Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Det er urettferdig, ja. Enig. Men livet er urettferdig noen ganger. Jeg vil skru'n som Beckham! Men jeg får det ikke til..... Det er urettferdig det også.

Det plager deg kanskje ikke like mye i dagliglivet, som problemet med å ikke finne klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest selvbedrag

"Hva er det med sånne jenter? Eier de ikke skam? Hva er poenget med å kle seg i klær, mote eller ikke, som framhever valkene dems?"

????? Hva faen mener du med at vi som er kraftige burde skamme oss??? Du mener altså at vi som har noen ekstra valker, skal kle oss i potetsekker, slik at dere "tynne, perfekte" moteløver slipper å se valkene??? Da vil jeg si at det er netopp DU som har et problem!

Jeg er selv kraftig, og jeg er stolt over hver eneste ekstra valk jeg drar rundt på!!! Hvorfor skal jeg gjemme meg bak klær??? Grunnen til at "stor" kvinner og menn sliter med selvtillitten er netopp på grunn av slike som deg! Personer som studerer deg fra topp til tå, når du kommer inn i en butikk.

Skulle det stått et skilt utenfor butikken kanskje der det stod : "Overvektige ingen adgang. Her har vi ikke moteklær i størrelse HEST!!"

Hadde du blitt fornøyd da??? Da hadde du sluppet å irritere deg over oss overvektige som ikke eiger skam i livet!

Takk! Det var alt!

Hilsen ei forbanna

Tviler sterkt på at du egentlig er stolt av alle valkene dine. Jeg tror du skulle ønske at du var slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg går også for de svarte. Men nå er jeg særdeles plaget av sokketrollet *kikker ned å ser at jeg har to forskjellige svarte sokker* :o)

Jeg kjøper også bare sorte sokker. Jeg og to av barna har sånn noenlunde like store føtter. Vi gikk i hverandres sokkeskuff. Etterhvert ble jeg så lei av å pare sokker og lete etter de som manglet, at jeg fant ut at jeg bare skulle kjøpe sorte og like sokker.

Nå hiver jeg bare alt i en stor kurv. Har spart meg mye arbeid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Hadde du sett en godt trent bodybuilder i en genser størrelse Medium, mens han strengt tatt burde brukt XL, og du hadde kritisert denne selvgode showoff-fyren for å vise seg fram, hadde du ikke fått tyn nå.

Det blir for dumt.

Klart det er greit å være stolt av valker og fett, men det må da være lovlig å kritisere andres smak.

F.eks. dress med hvite tennissokker. Ingen som hadde sagt noe om du hadde kritisert mannfolk for den slags heller.

Jeg er så enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper også bare sorte sokker. Jeg og to av barna har sånn noenlunde like store føtter. Vi gikk i hverandres sokkeskuff. Etterhvert ble jeg så lei av å pare sokker og lete etter de som manglet, at jeg fant ut at jeg bare skulle kjøpe sorte og like sokker.

Nå hiver jeg bare alt i en stor kurv. Har spart meg mye arbeid der.

Minstemann har litt små føtter enda, 34. Men det hender han stjeler mine likevel :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Joda, de fleste er nok enige i at slikt ikke er særlig pent. Men ingen kan likvel nekte noen å gå slikt kledd, selv om de er feite.

"...................................."

Hun sier da vel ingenting om å nekte dem å gå sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

"Kan trygt si at enkelte klesplagg egner seg best for slanke folk" - ja det er sikkert og visst. Vi som er store får dem nemlig ikke på oss.

Er man større enn str. 44 kan man bare glemme å handle i "vanlige motebutikker". Jeg har mer enn 100 ganger tuslet slukøret ut fra slike. Fy pokker, det er så urettferdig. Jeg mener selv jeg er "vanlig" stor (85 kg fordelt på 174 cm), kan det virkelig være meningen at jeg må gå i "stor mote"-avdelingen? NEKTE NEKTE...

I noen tilfeller er det urettferdig ja. F.eks hvis det er sykdom med inne i bildet.

Men slett ikke i alle tilfeller. Stort sett er det en grunn til at noen er tykke og noen er tynne.

Da kan man like gjerne si at det er urettferdig at noen er avhengig av røyk og noen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Minstemann har litt små føtter enda, 34. Men det hender han stjeler mine likevel :o)

Jeg og sønnen min har størrelse 37 og datteren min har størrelse 39. Jeg kjøper de da gjerne litt store, så får heller jeg og sønnen min gå med hæler på leggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen.

Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung.

Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette.

Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling.

*Regner med masse pepper*

Du får ingen pepper her, jeg er helt enig med deg. Overvekt er jo et helseporblem, og det blir bare verre og verre i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sønnen min har størrelse 37 og datteren min har størrelse 39. Jeg kjøper de da gjerne litt store, så får heller jeg og sønnen min gå med hæler på leggene.

Minstemann har sokkene til knærne han når han tar mine :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om 20-30 kg for mye.

Hmmm. Her jeg bor har jeg aldri sett en som veier så mye for mye som går kledd slik. Kun de som kanskje har 5 kg ekstra på siden eller valken på magen, at det liksom buler eller henger litt. Om det var det dere mente var så ille. Ser liksom ikke helt problemet akkurat da. Men 30kg ekstra i så små klær har jeg ærlig talt ikke sett... Kanskje en eller to ganger og ikke tenkt stort mer over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt, og derfor er det like greit å kjøpe de billigste. Jeg er muligens litt forfengelig hva buksemerker angår, men når det gjelder sokker får det være grenser. :)

- så hvis selgeren Benny fra "Koch sokker & sko" banker på din dør en kveld for å seøge deg sokker, så avviser du ham kontant og sier:

"Æ kjøpe sokkan mine på Samlaget!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

- så hvis selgeren Benny fra "Koch sokker & sko" banker på din dør en kveld for å seøge deg sokker, så avviser du ham kontant og sier:

"Æ kjøpe sokkan mine på Samlaget!"

