Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke STOLT av valkene, nei...

Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen.

Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung.

Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette.

Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling.

*Regner med masse pepper*

Du får ikke pepper fra meg - jeg er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Min personlige teori er at disse jentene har gitt opp klesbransjen...

Jeg tror at mange ønsker klær som ser bra ut og som er noe moderne i snitt, farger og fasong, men samtidig stort nok. Det finnes ikke, dermed må de "ta til takke" med det som er for smått og særdeles lite kledelig.

En annen her skriver at hun er stolt av alle valkene sine. Det skjønner jeg ikke. Jeg mener, jeg har også valker, men jeg er da ikke STOLT av dem? Jeg er stolt av ungene mine, jeg er stolt av meg selv innimellom, men jeg er ikke stolt av valkene mine. De bare er der, uten et eget følelsesregister.

For øvrig har jeg til gode å møte et menneske med mye fett som har innrømmet å hate fettet - inntil de har blitt slanke, da...

Feite mennesker kan også kle seg flott, men ikke i klær som viser magen...!

"En annen her skriver at hun er stolt av alle valkene sine. Det skjønner jeg ikke. Jeg mener, jeg har også valker, men jeg er da ikke STOLT av dem?"

Det er deg, og sannsynligvis de fleste andre. Men det utelukker ikke at noen kan være det likevel.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg blåser i hvordan de kler seg. Det er ikke pent, det kan jeg være enig med deg i.

Men det som jeg synes er mest trist er å se hvor mange overvektige unger og ungdommer det er i dag. Da tenker jeg mest på den helsemessige risikoen.

Det ser ut til å gå bare nedover.

Unger var da ikke så tjukke da jeg var ung.

Jeg er 38 år, og jeg ser mange ungjenter som er tykkere enn mødrene sine.

Jeg skønner ikke at foreldre ikke gjør noe for å få bukt med dette.

Jeg vil gå så langt som å kalle det barnemishandling.

*Regner med masse pepper*

Enig med deg.

Dessuten er ikke dette bare noe du tror du ser. Vi blir feitere og feitere. All forskning viser det. Snart snakker vi om amerikanske tendenser også her.

Det er faktisk svært skremmende. Ikke på grunn av det overfladiske, men de helsemessige konsekvensene dette vil få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanity

"Men som du sikkert skjønner, så reagerer folk når de ser sånt."

Javisst. Folk reagerer gjerne på ting de ikke liker.

"Men om disse jentene ikke har imot å bli snakket om på denne måten og bli sett rart på, så får de vær så god bare fortsette med det."

Det er jo poenget. Men det høres jo ut på enkelte som om de vil nekte dem dette.

"................................."

He.. he.. Nei, det går ikke.

Jeg har i hvert fall ikke tenkt å nekte noen noe som helst.

Sier bare hva jeg personlig mener, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanity

Min personlige teori er at disse jentene har gitt opp klesbransjen...

Jeg tror at mange ønsker klær som ser bra ut og som er noe moderne i snitt, farger og fasong, men samtidig stort nok. Det finnes ikke, dermed må de "ta til takke" med det som er for smått og særdeles lite kledelig.

En annen her skriver at hun er stolt av alle valkene sine. Det skjønner jeg ikke. Jeg mener, jeg har også valker, men jeg er da ikke STOLT av dem? Jeg er stolt av ungene mine, jeg er stolt av meg selv innimellom, men jeg er ikke stolt av valkene mine. De bare er der, uten et eget følelsesregister.

For øvrig har jeg til gode å møte et menneske med mye fett som har innrømmet å hate fettet - inntil de har blitt slanke, da...

Feite mennesker kan også kle seg flott, men ikke i klær som viser magen...!

Så enig, så enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige teori er at disse jentene har gitt opp klesbransjen...

Jeg tror at mange ønsker klær som ser bra ut og som er noe moderne i snitt, farger og fasong, men samtidig stort nok. Det finnes ikke, dermed må de "ta til takke" med det som er for smått og særdeles lite kledelig.

En annen her skriver at hun er stolt av alle valkene sine. Det skjønner jeg ikke. Jeg mener, jeg har også valker, men jeg er da ikke STOLT av dem? Jeg er stolt av ungene mine, jeg er stolt av meg selv innimellom, men jeg er ikke stolt av valkene mine. De bare er der, uten et eget følelsesregister.

