Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Alle vil gå ned i vekt om man slutter å overspise og trene mer om det ikke er sykdom inne bildet.

Hvis man forbrenner mer kalorier enn man spiser, vil man gå ned i vekt.

Hvor raskt man går ned er selvsagt individuelt.

Du kan jo forsette å benekte dette til du blir blå i trynet for min del.

Rart at du ikke har hørt dette før.

Jeg sier selv at jeg kan ta feil i mine antagelser om hva som er lettest av å slutte å røyke og slanke seg.

Ingen av oss to vet vel egentlig hva som er riktig der.

Ingen her har sagt noe om det, selv om du påstår at det er riktig så mange. Riktignok er det et par stykker som har sagt at for DEM er det vanskeligst å slanke seg.

Hva alle gjør vet du ingenting om, og hvorvidt andre overspiser rundt omkring i verden har du ingen anelse om heller. At du skal definere overspising er helt på trynet. Du har ingen forutsetninger for det. Jeg har aldri diskutert sunt kosthold og trening med deg, og det ville ikke falle meg inn engang. Jeg har diskutert dine arrogante holdninger over overvektige mennesker som du påstår at overspiser i motsetning til deg og flere tynne. Du fremholder at du og andre tynne er det pga. deres styrke, noe som er utrolig naivt. Hvis du virkelig i din naivitet tror at det ikke finnes runde mennesker som spiser sunt ja da får jeg bare riste på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Hva alle gjør vet du ingenting om, og hvorvidt andre overspiser rundt omkring i verden har du ingen anelse om heller. At du skal definere overspising er helt på trynet. Du har ingen forutsetninger for det. Jeg har aldri diskutert sunt kosthold og trening med deg, og det ville ikke falle meg inn engang. Jeg har diskutert dine arrogante holdninger over overvektige mennesker som du påstår at overspiser i motsetning til deg og flere tynne. Du fremholder at du og andre tynne er det pga. deres styrke, noe som er utrolig naivt. Hvis du virkelig i din naivitet tror at det ikke finnes runde mennesker som spiser sunt ja da får jeg bare riste på hodet.

Jeg kunne like gjerne satt meg ned og diskutert med potteplanta i vinduet.

Jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil.

Jeg har sagt en rekke ganger til deg nå, at JA det finnes biologiske forskjeller mellom menneskene.

Men disse biologiske forskjellene var der for 20 ÅR SIDEN OGSÅ.

Men da er vi tilbake til starten. Disse biologiske forskjellene blir for lettvint å skylde på for at Norges befolkning GENERELT har økt i omfang.

Det er farlig å tenke slik du gjør, for det du sier er at intet kan gjøres. Vi bare er slik.

Og til slutt. Jeg har ALDRI sagt at alle overvektige spiser usundt.

Tynne mennesker kan også være usunne til og med mer usunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne like gjerne satt meg ned og diskutert med potteplanta i vinduet.

Jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil.

Jeg har sagt en rekke ganger til deg nå, at JA det finnes biologiske forskjeller mellom menneskene.

Men disse biologiske forskjellene var der for 20 ÅR SIDEN OGSÅ.

Men da er vi tilbake til starten. Disse biologiske forskjellene blir for lettvint å skylde på for at Norges befolkning GENERELT har økt i omfang.

Det er farlig å tenke slik du gjør, for det du sier er at intet kan gjøres. Vi bare er slik.

Og til slutt. Jeg har ALDRI sagt at alle overvektige spiser usundt.

Tynne mennesker kan også være usunne til og med mer usunne.

Det er du og dine like som er farlige med deres fordommer mot overvektige, men jeg er glad for at det virker som du begynner å innrømme at biologi og vekt hører sammen. Det var det jeg sa også at da jeg vokste opp på sekstitallet i et landbrukssamfunn med et hardt fysisk arbeid så fantes det overvektige også og etterkommerne er genetisk mer disponente for overvekt.

Jeg har aldri i mine svar til deg diskutert kosthold eller endringer i livsstil, bare de påstandene at overvektige overspiser, mangler viljestyrke, beveger seg ikke osv.