Hvis noen møter opp på døra mi for å selge meg sokker kommer jeg til å gjøre som jeg vanligvis gjør med dørselgere som har sneket seg inn i oppgangen ved å late som om de er blomsterbud:

Jeg kaster han ned trappa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen møter opp på døra mi for å selge meg sokker kommer jeg til å gjøre som jeg vanligvis gjør med dørselgere som har sneket seg inn i oppgangen ved å late som om de er blomsterbud:

Jeg kaster han ned trappa. :)

Er det fortsatt endel dørselgere, da?

Jeg kan bare huske fiskebilenl, pluss noen ungdommer som går rundt her på søndagene og selger VG.

(Ps: Benny var han fra The Julekalender*S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Er det fortsatt endel dørselgere, da?

Jeg kan bare huske fiskebilenl, pluss noen ungdommer som går rundt her på søndagene og selger VG.

(Ps: Benny var han fra The Julekalender*S*)

Det er lite av dem nå. De fleste slipper ikke inn i oppgangene. Og de fleste oppganger har nå callingsystem nede.

Men det hender en gang i blant de later som om de er blomsterbud og ringer på nede.

Til og med Jehovas vitner er fraværende for tiden. Det er nesten kjedelig. De var litt artige i all sin galskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite av dem nå. De fleste slipper ikke inn i oppgangene. Og de fleste oppganger har nå callingsystem nede.

Men det hender en gang i blant de later som om de er blomsterbud og ringer på nede.

Til og med Jehovas vitner er fraværende for tiden. Det er nesten kjedelig. De var litt artige i all sin galskap. :)

En jeg kjente i studiedagene elsket å få besøk av Jehovas Vitner!! :-) Han inviterte dem inn og gledet seg stort over å debattere dem i senk.

Men de kom tilbake - gang på gang - ga seg ikke. Og han elsket en skikkelig utfordring! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

En jeg kjente i studiedagene elsket å få besøk av Jehovas Vitner!! :-) Han inviterte dem inn og gledet seg stort over å debattere dem i senk.

Men de kom tilbake - gang på gang - ga seg ikke. Og han elsket en skikkelig utfordring! *S*

De eier ingen skam. Gir seg aldri. Ser de en virkelig vanntro skal han i hvert fall omvendes.

Gærne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt endel dørselgere, da?

Jeg kan bare huske fiskebilenl, pluss noen ungdommer som går rundt her på søndagene og selger VG.

(Ps: Benny var han fra The Julekalender*S*)

Jeg hadde en dørselger her på døra i forigårs jeg som solgte fisk ;o)

Det er helt sant, jeg holdt på å dette av stolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @riele

Det er det dessverre lite trolig at det vil bli vedtatt noen lover mot den slags klesoppførsel.

Jeg har det samme problemet når jeg ser jenter med hår under armene løfte dem i været sånn at håret synes. Det nytter ikke å nekte dem, men jeg blir kvalm, provosert, og får lyst til å si noe.

Men jeg gjør det jo ikke. I stedet skriver jeg innlegg her og får det ut av systemet. :)

Jeg er for øvrig helt enig med deg. Det bør være lov til å kritisere noens smak. Hvis du hadde skrevet et innlegg hvor en mann gikk i sykkelshorts og dressjakke hadde alle sagt seg enig med deg. Men når du ymter frampå om noe som har med fett og kvinnfolk å gjøre, tar kvinnfolka helt av. For huff. Du må jo ikke kritisere fyldige mennesker for dårlig smak.

Der går grensen for dobbeltmoralistiske psykodolere som skal redde verden.

Sorry meg, jeg forstår bare ikke at du gidder å provosere deg for at jenter har hår under armene.

Kan du ikke bare snu deg vekk? Er det så grusom for deg å bli påminnet at det fakitsk vokser hår der hos jenter også, at det er helt naturlig og man kanskje ikke rakk/gadd å barbere seg den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Sorry meg, jeg forstår bare ikke at du gidder å provosere deg for at jenter har hår under armene.

Kan du ikke bare snu deg vekk? Er det så grusom for deg å bli påminnet at det fakitsk vokser hår der hos jenter også, at det er helt naturlig og man kanskje ikke rakk/gadd å barbere seg den dagen?

Det hjelper ikke å snu seg bort. Er det først sett er fokuset ene og alene på håret. Det eneste som funker er å drikke seg full og glemme.

Men jeg irriterer meg naturligvis ikke over tredagershår. Vi snakker bush her. Noe tilnærmet guttehår på jenter. Ikke hårstumper.

Det er en særhet jeg har, og jeg må leve med den. Intet å gjøre. Men det plager meg ikke. Dagens jenter vet å bruke høvelen. Det er år siden jeg så noe sånt sist. Så noe problem er det ikke.

Min særhet hva dette angår hjelper meg likevel til å forstå andres særheter. F.eks. problemet mennesket over har med XL-valker i størrelse S. Derfor sammenligningen.

Sånn sett kan man si at min hårfobi gjør meg mer moden. Det vil jeg si.

Snakker du sånn til folk som har edderkoppfobi også? Ber de snu seg bort og ikke tenke mer på krypet? Få det ut av systemet?

Du tror virkelig det er så enkelt. Deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...