For øvrig har jeg til gode å møte et menneske med mye fett som har innrømmet å hate fettet - inntil de har blitt slanke, da...

Feite mennesker kan også kle seg flott, men ikke i klær som viser magen...!

Hvorfor skal du ikke være stolt av kroppen din????

Jeg gidder ikke skule den!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg kan ikke dy meg meg,

Må fortelle deg en episode som skjedde for noen år siden.

Jeg har en venninnne som er en alle tiders person på alle måter. Men hun eier altså ikke selvkritisk sans overhode. Noe som av og til fører til at det kan bli ganske pinlig.

Hun er ganske overvektig, og den gang hadde hun nettopp født et barn. Kommet ut fra sykehuset bare for 5-6 dager siden. Hun ville være med meg til frognerbadet. Hun hadde på seg en tynn, hvit, gjennomsiktig og trang sykkelshorts. (noe hun ikke kler i utgangspunktet)

Men det verste var at hun hadde på seg en svær sykehusbleie under og en kort t-skjorte på seg.

Herregud, jeg må si fra tenkte jeg. Jeg kan ikke gå sammen med henne slik.

Da jeg sa ifra sa hun bare pytt sann og gjorde ingenting med det.

Behøver jeg og si at jeg var ganske flau dra vi dro avgårde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hva er det dere tenker?????

Jeg blir så forbanna når dere slenger ut slike dumme kommentarer!!! Pass på deres egen vekt.....Ikke stapp nasen opp i andres !!!!

Jeg tenker på det generelle helseproblemet her. Det må tas på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke dy meg meg,

Må fortelle deg en episode som skjedde for noen år siden.

Jeg har en venninnne som er en alle tiders person på alle måter. Men hun eier altså ikke selvkritisk sans overhode. Noe som av og til fører til at det kan bli ganske pinlig.

Hun er ganske overvektig, og den gang hadde hun nettopp født et barn. Kommet ut fra sykehuset bare for 5-6 dager siden. Hun ville være med meg til frognerbadet. Hun hadde på seg en tynn, hvit, gjennomsiktig og trang sykkelshorts. (noe hun ikke kler i utgangspunktet)

Men det verste var at hun hadde på seg en svær sykehusbleie under og en kort t-skjorte på seg.

Herregud, jeg må si fra tenkte jeg. Jeg kan ikke gå sammen med henne slik.

Da jeg sa ifra sa hun bare pytt sann og gjorde ingenting med det.

Behøver jeg og si at jeg var ganske flau dra vi dro avgårde?

Der ville jeg faktisk hatt problemer med å være med henne. Du er en god venn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye fett på kroppen, men er flink til å kle meg 'etter forholdene'...

Minst mulig fett skal syntes her i gården hvertfall.

Men hva andre gjør får være dems sak.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva er det med sånne jenter? Eier de ikke skam? Hva er poenget med å kle seg i klær, mote eller ikke, som framhever valkene dems?"

????? Hva faen mener du med at vi som er kraftige burde skamme oss??? Du mener altså at vi som har noen ekstra valker, skal kle oss i potetsekker, slik at dere "tynne, perfekte" moteløver slipper å se valkene??? Da vil jeg si at det er netopp DU som har et problem!

Jeg er selv kraftig, og jeg er stolt over hver eneste ekstra valk jeg drar rundt på!!! Hvorfor skal jeg gjemme meg bak klær??? Grunnen til at "stor" kvinner og menn sliter med selvtillitten er netopp på grunn av slike som deg! Personer som studerer deg fra topp til tå, når du kommer inn i en butikk.

Skulle det stått et skilt utenfor butikken kanskje der det stod : "Overvektige ingen adgang. Her har vi ikke moteklær i størrelse HEST!!"

Hadde du blitt fornøyd da??? Da hadde du sluppet å irritere deg over oss overvektige som ikke eiger skam i livet!

Takk! Det var alt!