For min del kan du godt diskutere med potteplantene dine. Mine er døde alle sammen så jeg får heller diskutere med kjøkkenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det er du og dine like som er farlige med deres fordommer mot overvektige, men jeg er glad for at det virker som du begynner å innrømme at biologi og vekt hører sammen. Det var det jeg sa også at da jeg vokste opp på sekstitallet i et landbrukssamfunn med et hardt fysisk arbeid så fantes det overvektige også og etterkommerne er genetisk mer disponente for overvekt.

Jeg har aldri i mine svar til deg diskutert kosthold eller endringer i livsstil, bare de påstandene at overvektige overspiser, mangler viljestyrke, beveger seg ikke osv.

For min del kan du godt diskutere med potteplantene dine. Mine er døde alle sammen så jeg får heller diskutere med kjøkkenskapene.

"Jeg er glad for at du begynner å innrømme at vekt og biologi hører sammen"

Hæææ jeg får meg ikke til å tro at du ikke har sett at jeg har skrevet det en rekke ganger.

Du må begynne å LESE innleggene.

Men fortsatt så kan det ikke forklare at Norges befolkning GENERELT har økt i omfang.

Du har rett i at det fantes overvektige på 60-tallet også. Man må ikke ha vokst opp på en bondegård i Island for å vite det.

Men i SNITT har både menn og kvinner økt med mange kilo siden den gang. Menn mer enn kvinner.

Alle de skriveriene dine om de fordommene du tillegger meg, gidder jeg ikke å kommentere lenger.

Det er bare et bevis på at du mangler fornuftige argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke unge tykke folk har så lett for å finne klær. Jeg er helt normal slank og blir overasket når jeg må velge den største størrelsen butikken har. Jeg synes heller man bør spørre seg hvorfor butikkene ikke vil selge klær i større størrelser. Unge jenter vil ha moteklær uansett størrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er glad for at du begynner å innrømme at vekt og biologi hører sammen"

Hæææ jeg får meg ikke til å tro at du ikke har sett at jeg har skrevet det en rekke ganger.

Du må begynne å LESE innleggene.

Men fortsatt så kan det ikke forklare at Norges befolkning GENERELT har økt i omfang.

Du har rett i at det fantes overvektige på 60-tallet også. Man må ikke ha vokst opp på en bondegård i Island for å vite det.

Men i SNITT har både menn og kvinner økt med mange kilo siden den gang. Menn mer enn kvinner.

Alle de skriveriene dine om de fordommene du tillegger meg, gidder jeg ikke å kommentere lenger.

Det er bare et bevis på at du mangler fornuftige argumenter.

Ok da kan du diskutere det med potteplantene dine. Du har gått så mange runder rundt deg selv, hvis du leser det du har skrevet så har du skrevet at det er ikke noe problem å spise mindre. At du gjør det selv og da går du ned i vekt. At de som går ned i vekt viser viljestyrke osv. At biologi er for enkel forklaring på overvekt osv.

Det er dette jeg har diskutert med deg, og jeg fryder meg over de rundene du går igjennom.

Jeg har ikke tenkt å begynne å diskutere sunt kosthold der hvor det er hjemmeværende mor og kone. Det er for kvinnediskriminerende, til og med selvom den har stått i avisene. De er faktisk ofte fulle av diskriminerende påstander og vanligvis så skriver de om unntakene som alle liker å lese om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tykke mennesker er svært sexy..

_Spesielt_ når dem også utstråler selvtillit og viser at dem faktisk er fornøyd med seg selv,steller seg og kler seg pent/sexy/moteriktig :)

Det som i dine øyne er "helt feil",kan andre synes er lekkert.

Sånn er det bare

Det er vel ikke snakk om at tykke mennesker ikke er flotte, men det er noe med å kle seg etter kropp og utseende/ gjøre det beste ut av seg.

Store voksne damer er ofte stilige i morsomme farger, kombinert med sort og litt spesielle snitt.

Jeg fatter ikke hvorfor jenter med mage går med korte topper,men jeg synes heller ikke det er pent på tynne jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for lettvint å skylde på biologi bebba.

Er vi anneredes skapt enn vi var for 20 år siden da? Det tror jeg ikke.

Det er rimelig lett å se forskjell på levesett til en overvektig person sammenlignet med en slank.

