Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden får du "umoden følelsesmessig" ut av det der? Den var bare for usaklig.

"....................................."

Det er umodent å kritisere andre for utseende. Dette gjelder en hel gruppe kvinner, og det å unnskylde urettferdighet med at verden bare er slik er enda mer umodent.

Dette har i høyeste grad med likestilling å gjøre, og det er en sak som jeg slåss for. Jeg er i høyeste grad saklig, og hvis du ikke har noe bedre å komme med synes jeg at du burde la være å svare på mine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Det hjelper ikke å snu seg bort. Er det først sett er fokuset ene og alene på håret. Det eneste som funker er å drikke seg full og glemme.

Men jeg irriterer meg naturligvis ikke over tredagershår. Vi snakker bush her. Noe tilnærmet guttehår på jenter. Ikke hårstumper.

Det er en særhet jeg har, og jeg må leve med den. Intet å gjøre. Men det plager meg ikke. Dagens jenter vet å bruke høvelen. Det er år siden jeg så noe sånt sist. Så noe problem er det ikke.

Min særhet hva dette angår hjelper meg likevel til å forstå andres særheter. F.eks. problemet mennesket over har med XL-valker i størrelse S. Derfor sammenligningen.

Sånn sett kan man si at min hårfobi gjør meg mer moden. Det vil jeg si.

Snakker du sånn til folk som har edderkoppfobi også? Ber de snu seg bort og ikke tenke mer på krypet? Få det ut av systemet?

Du tror virkelig det er så enkelt. Deg om det.

kan du prate litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å snu seg bort. Er det først sett er fokuset ene og alene på håret. Det eneste som funker er å drikke seg full og glemme.

Men jeg irriterer meg naturligvis ikke over tredagershår. Vi snakker bush her. Noe tilnærmet guttehår på jenter. Ikke hårstumper.

Det er en særhet jeg har, og jeg må leve med den. Intet å gjøre. Men det plager meg ikke. Dagens jenter vet å bruke høvelen. Det er år siden jeg så noe sånt sist. Så noe problem er det ikke.

Min særhet hva dette angår hjelper meg likevel til å forstå andres særheter. F.eks. problemet mennesket over har med XL-valker i størrelse S. Derfor sammenligningen.

Sånn sett kan man si at min hårfobi gjør meg mer moden. Det vil jeg si.

Snakker du sånn til folk som har edderkoppfobi også? Ber de snu seg bort og ikke tenke mer på krypet? Få det ut av systemet?

Du tror virkelig det er så enkelt. Deg om det.

Det er første gang jeg hører om et menneske med hårfobi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller er det urettferdig ja. F.eks hvis det er sykdom med inne i bildet.

Men slett ikke i alle tilfeller. Stort sett er det en grunn til at noen er tykke og noen er tynne.

Da kan man like gjerne si at det er urettferdig at noen er avhengig av røyk og noen ikke.

Hvilken grunner ser du til at noen er tynne og andre tykke? Det er for enkelt å snakke om syk - ikke syk. Dette har med biologi å gjøre og det er ikke nødvendigvis sykdom.

At noen blir fortere avhengig av nikotin enn andre har også med biologi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sett en godt trent bodybuilder i en genser størrelse Medium, mens han strengt tatt burde brukt XL, og du hadde kritisert denne selvgode showoff-fyren for å vise seg fram, hadde du ikke fått tyn nå.

Det blir for dumt.

Klart det er greit å være stolt av valker og fett, men det må da være lovlig å kritisere andres smak.

F.eks. dress med hvite tennissokker. Ingen som hadde sagt noe om du hadde kritisert mannfolk for den slags heller.

Tror du virkelig at de som trenger størrelse XL får på seg M?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er første gang jeg hører om et menneske med hårfobi.

Vi finnes. I aller høyeste grad.

Men vi skriker ikke like høyt som de som frykter krypdyr og mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Tror du virkelig at de som trenger størrelse XL får på seg M?

Det er i det minste helt åpenbart at de forsøker.