Hilsen ei forbanna

Yes stå på jente. Det er sånne jenter vi trenger, som sier ifra. Vi er forskjellige og skal ha lov til å være det........Yes........igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes det er på grensen til å være støtende. Jeg får se litt mer enn jeg ønsker å se. Og bildet har etsa seg inn på netthinna mi.

Skal jeg synes synd på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det jeg sier.

Men som du sikkert skjønner, så reagerer folk når de ser sånt. Det er nå en gang slik verden er!

Men om disse jentene ikke har imot å bli snakket om på denne måten og bli sett rart på, så får de vær så god bare fortsette med det.

Jeg driter vel i hvordan andre går.

Men folk burde jo kle seg etter hvordan de er bygd? For deres egen skyld mener jeg...

Eller for din skyld...............................etter hva jeg forstår........du er egentlig ganske umoden følesesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes stå på jente. Det er sånne jenter vi trenger, som sier ifra. Vi er forskjellige og skal ha lov til å være det........Yes........igjen.

Hehehe....takk!!! Trodde jeg stod heeelt alene om dette!!

*Phuu*

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for din skyld...............................etter hva jeg forstår........du er egentlig ganske umoden følesesmessig.

*gnir meg i hendene, og gliser*

Stå på Bebba!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

"Hva er det med sånne jenter? Eier de ikke skam? Hva er poenget med å kle seg i klær, mote eller ikke, som framhever valkene dems?"

????? Hva faen mener du med at vi som er kraftige burde skamme oss??? Du mener altså at vi som har noen ekstra valker, skal kle oss i potetsekker, slik at dere "tynne, perfekte" moteløver slipper å se valkene??? Da vil jeg si at det er netopp DU som har et problem!

Jeg er selv kraftig, og jeg er stolt over hver eneste ekstra valk jeg drar rundt på!!! Hvorfor skal jeg gjemme meg bak klær??? Grunnen til at "stor" kvinner og menn sliter med selvtillitten er netopp på grunn av slike som deg! Personer som studerer deg fra topp til tå, når du kommer inn i en butikk.

Skulle det stått et skilt utenfor butikken kanskje der det stod : "Overvektige ingen adgang. Her har vi ikke moteklær i størrelse HEST!!"

Hadde du blitt fornøyd da??? Da hadde du sluppet å irritere deg over oss overvektige som ikke eiger skam i livet!

Takk! Det var alt!

Hilsen ei forbanna

Det står da ingenting her om at "sånne som deg"(som du selv sier) skal gjemme seg bak klær. Poenget i denne tråden er vel at pinetrange klær ikke er pent når valkene tyter ut.

Når jeg ser overvektige som kler seg slik, tenker jeg "H*n kan umulig ha sett seg i speilet". Det ser jo helt tåpelig ut! Klær skaper folk, heter det. Men i mange tilfeller ødelegger de mer enn de gavner.

Det er noe som heter å kle seg med litt "klasse". Det er penere - og gir et mye bedre inntrykk enn en som kler seg som en fjortiss-wannabe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du her jenter som er svæært overvektige som kler seg smått, eller bare de som egentlig er rimelig normal med litt valk og fett her og der???? De aller fleste har jo litt sideflesk som buler ut av buksa og en liten valk på magen etter at man er 20. Akkurat som at man får breire hofter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da ingenting her om at "sånne som deg"(som du selv sier) skal gjemme seg bak klær. Poenget i denne tråden er vel at pinetrange klær ikke er pent når valkene tyter ut.

Når jeg ser overvektige som kler seg slik, tenker jeg "H*n kan umulig ha sett seg i speilet". Det ser jo helt tåpelig ut! Klær skaper folk, heter det. Men i mange tilfeller ødelegger de mer enn de gavner.

Det er noe som heter å kle seg med litt "klasse". Det er penere - og gir et mye bedre inntrykk enn en som kler seg som en fjortiss-wannabe.

Dersom en som var svært tynn, hadde kommet i klær som var noen nummer for store..... hadde du tenkt det samme da???

Helt ærlig!!

Trodde ikke det, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

"Det er IKKE noe galt i å ha valker eller være stor, men man burde kle seg deretter!"

Så du og andre skal altså være en jury som bestemmer hvordan "de" skal kle seg?

"...................................."

Jury *ler* Bruke speil, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...