Gå til innhold

På butikken idag


Gjest thunderlips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • Prozak

    20

  • Tottlå

    15

  • ....AV

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Flystripa

Dersom en som var svært tynn, hadde kommet i klær som var noen nummer for store..... hadde du tenkt det samme da???

Helt ærlig!!

Trodde ikke det, nei!

Ja, det hadde jeg! Kler skal nemlig passe i størrelsen - hverken være for små eller for store. Og kall meg gjerne pirkete :P

Men for de som vil gå rundt som halvt avkledde takras - så værsågod! Likedan for de som kler seg i altfor stor baggy klær.

Poenget med klær er vel å KLE dem? Ikke bare hive på seg noe, og se luguber ut?

Noe i denne tråden traff tydeligvis spikeren på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eier de ikke skam?"

Det gjør i alle fall ikke du... skrive om at jenter med valker burde skamme seg...?

*riste på hodet*

Nemmlig!!!!!!

*rister ivrig med på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke dy meg meg,

Må fortelle deg en episode som skjedde for noen år siden.

Jeg har en venninnne som er en alle tiders person på alle måter. Men hun eier altså ikke selvkritisk sans overhode. Noe som av og til fører til at det kan bli ganske pinlig.

Hun er ganske overvektig, og den gang hadde hun nettopp født et barn. Kommet ut fra sykehuset bare for 5-6 dager siden. Hun ville være med meg til frognerbadet. Hun hadde på seg en tynn, hvit, gjennomsiktig og trang sykkelshorts. (noe hun ikke kler i utgangspunktet)

Men det verste var at hun hadde på seg en svær sykehusbleie under og en kort t-skjorte på seg.

Herregud, jeg må si fra tenkte jeg. Jeg kan ikke gå sammen med henne slik.

Da jeg sa ifra sa hun bare pytt sann og gjorde ingenting med det.

Behøver jeg og si at jeg var ganske flau dra vi dro avgårde?

*ler*

Jeg hadde problemer med de sykehusbleiene når jeg gikk rundt på sykehuset samme dag som jeg fødte også jeg. Måtte liksom trekke sykehuskjortelen godt ned over rompa i tilfelle bleia syntes gjennom joggebuksa. Jaja, folk er forskjellige ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hadde du sett en godt trent bodybuilder i en genser størrelse Medium, mens han strengt tatt burde brukt XL, og du hadde kritisert denne selvgode showoff-fyren for å vise seg fram, hadde du ikke fått tyn nå.

Det blir for dumt.

Klart det er greit å være stolt av valker og fett, men det må da være lovlig å kritisere andres smak.

F.eks. dress med hvite tennissokker. Ingen som hadde sagt noe om du hadde kritisert mannfolk for den slags heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinna? *latterkrampe*

Hva er vitsen med å holde på slikt? For det første er den provoseringen der utrolig barnslig. For det andre er det veldig ufint når du beveger deg inn på områder som noen har sterke følelser for.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jury *ler* Bruke speil, kanskje?

Var det der et forsøk på svar på spørsmålet mitt? I såfall bør du gå tilbake til start og forsøke på nytt, for det var omtrent goddagmann-økseskaft.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan trygt si at enkelte klesplagg egner seg best for slanke folk" - ja det er sikkert og visst. Vi som er store får dem nemlig ikke på oss.

Er man større enn str. 44 kan man bare glemme å handle i "vanlige motebutikker". Jeg har mer enn 100 ganger tuslet slukøret ut fra slike. Fy pokker, det er så urettferdig. Jeg mener selv jeg er "vanlig" stor (85 kg fordelt på 174 cm), kan det virkelig være meningen at jeg må gå i "stor mote"-avdelingen? NEKTE NEKTE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gnir meg i hendene, og gliser*

Stå på Bebba!!!

Ikke noe å glise over, det der. Det var altfor usakelig til at det har noen som helst tyngde.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sett en godt trent bodybuilder i en genser størrelse Medium, mens han strengt tatt burde brukt XL, og du hadde kritisert denne selvgode showoff-fyren for å vise seg fram, hadde du ikke fått tyn nå.

Det blir for dumt.

Klart det er greit å være stolt av valker og fett, men det må da være lovlig å kritisere andres smak.

F.eks. dress med hvite tennissokker. Ingen som hadde sagt noe om du hadde kritisert mannfolk for den slags heller.

Poenget er vel at nettopp denne formen for kritikk stikker litt dypere. mange har store problemer og lavt selvbilde pga dette:-)

*sheba dukker* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller for din skyld...............................etter hva jeg forstår........du er egentlig ganske umoden følesesmessig.

