Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Du verden som dere finner på all verden unnslyldninger da.

Jeg har da aldri sagt at man skal sulte seg å gå uten mat en hel dag.

Så klart er kroppen vår mer avhengig av mat enn røyk, men å slanke seg går da ikke ut på å slutte å spise.

Det var ett svar på dette:

"... det er lettere å slanke seg, enn det er for en alkoholiker å slutte med alkohol, enn det er for en røyker å kvitte seg med nikotinavhengighet og lettere å spise mindre enn å slutte med narkotika også."

Det er sikkert ikke vanskeligere å drikke mindre og røyke mindre, enn å spise mindre. I tillegg til "suget" og at man blir sulten og sur, er det "vanens makt" :-) Du kan ikke sammenligne det å slutte helt med å spise mindre, da må du heller si "drikke mindre" f.eks.

Hvis mathungeren ikke var så sterk, hadde vi jo ikke blitt feite. Det sier seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Dette er ikke unnskyldninger jeg finner på, men høyst reelle situasjoner for mange som sliter med overvekt. Når du har kommet inn i en ond sirkel med spising og/eller er sukkeravhengig, kan det ene kakestykket være nok til at du ikke klarer å stoppe.

Jeg prøver å forklare at å bli kvitt overvekt kan være en stor utfordring, ikke noe man gjør kun ved å skjerpe seg eller ta seg sammen.

Du tror meg ikke, ser jeg, og dermed illustrerer du jo på sett og vis de problemene mange overvektige har med å få aksept for problemet sitt.

Jeg er veldig glad i sukker selv jeg. Se hva jeg spiser om vinteren. (spiser ikke bare det da)

Men det er ikke så vanskelig med å kvitte seg med den avhenigheten. Søthungeren kan være stor de første par dagene. Man kan dempe litt av den lysten ved å drikke te med sukketter i.

Etter kort tid har kroppen vent seg på et sunnere kosthold og lysten på sjokolade helte tiden forsvinner.

Jeg tror ikke det er fullt så enkelt å slutte med narkotika.

En sukkeravhengig kan unne seg litt sukker, men en narkoman kan ikke unne seg noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det var ett svar på dette:

"... det er lettere å slanke seg, enn det er for en alkoholiker å slutte med alkohol, enn det er for en røyker å kvitte seg med nikotinavhengighet og lettere å spise mindre enn å slutte med narkotika også."

Det er sikkert ikke vanskeligere å drikke mindre og røyke mindre, enn å spise mindre. I tillegg til "suget" og at man blir sulten og sur, er det "vanens makt" :-) Du kan ikke sammenligne det å slutte helt med å spise mindre, da må du heller si "drikke mindre" f.eks.

Hvis mathungeren ikke var så sterk, hadde vi jo ikke blitt feite. Det sier seg selv :-)

Du hallo!

For å slanke seg, må man spise mindre.Ikke overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt.

Hva er vanskeligst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sukker selv jeg. Se hva jeg spiser om vinteren. (spiser ikke bare det da)

Men det er ikke så vanskelig med å kvitte seg med den avhenigheten. Søthungeren kan være stor de første par dagene. Man kan dempe litt av den lysten ved å drikke te med sukketter i.

Etter kort tid har kroppen vent seg på et sunnere kosthold og lysten på sjokolade helte tiden forsvinner.

Jeg tror ikke det er fullt så enkelt å slutte med narkotika.

En sukkeravhengig kan unne seg litt sukker, men en narkoman kan ikke unne seg noenting.

Du har nok ikke vært skikkelig sukkeravhengig. Jeg har det som deg, jeg kan stagge sukker suget med en sukkerfri pastill og det er det.

Kameraten min som var sukkeravhengig, fikk svettetokter, hodepine, skjelvinger osv. da han kuttet brusen. Det er en stor forskjell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sukker selv jeg. Se hva jeg spiser om vinteren. (spiser ikke bare det da)

Men det er ikke så vanskelig med å kvitte seg med den avhenigheten. Søthungeren kan være stor de første par dagene. Man kan dempe litt av den lysten ved å drikke te med sukketter i.