Selv er jeg slank, men jeg legger på meg hver vinter. Jeg vet jo godt grunnen til det. Jeg blir latere og jeg gir litt mere f.. i forhold til hva jeg spiser.

Jeg kan f.eks finne på å stikke innom et bakeri å kjøpe vafler til frokost før jeg drar på jobb, fordi jeg ikke orker å spise hjemme da jeg er for trøtt.

Jeg elsker sjokolademuffins,smågodt og sjokolade, og kan spise ganske mye av det.

Da er det vel ganske logisk at jeg legger på meg.

Fremdeles sier folk jeg er slank da, men jeg ser det jo selv når jeg tar av meg klærne. Det skal ikke så mange kiloene til på min spinkle kropp før det disser rundt livet.

Så jeg gir meg selv et lite spark i ræva hvert år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gå ned noen kilo. Man behøver ikke sulte seg, men la være å overspise.

Jeg ville ha vært rimelig overvektig nå, hvis jeg ikke tok meg selv i nakken enkelte ganger.

Kunne ihvertfall ikke skyldt på biologi.

I de aller aller fleste tilfellene bebba, er det en meget logisk forklaring på at noen er overvektige og andre ikke.

Helt enig! Sånn er det bare.

noen har nok mere anlegg enn andre, og kroppsbygning ol kan man ikke gjøre noe med, men sin egen livsstil kan man absolutt gjøre noe med.

Jeg er lat som pokker og elsker mat og godteri. Derfor ser jeg ut som jeg gjør. Eier ikke struktur eller selvdisiplin heller, derfor er jeg på slankern nå for tredje gang på et år.

Men jeg bruker ikke korte gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ok da kan du diskutere det med potteplantene dine. Du har gått så mange runder rundt deg selv, hvis du leser det du har skrevet så har du skrevet at det er ikke noe problem å spise mindre. At du gjør det selv og da går du ned i vekt. At de som går ned i vekt viser viljestyrke osv. At biologi er for enkel forklaring på overvekt osv.

Det er dette jeg har diskutert med deg, og jeg fryder meg over de rundene du går igjennom.

Jeg har ikke tenkt å begynne å diskutere sunt kosthold der hvor det er hjemmeværende mor og kone. Det er for kvinnediskriminerende, til og med selvom den har stått i avisene. De er faktisk ofte fulle av diskriminerende påstander og vanligvis så skriver de om unntakene som alle liker å lese om.

Det jeg skrev var at for å gå ned i vekt må man hente frem litt viljestyrke.

På samme måte som når man skal slutte å røyke. Da må man også hente frem litt viljestyrke.

En alkoholiker må hente frem vijestyrke for å grie å slutte.

Det samme med en narkoman.

Du kan forklare det med at det er biologiske forskjeller og at det er verre for noen. Ja, det er det, De må hente fren ENDA mer viljestyrke.

Jeg prøver en gang til.

Jeg har aldri sagt at biologi er for enkel forklaring på overvekt. Jeg har sagt at biologi er for enkel forklaring på at nordmenn GENERELT har økt i omfang.

Men det bli vanskelig å diskutere hvis du ikke forstår hva jeg sier.

Du tar så mange merkelige sideveier hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev var at for å gå ned i vekt må man hente frem litt viljestyrke.

På samme måte som når man skal slutte å røyke. Da må man også hente frem litt viljestyrke.

En alkoholiker må hente frem vijestyrke for å grie å slutte.

Det samme med en narkoman.

Du kan forklare det med at det er biologiske forskjeller og at det er verre for noen. Ja, det er det, De må hente fren ENDA mer viljestyrke.

Jeg prøver en gang til.

Jeg har aldri sagt at biologi er for enkel forklaring på overvekt. Jeg har sagt at biologi er for enkel forklaring på at nordmenn GENERELT har økt i omfang.

Men det bli vanskelig å diskutere hvis du ikke forstår hva jeg sier.

Du tar så mange merkelige sideveier hele tiden.

"Det blir for lettvint å skylde på biologi bebba.

Er vi anneredes skapt enn vi var for 20 år siden da? Det tror jeg ikke.

Det er rimelig lett å se forskjell på levesett til en overvektig person sammenlignet med en slank.

