig, og hvis du ikke har noe bedre å komme med synes jeg at du burde la være å svare på mine innlegg.

"Jeg er i høyeste grad saklig,"

Nei, å kalle vedkommende for følelsesmessig umoden er ikke saklig i denne sammenhengen, og ikke minst - helt feil bruk av ordet.

Det er få eller ingen her som faktisk mener at man skal diskriminere noen på grunn av slikt - det er for det meste personlige meninger som blir ytret.

"og hvis du ikke har noe bedre å komme med synes jeg at du burde la være å svare på mine innlegg."

Hmmm...var det ikke du som for en tid tilbake tok helt av og skrek og hoiet om at jeg skulle ligge unna trådene dine? Mulig jeg tar feil...

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er sånn at en kilo fra eller til faktisk merkes. Lørdag kveld spiser jeg potetgull og da er buksa garantert trangere enn vanlig på søndag morgen :-/

Samme her, men det er fordi potetgull er så salt og binder vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Noen forveksler også kraftig benbygning med fedme.

Det blir litt feil å sammenligne, da en spinkel person kan være mer overvektig enn en kraftig person.

Ja, og kjempetynne folk kan være innfeite.

Synes bare det er dårlig gjort å si man bare kan spise mindre, og trene mer, for så enkelt er det ikke for alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen vil nok si jeg er svak

Ja, for det aller vanskeligste er å gjøre begge deler samtidig.

Jeg gjorde det ikke samtidig, sluttet først å røyke. Og det gikk som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ja, og kjempetynne folk kan være innfeite.

Synes bare det er dårlig gjort å si man bare kan spise mindre, og trene mer, for så enkelt er det ikke for alle :-)

"Synes bare det er dårlig gjort å si man bare kan spise mindre, og trene mer, for så enkelt er det ikke for alle :-)"

Ikke for alle nei. Det skjønner jo jeg også.

Men nå prøvde jeg å si at det er ganske alvorlig at Norges befolkning bare blir fetere og fetere.

Man kan jo selvfølgelig bare unnskylde det med at det er så vanskelig å slanke seg, og dermed bare drite i det.

Hets heller røykerne. Det er mer akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg gjorde det ikke samtidig, sluttet først å røyke. Og det gikk som en drøm.

Men du har erstattet det med mat. Dermed gikk det ikke helt som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen vil nok si jeg er svak

Jeg forsøker en gang til.

For å slanke seg må man slutte å overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt. Ikke bare røyke mindre.

Hva er vanskeligst?

Å slanke seg var langt vanskeligere enn å slutte å røyke. Har selv gjort begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noen vil nok si jeg er svak

Men du har erstattet det med mat. Dermed gikk det ikke helt som en drøm.

Nei, jeg erstattet det _ikke_ med mat.

Hvordan kan du si det?

Overvektig var jeg før jeg sluttet å røyke. Ble _ikke_ noe mer overvektig når jeg sluttet å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Nei, jeg erstattet det _ikke_ med mat.

Hvordan kan du si det?

Overvektig var jeg før jeg sluttet å røyke. Ble _ikke_ noe mer overvektig når jeg sluttet å røyke.

Flott at du greide slutte å røyke da.

jeg tror du greier å gå ned i vekt også, hvis du går inn for det og gjør det på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg et levende bevis på at folk er forskjellige, for jeg begynte ikke å spise mer da jeg sluttet. For meg er det mye lettere å ikke røyke, enn å spise mindre mat. Og jeg er ikke overvektig, det er ikke derfor jeg forsvarer spisingen. Veier ca. 55 kg, fordelt på 162 cm.

Grunnen til at jeg mener det jeg mener, er at jeg har venninner som trener, og som spiser mindre enn meg, men er mye tykkere.

Om det er arv eller noe annet, vet ikke jeg. Kroppene våre oppfører seg i alle fall helt forskjellig.

Det eneste jeg kan skrive under på, er at jeg er et matvrak ;-) Hvis man er like avhengig av mat som meg, og har en legge-på-seg-kropp, da sliter man, hvis målet er å være tynn.

Eks samboeren min var tynn da hun var ung. (Ifølge seg selv da. Jeg kjente henne ikke da.) Og hun spiser jo overhodet ikke mye, men er svært overvektig... Hun sulter jo nesten. Men ja, hun ER lat, det er bare å face it. Jeg forakter ingen fordi de er lat, bare så det er sagt, og hun ER lat. Rører seg ikke, går nesten ikke ut av huset. Men hun drikker SINNSSYKT mye cola. SINNSSYKT. Alle reagerer. Har jeg kjøpt inn to 1,5 liter, og tar et glass...Og går ut på kafè med noen venner, for så å komme tilbake noen timer senere. Så kan du banne på at det ikke er mer igjen når jeg er tilbake.

Og det hender seg at de FÅ måltidene hun har, er ganske store da, stapper i seg på en måte.

Det er ikke rart hun legger på seg da, når hun ikke rører på seg... Og har i seg så mye cola...

Men selv sier hun at det kommer av de to graviditene...

Men ei grepa dame, DET er hu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen vil nok si jeg er svak

Flott at du greide slutte å røyke da.

jeg tror du greier å gå ned i vekt også, hvis du går inn for det og gjør det på riktig måte.

Jeg skrev at jeg hadde gått ned en god del allerede, men at jeg fortsatt mangler noen kg.

Jeg skrev ikke at jeg ikke hadde klart å gå ned, men at det er vanskeligere enn å slutte å røyke.

Har faktisk gått ned nærmere 40 kg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

"Synes bare det er dårlig gjort å si man bare kan spise mindre, og trene mer, for så enkelt er det ikke for alle :-)"

Ikke for alle nei. Det skjønner jo jeg også.

Men nå prøvde jeg å si at det er ganske alvorlig at Norges befolkning bare blir fetere og fetere.

Man kan jo selvfølgelig bare unnskylde det med at det er så vanskelig å slanke seg, og dermed bare drite i det.

Hets heller røykerne. Det er mer akseptabelt.

Kanskje vi burde fokusere mer på normal kost og litt mosjon, i stedet for å kommentere valker som henger utenfor genseren?

Noen kropper, og særlig kvinnekropper, har naturlig mye fett. Derfor blir det feil å skjære alle over en kam.

Det er såpass upopulært å være tykk, så hetsing kan umulig være veien å gå. Da hadde vi vært tynne, alle som en ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg skrev at jeg hadde gått ned en god del allerede, men at jeg fortsatt mangler noen kg.

Jeg skrev ikke at jeg ikke hadde klart å gå ned, men at det er vanskeligere enn å slutte å røyke.

Har faktisk gått ned nærmere 40 kg allerede.

Oj, da har du jo vært kjempeflink og et levende bevis på at det ihvertfall går an selv om det er litt vanskelig.

Begge deler krever litt viljestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...