Etter kort tid har kroppen vent seg på et sunnere kosthold og lysten på sjokolade helte tiden forsvinner.

Jeg tror ikke det er fullt så enkelt å slutte med narkotika.

En sukkeravhengig kan unne seg litt sukker, men en narkoman kan ikke unne seg noenting.

Det er tydelig ut fra det du skriver at du ikke heeeelt vet hva det er å være overvektig.

De kiloene som legger pådeg iløpet av vinteren kan liksom ikke måkles seg mot 20-30 kilo overvekt. Jeg tror deg når du sier at det er enkelt å kvitte seg med dine kilo......men da må du tro meg når jeg sier at det ikke er enkelt for oss overvektige å kvitte oss med våre kilo!

Dessuten er dette gen-bassert.....altså arvelig. Jeg er selv disponert for å fort legge på meg. Dette er ikke noe som jeg finner på. Legen min har fortalt meg det........

Slik er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hallo!

For å slanke seg, må man spise mindre.Ikke overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt.

Hva er vanskeligst?

Å slutte å spise!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Du hallo!

For å slanke seg, må man spise mindre.Ikke overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt.

Hva er vanskeligst?

Som sagt, er det like vanskelig å spise mindre, som å røyke mindre. Eller drikke mindre.

Hvis det er sånn som du sier, hvorfor er ikke alle tynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å være stolt av kroppen sin da som jenta tydeligvis var!!

Jeg synes ikke det er lekkert å se på, men det er det mye annet som heller ikke er. Du kunne jo bare snu deg bort;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hallo!

For å slanke seg, må man spise mindre.Ikke overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt.

Hva er vanskeligst?

Jeg tror det kan være minst like vanskelig å spise mindre. Ettersom man ikke kan slutte helt, er man hele tiden utsatt for fristelsen til å bare ta en bit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen vil nok si jeg er svak

Dette er ikke unnskyldninger jeg finner på, men høyst reelle situasjoner for mange som sliter med overvekt. Når du har kommet inn i en ond sirkel med spising og/eller er sukkeravhengig, kan det ene kakestykket være nok til at du ikke klarer å stoppe.

Jeg prøver å forklare at å bli kvitt overvekt kan være en stor utfordring, ikke noe man gjør kun ved å skjerpe seg eller ta seg sammen.

Du tror meg ikke, ser jeg, og dermed illustrerer du jo på sett og vis de problemene mange overvektige har med å få aksept for problemet sitt.

Jeg kan skrive under på det at om du skulle være borte å bli bydd f. eks. et kakestykke og forsyner deg av et lite et er det gjort. Da bare _MÅ_ jeg ha mer. Vet ikke hva det kommer av, sukkeravhengig eller noe?

Mye lettere å holde seg konstant borte fra det. NOe jeg har gjort lenge nå, og har derfor gått ned en god del kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Du har nok ikke vært skikkelig sukkeravhengig. Jeg har det som deg, jeg kan stagge sukker suget med en sukkerfri pastill og det er det.

Kameraten min som var sukkeravhengig, fikk svettetokter, hodepine, skjelvinger osv. da han kuttet brusen. Det er en stor forskjell på det.

Ok, men han er bare ett eksempel.

Jeg mener nå likevel at i de aller fleste tilfeller, så finnes det en meget logisk forklaring på at Norges befolkning har blitt fetere.

Vi har blitt latere og roligere, og putter i oss for mye drittmat.

Jeg tror ikke du kommer utenom det faktum, uansett hvor mye dere forsøker å forklare det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen vil nok si jeg er svak

Du hallo!

For å slanke seg, må man spise mindre.Ikke overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt.

Hva er vanskeligst?

Å slutte å røyke gikk som en drøm.

