Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke problemer med å stå for at jeg trenger å legge meg:)

Det tviler jeg ikke på. Men egne uttalelser er tydeligvis litt vanskeligere :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Nei jeg orker ikke å begynne å trekke frem eksempler nå på arroganse. Vi tolker tydeligvis ting forskjellig. Det provoserer meg at noen beskylder meg for å bruke ordet rasist. For meg er det noe annet enn å snakke om fordommer mot utlendinge eller fremmede som alle har i mer eller mindre grad. Det er en del av det å være menneske.

Jeg har forklart deg nå hvor jeg har mine kunnskaper fra, og det får holde. Hvis ikke du tror meg på det så for det så være. Jeg vil ikke trekke inn for mye av mine private erfaringer her. Vi er alle sammen klare over at aviser skriver ikke alltid den helhetlige sannheten, men trekker ut det som selger best. Det er ikke det vanlige, ordinære mennesket som de fleste av oss er.

Det med svette kan vi begge to lese oss til om, men den gangen var det et lignende innlegg om overvektige damer som kom svette inn i butikker. Hvorfor overvektige skulle svette mer inn i en butikk er en gåte for meg.

Ellers så byr jeg nå god natt, og kommer nok til å glemme dol med engang jeg har slått av datamaskinen.

Jeg kan ikke se at du har øst av din "kunnskap" her.

Du diskuterer ikke fedme som helseproblem sier du.

Nei jeg ser det, men det var nemlig det jeg gjorde.

Hvis du sitter med så mye kunnskaper, så bruk dem. Øs ut av deg din visdom hvis du føler jeg trenger det. Heller det enn å bli sint.

Det hjelper fint lite å si at man innehar kunnskaper i temaet hvis man ikke vil bruke dem, men heller velge å bli fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ....mener jeg

Jeg synes i grunnen jeg diskuterer ganske saklig jeg;o)

Jeg innbiller meg i grunnen at det er lettere å slanke seg, enn det er for en alkoholiker å slutte med alkohol, enn det er for en røyker å kvitte seg med nikotinavhengighet og lettere å spise mindre enn å slutte med narkotika også.

Dette skal jeg ikke si for sikkert, men i disse tilfellene er det jo stoffer som kroppen blir avhengig av.

Det kan neppe kalles saklig å påstå at det er lettere å slanke seg enn å slutte å røyke uten å kunne støtte seg til noe annet enn egne tanker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at du har øst av din "kunnskap" her.

Du diskuterer ikke fedme som helseproblem sier du.

Nei jeg ser det, men det var nemlig det jeg gjorde.

Hvis du sitter med så mye kunnskaper, så bruk dem. Øs ut av deg din visdom hvis du føler jeg trenger det. Heller det enn å bli sint.

Det hjelper fint lite å si at man innehar kunnskaper i temaet hvis man ikke vil bruke dem, men heller velge å bli fornærmet.

Det var du som ble sint på meg, så hva driver du med her. Kan ikke du respektere at jeg vil ikke øse av mine kunnskaper av private årsaker? Hvorfor du er så opptatt av denne diskusjonen er en gåte for meg, og hvor du har dine kunnskaper fra er også en gåte for meg. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det var du som ble sint på meg, så hva driver du med her. Kan ikke du respektere at jeg vil ikke øse av mine kunnskaper av private årsaker? Hvorfor du er så opptatt av denne diskusjonen er en gåte for meg, og hvor du har dine kunnskaper fra er også en gåte for meg. God natt.

Jeg sier heller ikke at jeg innehar så mange kunnskaper i emnet.

Jeg sier bare at det må være en grunn til at vi er fetere nå enn tidligere.

Det kan jo ikke bare ha blitt slik sånn helt uten videre.

Vel du forklarer det med at bilogien vår er annerledes nå enn tidligere.

Jeg tror at det har mer med det å gjøre at vi lever et roligere liv forran pc`en og tv èn og at vi spiser usunnere nå enn før.

Det liker du tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det kan neppe kalles saklig å påstå at det er lettere å slanke seg enn å slutte å røyke uten å kunne støtte seg til noe annet enn egne tanker om det.

Nei, hvis du leser riktig godt gjennom det jeg skriver så ser du jeg sier at dette skal jeg ikke si for sikkert, men at jeg TROR det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier heller ikke at jeg innehar så mange kunnskaper i emnet.

Jeg sier bare at det må være en grunn til at vi er fetere nå enn tidligere.

Det kan jo ikke bare ha blitt slik sånn helt uten videre.

Vel du forklarer det med at bilogien vår er annerledes nå enn tidligere.

Jeg tror at det har mer med det å gjøre at vi lever et roligere liv forran pc`en og tv èn og at vi spiser usunnere nå enn før.