Selv er jeg slank, men jeg legger på meg hver vinter. Jeg vet jo godt grunnen til det. Jeg blir latere og jeg gir litt mere f.. i forhold til hva jeg spiser. Jeg kan f.eks finne på å stikke innom et bakeri å kjøpe vafler til frokost før jeg drar på jobb, fordi jeg ikke orker å spise hjemme da jeg er for trøtt.

Jeg elsker sjokolademuffins,smågodt og sjokolade, og kan spise ganske mye av det. Da er det vel ganske logisk at jeg legger på meg. Fremdeles sier folk jeg er slank da, men jeg ser det jo selv når jeg tar av meg klærne. Det skal ikke så mange kiloene til på min spinkle kropp før det disser rundt livet.

Så jeg gir meg selv et lite spark i ræva hvert år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gå ned noen kilo. Man behøver ikke sulte seg, men la være å overspise.

Jeg ville ha vært rimelig overvektig nå, hvis jeg ikke tok meg selv i nakken enkelte ganger. Kunne ihvertfall ikke skyldt på biologi."

Dette er dit eget innlegg. Kan ikke se at du mener at biologi har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Det blir for lettvint å skylde på biologi bebba.

Er vi anneredes skapt enn vi var for 20 år siden da? Det tror jeg ikke.

Det er rimelig lett å se forskjell på levesett til en overvektig person sammenlignet med en slank.

Selv er jeg slank, men jeg legger på meg hver vinter. Jeg vet jo godt grunnen til det. Jeg blir latere og jeg gir litt mere f.. i forhold til hva jeg spiser. Jeg kan f.eks finne på å stikke innom et bakeri å kjøpe vafler til frokost før jeg drar på jobb, fordi jeg ikke orker å spise hjemme da jeg er for trøtt.

Jeg elsker sjokolademuffins,smågodt og sjokolade, og kan spise ganske mye av det. Da er det vel ganske logisk at jeg legger på meg. Fremdeles sier folk jeg er slank da, men jeg ser det jo selv når jeg tar av meg klærne. Det skal ikke så mange kiloene til på min spinkle kropp før det disser rundt livet.

Så jeg gir meg selv et lite spark i ræva hvert år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gå ned noen kilo. Man behøver ikke sulte seg, men la være å overspise.

Jeg ville ha vært rimelig overvektig nå, hvis jeg ikke tok meg selv i nakken enkelte ganger. Kunne ihvertfall ikke skyldt på biologi."

Dette er dit eget innlegg. Kan ikke se at du mener at biologi har noe å si.

Men da må du lese åpningsinnlegget mitt.

Der snakker jeg om at nordmenn har blitt fetere nå enn vi var TIDLIGERE.

I den sammenhengen blir det for lettvindt å snakke om biologi i.o.m med at jeg snakker om generell overvekt.

Jeg snakker ikke om overvekt og forskjellen mellom to mennesker.

Jeg snakker om Norges befolkning som GENERELT er fetere nå enn FØR.

Biologien mellom menneskene eksisterte før også, derfor blir den forklaringen for enkel å skylde på når det gjelder den generelle fettøkningen de siste årene.

SKJØNNER DU HVA JEG MENER NÅ; ELLER SKAL DU HA DET INN MED SUGERØR???

Grrrrrrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du lese åpningsinnlegget mitt.

Der snakker jeg om at nordmenn har blitt fetere nå enn vi var TIDLIGERE.

I den sammenhengen blir det for lettvindt å snakke om biologi i.o.m med at jeg snakker om generell overvekt.

Jeg snakker ikke om overvekt og forskjellen mellom to mennesker.

Jeg snakker om Norges befolkning som GENERELT er fetere nå enn FØR.

Biologien mellom menneskene eksisterte før også, derfor blir den forklaringen for enkel å skylde på når det gjelder den generelle fettøkningen de siste årene.

SKJØNNER DU HVA JEG MENER NÅ; ELLER SKAL DU HA DET INN MED SUGERØR???

Grrrrrrr.

Jeg har lest alle innleggene dine i denne tråden, noe jeg vanligvis ikke gjør i så lange tråder.