Men slankinga er det mye vanskeligere. Selv om jeg har gått ned en god del, er det fortsatt en del kg. som gjenstår.

Så for meg er det _mye_ vanskeligere å slanke seg enn å slutte å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det er tydelig ut fra det du skriver at du ikke heeeelt vet hva det er å være overvektig.

De kiloene som legger pådeg iløpet av vinteren kan liksom ikke måkles seg mot 20-30 kilo overvekt. Jeg tror deg når du sier at det er enkelt å kvitte seg med dine kilo......men da må du tro meg når jeg sier at det ikke er enkelt for oss overvektige å kvitte oss med våre kilo!

Dessuten er dette gen-bassert.....altså arvelig. Jeg er selv disponert for å fort legge på meg. Dette er ikke noe som jeg finner på. Legen min har fortalt meg det........

Slik er det bare!

"men da må du tro meg når jeg sier at det ikke er enkelt for oss overvektige å kvitte oss med våre kilo!"

Nei, for jo lenger man lar det gå, jo større tiltak blir det å sette i gang.

Tro meg, jeg kunne med letthet ha vært 30 kilo overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest selvbedrag

Jeg er faktisk stolt av kroppen min, og jeg trives i kroppen min.

Jeg trener regelmessig, spiser sundt og er stort sett fornøyd. Allikevel er jeg kraftig, men jeg trives i kroppen min!!!!

OK - jeg kan selvsagt ikke VITE hva slags forhold du har til din kropp og heller ikke hvor tjukk du faktisk er. Men det er et faktum at mange tjukke sier de trives, at de spiser lite og sundt, at de trener. Men så begynner de på Grete Rohde kurs og tar av 20 kg, og da får pipen en annen lyd mht hvor godt de trivdes før. Og det "lille og sunne" de spiste tidligere, viser seg å ikke å være så lite og sundt likevel - i hvertfall ikke så lite.

Utrolig lang denne tråden var blitt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Som sagt, er det like vanskelig å spise mindre, som å røyke mindre. Eller drikke mindre.

Hvis det er sånn som du sier, hvorfor er ikke alle tynne?

Jeg forsøker en gang til.

For å slanke seg må man slutte å overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt. Ikke bare røyke mindre.

Hva er vanskeligst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg tror det kan være minst like vanskelig å spise mindre. Ettersom man ikke kan slutte helt, er man hele tiden utsatt for fristelsen til å bare ta en bit til.

Fristelser vil det alltid være ja.

Men vi er da tilbake ved at det finnes en logisk forklaring på at noen er tykke og noen er tynne.

Dessuten ligger nok årsaken like mye i aktivitetsnivå som overspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - jeg kan selvsagt ikke VITE hva slags forhold du har til din kropp og heller ikke hvor tjukk du faktisk er. Men det er et faktum at mange tjukke sier de trives, at de spiser lite og sundt, at de trener. Men så begynner de på Grete Rohde kurs og tar av 20 kg, og da får pipen en annen lyd mht hvor godt de trivdes før. Og det "lille og sunne" de spiste tidligere, viser seg å ikke å være så lite og sundt likevel - i hvertfall ikke så lite.

Utrolig lang denne tråden var blitt !

Hehehe....ja, den er blitt utrolig lang!!! Bra å få ut all frustrasjonen, tror jeg!!!!

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg er sånn at en kilo fra eller til faktisk merkes. Lørdag kveld spiser jeg potetgull og da er buksa garantert trangere enn vanlig på søndag morgen :-/

Samme her. Et par kilo merkes på kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg forsøker en gang til.

For å slanke seg må man slutte å overspise.

For å slutte å røyke, må man slutte helt. Ikke bare røyke mindre.

Hva er vanskeligst?

Forklar dette ikke helt uvanlige fenomenet da:

Anne slutter å røyke, men legger på seg, klarer ikke spise mindre, og begynner å røyke igjen.

Hvilken lyst er sterkest? Maten vil nå jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...