Det liker du tydeligvis ikke.

Jeg har faktisk ikke en eneste gang sagt at biologien er annerledes enn tidligere. Jeg har ikke sagt noe heller om bevegelse eller sunn kost eller hva jeg liker og misliker i den diskusjonen. Jeg har sagt at nå forskes det mer på biologi enn før, og jeg oppfatter det slik at du ikke liker det, og mener at de legene som f.eks. foretar studien hvor jeg deltar tar helt feil.

Jeg vokste opp på sekstitallet på en gård

og vet godt forskjellen på levesett nå og da. Det fantes overvektige da også og derfor er det en del studier på arvelige, genetiske faktorer. Når det er kartlagt blir det forhåpentligvis enklere for ekspertene å gi råd om levesett. Det er altfor enkelt å bare si at overvektige spiser for mye, og at de er late som ikke tar tak i det.

Du har helt rett i at jeg likte ikke det du skrev, men det går tydeligvis begge veier. Jeg kan ikke på noen måte se at jeg ikke skulle hatt grunn til å reagere på dine antagelser om overvekt som du bygger på egne følelser eller hva du tror. Du er ikke alene om å tro det dessverre. Følelser blir aldri det samme som fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg har faktisk ikke en eneste gang sagt at biologien er annerledes enn tidligere. Jeg har ikke sagt noe heller om bevegelse eller sunn kost eller hva jeg liker og misliker i den diskusjonen. Jeg har sagt at nå forskes det mer på biologi enn før, og jeg oppfatter det slik at du ikke liker det, og mener at de legene som f.eks. foretar studien hvor jeg deltar tar helt feil.

Jeg vokste opp på sekstitallet på en gård

og vet godt forskjellen på levesett nå og da. Det fantes overvektige da også og derfor er det en del studier på arvelige, genetiske faktorer. Når det er kartlagt blir det forhåpentligvis enklere for ekspertene å gi råd om levesett. Det er altfor enkelt å bare si at overvektige spiser for mye, og at de er late som ikke tar tak i det.

Du har helt rett i at jeg likte ikke det du skrev, men det går tydeligvis begge veier. Jeg kan ikke på noen måte se at jeg ikke skulle hatt grunn til å reagere på dine antagelser om overvekt som du bygger på egne følelser eller hva du tror. Du er ikke alene om å tro det dessverre. Følelser blir aldri det samme som fakta.

Du er dols nye soleklare mester i svada.

Maken til vissvass i diskusjonen nedover her har jeg ikke sett siden sist jeg så Black Adder.

Du skriver så mye svada at det er meningsløst å fyre igang med argumenter og fakta mot denne galskapen.

Derfor holder jeg meg for god til det, og så får du heller tro at flertallet av oss ikke vet noe om kosthold, kropp, fedme, stoffskifte, biologi og historie, samt at du vant denne diskusjonen soleklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dols nye soleklare mester i svada.

Maken til vissvass i diskusjonen nedover her har jeg ikke sett siden sist jeg så Black Adder.

Du skriver så mye svada at det er meningsløst å fyre igang med argumenter og fakta mot denne galskapen.

Derfor holder jeg meg for god til det, og så får du heller tro at flertallet av oss ikke vet noe om kosthold, kropp, fedme, stoffskifte, biologi og historie, samt at du vant denne diskusjonen soleklart.

Et merkelig innlegg må jeg si. Nå begynner du virkelig å ligne på deg selv som du var for noen år siden. Har du for lite å gjøre i natt?

Det er vel ingen grunn til at jeg ikke skal fremholde mine meninger eller kunnskaper og isteden begynne å fremholde dine f.eks.

Det er vel heller ikke slik at noen er "eiere" av det forumet her, og skal bestemme hvem som skriver hva? Eller.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Et merkelig innlegg må jeg si. Nå begynner du virkelig å ligne på deg selv som du var for noen år siden. Har du for lite å gjøre i natt?

Det er vel ingen grunn til at jeg ikke skal fremholde mine meninger eller kunnskaper og isteden begynne å fremholde dine f.eks.

Det er vel heller ikke slik at noen er "eiere" av det forumet her, og skal bestemme hvem som skriver hva? Eller.......

Les det du selv skriver til Prozak og karikruskali (og sikkert flere).

Mer enn det trenger jeg ikke å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det du selv skriver til Prozak og karikruskali (og sikkert flere).

Mer enn det trenger jeg ikke å skrive.

Ja sikkert flere. Du har da ingen grunn til å tro at jeg ikke mener det jeg skriver:), spesielt ti Prozak. Det var jo en diskusjon som jeg kommer til å bli mye klokere av i ettertid.