Hvordan i all verden får du "umoden følelsesmessig" ut av det der? Den var bare for usaklig.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Poenget er vel at nettopp denne formen for kritikk stikker litt dypere. mange har store problemer og lavt selvbilde pga dette:-)

*sheba dukker* ;-)

Men mange stakkarer i dress har også store komplekser for at de alltid glemmer at tennissokker er ut. :)

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor man alltid skal reagere så voldsomt når overvektige kritiseres for et eller annet. I hvert fall ikke når det er noe så banalt som deres klessmak.

Dessuten skal jeg ærlig innrømme at også jeg synes det ser dumt ut ur når størrelse XL forsøker å presse seg inn i S. Enten det er på grunn av overvekt eller andre attributter.

Hvis de trives med det så dem om det. Jeg syns det ser dumt ut. Det må vi som mener det få lov til å mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Hva er vitsen med å holde på slikt? For det første er den provoseringen der utrolig barnslig. For det andre er det veldig ufint når du beveger deg inn på områder som noen har sterke følelser for.

"...................................."

Du har spora helt av. Det er et par timer siden jeg og tottlå diskuterte dette nå...

Livet går videre - i den neste tråden til tottlå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange stakkarer i dress har også store komplekser for at de alltid glemmer at tennissokker er ut. :)

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor man alltid skal reagere så voldsomt når overvektige kritiseres for et eller annet. I hvert fall ikke når det er noe så banalt som deres klessmak.

Dessuten skal jeg ærlig innrømme at også jeg synes det ser dumt ut ur når størrelse XL forsøker å presse seg inn i S. Enten det er på grunn av overvekt eller andre attributter.

Hvis de trives med det så dem om det. Jeg syns det ser dumt ut. Det må vi som mener det få lov til å mene.

var vel ikke helt det jeg mente da, men ord som "skamme seg" og en ødelagt dag pga denne opplevelsen, det synes jeg er direkte ufint og si...

Klesstil og smak er det ikke noe galt i og diskutere.

*går stille i dørene, skjelve* hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Men mange stakkarer i dress har også store komplekser for at de alltid glemmer at tennissokker er ut. :)

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor man alltid skal reagere så voldsomt når overvektige kritiseres for et eller annet. I hvert fall ikke når det er noe så banalt som deres klessmak.

Dessuten skal jeg ærlig innrømme at også jeg synes det ser dumt ut ur når størrelse XL forsøker å presse seg inn i S. Enten det er på grunn av overvekt eller andre attributter.

Hvis de trives med det så dem om det. Jeg syns det ser dumt ut. Det må vi som mener det få lov til å mene.

Amen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg er enig med deg jeg at man bør kle seg litt etter utseende. Hadde en elev en gang som hadde slike korte gensere og kjempemage, ikke bare valker der nei. I tillegg hadde hun kjempeblå strekkmerker over hele magen. Helt greit på stranden, men ikke ellers.

Men så er jeg dritsær også da. Syns nødvendigvis ikke det er så pent på tynne mennesker heller jeg da, ikke syns jeg det passer seg å gå i dagligvarebutikken med bikini heller hvis den ikke ligger på stranda kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

var vel ikke helt det jeg mente da, men ord som "skamme seg" og en ødelagt dag pga denne opplevelsen, det synes jeg er direkte ufint og si...

Klesstil og smak er det ikke noe galt i og diskutere.

*går stille i dørene, skjelve* hehehe

Men han eller hun over skrev vel ikke noe om å skamme seg? Personen nevnte bare noe om ikke å eie skam.

Jeg så heller ikke noe om at ødelagt dag. Det må i så fall ha blitt skrevet senere i diskusjonen.

Men det er jo også en ærlig sak. Kanskje skapningen har skikkelig fettangst? I så fall er det naturligvis hans/hennes problem, og noe som er litt kjipt for ham/henne. Hvis man får en ødelagt dag av å se litt fett har man tross alt et aldri så lite problem i dagens samfunn, og burde strengt tatt holde seg inne, ikke lese aviser, ei heller se på tv.

Selv får jeg ødelagt dagen min, og enkelte opplevelser sitter til og med i i uker, dersom jeg ser jenter med hår under armene. Så jeg har også mitt.

Fett er jeg derimot ikke så redd for. Klessmak har jeg ikke, men jeg vet i hvert fall hva jeg liker, og hva jeg ikke liker.

Ingen grunn til å gjemme seg. Jeg er snill som et lam. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...