Du snakker der gang på gang om å spise mindre, eller overspising osv. i forhold til overvektige mennesker. Det er mange flere enn meg som er uenige med deg, og sier at det ikke er så enkelt som du vil ha det til.

At du nå er begynt å fokusere på det mer overordnede helseproblemet som fedme kan være (som det neppe har vært for dama med valkene i hovedinnlegget), er rett og slett en annen diskusjon. Hovedinnlegget la opp til å snakke om det uestetiske i overvekt, og da er det ikke snakk om fedme som helseproblem. Du var helt med på det, og i det jeg kopierte til deg tar du deg selv som eksempel på at hvis en spiser mer så legger man på seg,og da er det bare å spise mindre for å ta av igjen. Dette er for enkelt, og er diskriminerende for overvektige som sliter og trenger ikke sånne kommentarer fra dem som ikke sliter.

Etter hva jeg ser så er du på et helt annet sted i diskusjonen nå enn i begynnelsen. Du har gått tilbake på påstandene om at det er enklere å spise mindre enn å slutte å røyke, og du legger mest vekt på at fedme er et økende helseproblem, og at nordmenn øker i omfang.

Jeg har sagt det til deg flere ganger at det er ikke det jeg diskuterer her. Må du ha det inn med teskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg har lest alle innleggene dine i denne tråden, noe jeg vanligvis ikke gjør i så lange tråder.

Du snakker der gang på gang om å spise mindre, eller overspising osv. i forhold til overvektige mennesker. Det er mange flere enn meg som er uenige med deg, og sier at det ikke er så enkelt som du vil ha det til.

At du nå er begynt å fokusere på det mer overordnede helseproblemet som fedme kan være (som det neppe har vært for dama med valkene i hovedinnlegget), er rett og slett en annen diskusjon. Hovedinnlegget la opp til å snakke om det uestetiske i overvekt, og da er det ikke snakk om fedme som helseproblem. Du var helt med på det, og i det jeg kopierte til deg tar du deg selv som eksempel på at hvis en spiser mer så legger man på seg,og da er det bare å spise mindre for å ta av igjen. Dette er for enkelt, og er diskriminerende for overvektige som sliter og trenger ikke sånne kommentarer fra dem som ikke sliter.

Etter hva jeg ser så er du på et helt annet sted i diskusjonen nå enn i begynnelsen. Du har gått tilbake på påstandene om at det er enklere å spise mindre enn å slutte å røyke, og du legger mest vekt på at fedme er et økende helseproblem, og at nordmenn øker i omfang.

Jeg har sagt det til deg flere ganger at det er ikke det jeg diskuterer her. Må du ha det inn med teskje:)

"Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen. Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung. Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette. Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling"

Dette er åpningsinnlegget mitt som beviser

at jeg legger jeg vekt på den helsemessige risikoen.

Har du flere løgner å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen. Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung. Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette. Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling"

Dette er åpningsinnlegget mitt som beviser

at jeg legger jeg vekt på den helsemessige risikoen.

Har du flere løgner å komme med?

Jeg har skrevet til deg et annet sted at jeg diskuterer gjerne med deg igjen når du er roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg har skrevet til deg et annet sted at jeg diskuterer gjerne med deg igjen når du er roligere.

Har du gått tom for argumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld,men hva mener du?

Hvis du vil ha det til at jeg er gått tom for argumenter kan du gjerne tro det for min egen del. I hvert fall hvis det bidrar til å roe sinnet ditt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hvis du vil ha det til at jeg er gått tom for argumenter kan du gjerne tro det for min egen del. I hvert fall hvis det bidrar til å roe sinnet ditt litt.

Men du påstå at jeg ikke snakket om helserisikoen allerede fra første innlegget mitt.

Nå har jeg nettopp motbevist det for deg, og da begynner du bare å snakke det bort.

Jeg er mer interesert i å få et ordentlig svar fra deg. Ser du at jeg snakket om helserisikoen allerede fra det første innlegget mitt?

Svar på det er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha det til at jeg er gått tom for argumenter kan du gjerne tro det for min egen del. I hvert fall hvis det bidrar til å roe sinnet ditt litt.

På tide å ta helgen nå! :-)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...