Det er lite morsomt her hvis alle skal være enige hele tiden, men du var mye mere pågående for en lang stund tilbake. Plutselig dukket du frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teatrika

Da er forklaringen forbrenning ja. Men i hvor mange tilfeller kan man skylde på den forklaringen tror du, i forhold til det generelle problemet med overvekt?

Jeg synes ikke man kan "skylde" på forbrenningen uansett, jeg. Har man lav forbrenning, så må man ta hensyn til dette og har man høy forbrenning så trenger man ikke å passe så godt på. Men det er jo ikke bare overvekt man må passe seg for heller da. Selv om man har høy forbrenning, og strengt tatt kan spise hva man vil, så bør man fortsatt holde seg til et sunt kosthold med tanke på andre livsstilssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg har faktisk ikke en eneste gang sagt at biologien er annerledes enn tidligere. Jeg har ikke sagt noe heller om bevegelse eller sunn kost eller hva jeg liker og misliker i den diskusjonen. Jeg har sagt at nå forskes det mer på biologi enn før, og jeg oppfatter det slik at du ikke liker det, og mener at de legene som f.eks. foretar studien hvor jeg deltar tar helt feil.

Jeg vokste opp på sekstitallet på en gård

og vet godt forskjellen på levesett nå og da. Det fantes overvektige da også og derfor er det en del studier på arvelige, genetiske faktorer. Når det er kartlagt blir det forhåpentligvis enklere for ekspertene å gi råd om levesett. Det er altfor enkelt å bare si at overvektige spiser for mye, og at de er late som ikke tar tak i det.

Du har helt rett i at jeg likte ikke det du skrev, men det går tydeligvis begge veier. Jeg kan ikke på noen måte se at jeg ikke skulle hatt grunn til å reagere på dine antagelser om overvekt som du bygger på egne følelser eller hva du tror. Du er ikke alene om å tro det dessverre. Følelser blir aldri det samme som fakta.

"Det er altfor enkelt å bare si at overvektige spiser for mye, og at de er late som ikke tar tak i det"

Jeg har sagt at vi lever et roligere liv, og spiser usunnere. Tror ikke jeg har brukt ordet lat.

Jeg har til og med brukt meg selv som eksempel, og sagt at jeg lever slik selv i perioder.

Det eksemplet du ikke likte og mente jeg ville fremheve at jeg var sprekere enn andre.

Grunnen til at jeg trakk frem meg selv var nettopp for å si at når jeg har mine roligere perioder (spesielt om vinteren når det er mørkt og trist ute) var for å si at jeg legger på meg da. Det er da ikke noe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ja sikkert flere. Du har da ingen grunn til å tro at jeg ikke mener det jeg skriver:), spesielt ti Prozak. Det var jo en diskusjon som jeg kommer til å bli mye klokere av i ettertid.

Det er lite morsomt her hvis alle skal være enige hele tiden, men du var mye mere pågående for en lang stund tilbake. Plutselig dukket du frem igjen.

"Det er lite morsomt her hvis alle skal være enige hele tiden"

Der er vi i det minste enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er altfor enkelt å bare si at overvektige spiser for mye, og at de er late som ikke tar tak i det"

Jeg har sagt at vi lever et roligere liv, og spiser usunnere. Tror ikke jeg har brukt ordet lat.

Jeg har til og med brukt meg selv som eksempel, og sagt at jeg lever slik selv i perioder.

Det eksemplet du ikke likte og mente jeg ville fremheve at jeg var sprekere enn andre.

Grunnen til at jeg trakk frem meg selv var nettopp for å si at når jeg har mine roligere perioder (spesielt om vinteren når det er mørkt og trist ute) var for å si at jeg legger på meg da. Det er da ikke noe rart.

Nei det er ikke noe minste rart. Det gjør dyrene også, og det er en del av naturen. Men ja jeg reagerer når du fremhever deg selv som et eksempel med hva du spiser og ikke spiser, og måten du holder vekten nede. Du kan ikke generalisere utefra deg selv, og si at siden du har det slik så bør alle andre greie det også. Å påstå at det er enklere enn å slutte å røyke har du ikke noe grunnlag for, bare din egen følelse og privat erfaring. Følelser er ikke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Nei det er ikke noe minste rart. Det gjør dyrene også, og det er en del av naturen. Men ja jeg reagerer når du fremhever deg selv som et eksempel med hva du spiser og ikke spiser, og måten du holder vekten nede. Du kan ikke generalisere utefra deg selv, og si at siden du har det slik så bør alle andre greie det også. Å påstå at det er enklere enn å slutte å røyke har du ikke noe grunnlag for, bare din egen følelse og privat erfaring. Følelser er ikke fakta.