Men jeg er enig med deg i at det ikke ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er i det minste helt åpenbart at de forsøker.

Men jeg er enig med deg i at det ikke ser bra ut.

Bortsett fra meg, da. Jeg skriker ved minste mulighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i det minste helt åpenbart at de forsøker.

Men jeg er enig med deg i at det ikke ser bra ut.

Nei for klesplagget ville revne og fillete klesplagg ser ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei for klesplagget ville revne og fillete klesplagg ser ikke bra ut.

Tull.

Når jeg veide rundt 100 kilo dro jeg på meg damas topp. Enkelt. Og hun var liten. Veide rundt 60 kilo.

Den revnet ikke. Da hadde det blitt liv i leiren, så det hadde jeg husket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Når jeg veide rundt 100 kilo dro jeg på meg damas topp. Enkelt. Og hun var liten. Veide rundt 60 kilo.

Den revnet ikke. Da hadde det blitt liv i leiren, så det hadde jeg husket.

Fikk du den av deg igjen, eller har du den på fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Fikk du den av deg igjen, eller har du den på fortsatt?

Jeg fikk den av også.

Det er da ikke noe problem å skvise seg inn i alt for små klær. Det blir dog ikke vakkert, noe som var poenget til skapningen under. Valkene blir presset ut. Ting tyter ut i retninger man ikke har sett maken til.

(Uten at jeg hadde noen valker. Jeg var ganske hard på den tiden. Mindre og litt mykere nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanity

Eller for din skyld...............................etter hva jeg forstår........du er egentlig ganske umoden følesesmessig.

He.. he..

Ikke akkurat det, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Det er utrolig flott at noen driter en lang marsj i kiloene sine, og kler seg som røkla, uavhengig av valker og mage.

Men bare slapp av, hun begynner snart å skamme seg over kroppen sin, og gjemmer den, sånn at du og andre slipper å se den. Ikke mange kvinner over 20 uten komplekser, så dette ordner seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen.

Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung.

Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette.

Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling.

*Regner med masse pepper*

*signerer* Det er ikke pent sånn enkelte kler seg, men jeg blåser i det. Men skremmende at vi bare blir feitere og feitere. Selv har jeg svært lett for å legge på meg, og må passe godt på hva jeg putter i munnen. Livet ER jo ikke mat og godis, så jeg føler ikke at jeg går glipp av noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

*signerer* Det er ikke pent sånn enkelte kler seg, men jeg blåser i det. Men skremmende at vi bare blir feitere og feitere. Selv har jeg svært lett for å legge på meg, og må passe godt på hva jeg putter i munnen. Livet ER jo ikke mat og godis, så jeg føler ikke at jeg går glipp av noe :-)

Jeg merker jo også at jeg legger på meg raskere nå enn da jeg var 20 år.

Det krever litt mer innsats for å holde vekten, men det er heller ikke så mye som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jo også at jeg legger på meg raskere nå enn da jeg var 20 år.

Det krever litt mer innsats for å holde vekten, men det er heller ikke så mye som skal til.

Nå er ikke jeg "mer" enn 30, men merker godt at det forandret seg etter at jeg fikk barn. Nå må jeg være langt mer bevisst på trim og sunn mat. Men som du sier det ER ikke så mye som skal til, men det krever litt innsats og det er jo absolutt verdt det!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hvilken grunner ser du til at noen er tynne og andre tykke? Det er for enkelt å snakke om syk - ikke syk. Dette har med biologi å gjøre og det er ikke nødvendigvis sykdom.

At noen blir fortere avhengig av nikotin enn andre har også med biologi å gjøre.

Det blir for lettvint å skylde på biologi bebba.

Er vi anneredes skapt enn vi var for 20 år siden da? Det tror jeg ikke.

Det er rimelig lett å se forskjell på levesett til en overvektig person sammenlignet med en slank.

Selv er jeg slank, men jeg legger på meg hver vinter. Jeg vet jo godt grunnen til det. Jeg blir latere og jeg gir litt mere f.. i forhold til hva jeg spiser.