Hva man spiser og ikke spiser er langt mer naturlig å snakke om i en slik debatt enn den bondegården i Island som ikke kan skjønne hva skulle ha med denne saken å gjøre.

"Å påstå at det er enklere enn å slutte å røyke har du ikke noe grunnlag for, bare din egen følelse og privat erfaring. Følelser er ikke fakta"

Hvis du gidder lese ordentlig etter så ser du at jeg ikke påstår noe.

Jeg sa: Dette kan jeg ikke si for sikkert, men jeg tror det er slik.

Det er stor for forskjell på å si at man TROR det er slik, enn å si at ER slik.

Når man sier at man TROR, så tar man forbehold om at man kan ta feil. Og det kan godt være at jeg gjør.

Mange morsomme argumenter du har nedover denne tråden her du. Alt fra dyrene i Afrika til bondegården i Island.

For ikke å snakke om alle kunnskapene du sitter inne med som du ikke vil røpe noe av.

Hvor mange emner studerer du egentlig?

Jeg tror du snart fortjener en plass i Guiness rekordbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man spiser og ikke spiser er langt mer naturlig å snakke om i en slik debatt enn den bondegården i Island som ikke kan skjønne hva skulle ha med denne saken å gjøre.

"Å påstå at det er enklere enn å slutte å røyke har du ikke noe grunnlag for, bare din egen følelse og privat erfaring. Følelser er ikke fakta"

Hvis du gidder lese ordentlig etter så ser du at jeg ikke påstår noe.

Jeg sa: Dette kan jeg ikke si for sikkert, men jeg tror det er slik.

Det er stor for forskjell på å si at man TROR det er slik, enn å si at ER slik.

Når man sier at man TROR, så tar man forbehold om at man kan ta feil. Og det kan godt være at jeg gjør.

Mange morsomme argumenter du har nedover denne tråden her du. Alt fra dyrene i Afrika til bondegården i Island.

For ikke å snakke om alle kunnskapene du sitter inne med som du ikke vil røpe noe av.

Hvor mange emner studerer du egentlig?

Jeg tror du snart fortjener en plass i Guiness rekordbok.

Så morsom du er nå, kanskje du synger til og med om dyrene i Afrika og bondalandet på Island. Hvor i alle dager har jeg sagt at jeg studerer flere emner? Bare fortsett å forsvare deg, jeg trenger vel egentlig ikke å svare så mye på det.

Ok du sa at du trodde noe, og jeg sier deg at du tar feil i dine antagelser. Det er mange andre som sier også, riktig mange faktisk. Jeg sier også engang til at det er arrogant av deg å ta deg selv som eksempel på det du tror. Hva du spiser og ikke spiser har ingenting å gjøre med forbrenning hos andre enn deg, eller andre biologiske forhold. Ingen setter frem vitenskapelige fakta pga. et menneske, ikke engang selvom de er to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Så morsom du er nå, kanskje du synger til og med om dyrene i Afrika og bondalandet på Island. Hvor i alle dager har jeg sagt at jeg studerer flere emner? Bare fortsett å forsvare deg, jeg trenger vel egentlig ikke å svare så mye på det.

Ok du sa at du trodde noe, og jeg sier deg at du tar feil i dine antagelser. Det er mange andre som sier også, riktig mange faktisk. Jeg sier også engang til at det er arrogant av deg å ta deg selv som eksempel på det du tror. Hva du spiser og ikke spiser har ingenting å gjøre med forbrenning hos andre enn deg, eller andre biologiske forhold. Ingen setter frem vitenskapelige fakta pga. et menneske, ikke engang selvom de er to.

Alle vil gå ned i vekt om man slutter å overspise og trene mer om det ikke er sykdom inne bildet.

Hvis man forbrenner mer kalorier enn man spiser, vil man gå ned i vekt.

Hvor raskt man går ned er selvsagt individuelt.

Du kan jo forsette å benekte dette til du blir blå i trynet for min del.

Rart at du ikke har hørt dette før.

Jeg sier selv at jeg kan ta feil i mine antagelser om hva som er lettest av å slutte å røyke og slanke seg.

Ingen av oss to vet vel egentlig hva som er riktig der.

Ingen her har sagt noe om det, selv om du påstår at det er riktig så mange. Riktignok er det et par stykker som har sagt at for DEM er det vanskeligst å slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg synes ikke man kan "skylde" på forbrenningen uansett, jeg. Har man lav forbrenning, så må man ta hensyn til dette og har man høy forbrenning så trenger man ikke å passe så godt på. Men det er jo ikke bare overvekt man må passe seg for heller da. Selv om man har høy forbrenning, og strengt tatt kan spise hva man vil, så bør man fortsatt holde seg til et sunt kosthold med tanke på andre livsstilssykdommer.

Det er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...