Jeg kan f.eks finne på å stikke innom et bakeri å kjøpe vafler til frokost før jeg drar på jobb, fordi jeg ikke orker å spise hjemme da jeg er for trøtt.

Jeg elsker sjokolademuffins,smågodt og sjokolade, og kan spise ganske mye av det.

Da er det vel ganske logisk at jeg legger på meg.

Fremdeles sier folk jeg er slank da, men jeg ser det jo selv når jeg tar av meg klærne. Det skal ikke så mange kiloene til på min spinkle kropp før det disser rundt livet.

Så jeg gir meg selv et lite spark i ræva hvert år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gå ned noen kilo. Man behøver ikke sulte seg, men la være å overspise.

Jeg ville ha vært rimelig overvektig nå, hvis jeg ikke tok meg selv i nakken enkelte ganger.

Kunne ihvertfall ikke skyldt på biologi.

I de aller aller fleste tilfellene bebba, er det en meget logisk forklaring på at noen er overvektige og andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for lettvint å skylde på biologi bebba.

Er vi anneredes skapt enn vi var for 20 år siden da? Det tror jeg ikke.

Det er rimelig lett å se forskjell på levesett til en overvektig person sammenlignet med en slank.

Selv er jeg slank, men jeg legger på meg hver vinter. Jeg vet jo godt grunnen til det. Jeg blir latere og jeg gir litt mere f.. i forhold til hva jeg spiser.

Jeg kan f.eks finne på å stikke innom et bakeri å kjøpe vafler til frokost før jeg drar på jobb, fordi jeg ikke orker å spise hjemme da jeg er for trøtt.

Jeg elsker sjokolademuffins,smågodt og sjokolade, og kan spise ganske mye av det.

Da er det vel ganske logisk at jeg legger på meg.

Fremdeles sier folk jeg er slank da, men jeg ser det jo selv når jeg tar av meg klærne. Det skal ikke så mange kiloene til på min spinkle kropp før det disser rundt livet.

Så jeg gir meg selv et lite spark i ræva hvert år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gå ned noen kilo. Man behøver ikke sulte seg, men la være å overspise.

Jeg ville ha vært rimelig overvektig nå, hvis jeg ikke tok meg selv i nakken enkelte ganger.

Kunne ihvertfall ikke skyldt på biologi.

I de aller aller fleste tilfellene bebba, er det en meget logisk forklaring på at noen er overvektige og andre ikke.

Forskjellen på deg og enkelte andre, er at for deg hjelper det å ta seg sammen og ikke overspise. Du kan ikke argumentere for at det ikke er biologiske forskjeller ved å benytte bare deg selv som eksempel.

Jeg har det som deg, jeg er forholdsvis slank, og vet hva jeg må gjøre for å holde meg slik. Men mannen min har det ikke på samme måte. Vi kan spise det samme og han legger på seg eller forblir på samme vekt, mens jeg holder meg eller går ned. For meg virker det ganske urimelig at han får kommentarer om vekten sin og kostholdet sitt, mens jeg får ros for å være slank, når vi faktisk har det samme kostholdet. Forskjellene er biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sett en godt trent bodybuilder i en genser størrelse Medium, mens han strengt tatt burde brukt XL, og du hadde kritisert denne selvgode showoff-fyren for å vise seg fram, hadde du ikke fått tyn nå.

Det blir for dumt.

Klart det er greit å være stolt av valker og fett, men det må da være lovlig å kritisere andres smak.

F.eks. dress med hvite tennissokker. Ingen som hadde sagt noe om du hadde kritisert mannfolk for den slags heller.

Saken er at hvis innlegsskriveren hadde møtt en sylslank dame med perfekt kropp og elendig klessmak, hadde hun neppe skrevet et slikt innlegg. Jeg synes det er et problem at det er "lov" å kritisere og rakke ned på overvektige mennesker. Det bør ikke være slik at fordi du veier mer enn gjennomsnittet, så må du enten holde deg hjemme eller være perfekt på alle andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...