Gjest radura Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg skal overgå meg selv, slutte å røyke og samtidig gå ned i vekt...det kan vel ikke være helt umulig? Er ikke så mange kilo'ene som skal av, er godt i gang allerede, men blir ganske "redd" av alle skrekkhistoriene hvor folk bare har rast opp ! dette må oppklarest: 1: er det sant som jeg har lest at man ikke kan unngå å legge på seg ved røykeslutt da røykere har en kunstig høy forbrenning? 2: er det sant at man ikke skal drikke lightbrus når man slanker seg, evnt. hvorfor ikke? 3: er det sant at man enten må sykle lite og ofte, eller mye og sjelden på ergometer sykkel? Kan jeg ikke sykle 1 time hver dag f.eks.? 4: er det for mye å gå tur, sykle 1 time, og ta noen sit-ups pr. dag? Tusen takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 1: er det sant som jeg har lest at man ikke kan unngå å legge på seg ved røykeslutt da røykere har en kunstig høy forbrenning? Ja, det er sant. 2: er det sant at man ikke skal drikke lightbrus når man slanker seg, evnt. hvorfor ikke? Tja, light-brus inneholder søtstoffer som det har vist seg at kan øke appetitten. Søtstoffene i seg selv øker ikke vekten. 3: er det sant at man enten må sykle lite og ofte, eller mye og sjelden på ergometer sykkel? Kan jeg ikke sykle 1 time hver dag f.eks.? Det har jeg aldri hørt - sykle når og hvor mye du vil du! 4: er det for mye å gå tur, sykle 1 time, og ta noen sit-ups pr. dag? Det kommer an på hvor mye tid du har til rådighet hver dag det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hei Radura Jeg tror at det vil gå bra å kombinere røykeslutt med slanking, eller skal vi heller si sunnere kost og mer mosjon? Det blir jo-og bør være- en hel livsstilsendring dette. Supert! Tenk på hva du gjør for kroppen din! Tenker meg at røykeslutten kanskje gir deg mer motivasjon til å ta fatt på de andre forandringene, mht kost/mosjon, også. Bare ikke gap over for mye på en gang! Gjør forandringer du kan leve med i lengden, og ikke gi opp om du skulle sprekke en dag. Dessuten har det å slutte å røyke absolutt mest betydning for ei god helse!! Så det var det jeg ville fokusert aller mest på, var jeg deg. Til sp.målene dine: 1: er det sant som jeg har lest at man ikke kan unngå å legge på seg ved røykeslutt da røykere har en kunstig høy forbrenning? -Røykere har noe forhøyet forbrenning,ja. MEn ved å bevege deg mer kan du kompensere for dette. All daglig aktivitet hjelper på!! Å kombinere kondis-trening med styrketrening er spesielt gunstig. Ved å øke muskelmassen øker du også forbrenningen. Så JA, du kan fint unngå å legge på deg ved røykeslutt, bare du passer litt på 2: er det sant at man ikke skal drikke lightbrus når man slanker seg, evnt. hvorfor ikke? - Noen mennesker opplever sug etter mat/snop når de drikker lightbrus. Dette er individuelt, så du får teste hvordan det funker for deg. Husk imidlertid at store mengder brus- selv om den er sukkerfri-kan etse bort emaljen på tennene. 3: er det sant at man enten må sykle lite og ofte, eller mye og sjelden på ergometer sykkel? Kan jeg ikke sykle 1 time hver dag f.eks.? - Som Jubalong sier: dette har jeg heller aldri hørt om. Sykle i vei-så mye du gidder. 4: er det for mye å gå tur, sykle 1 time, og ta noen sit-ups pr. dag? -Nei, makter du alt dette må det jo være kjempeflott! Men ikke sett deg altfor høye mål med en gang,da. Er du ikke vant med å trene så mye,er det best å øke mosjonsmengden gradvis. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Excelsion Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det der at man legger på seg av å slutte å røyke, det iallefall bare pissprat. Når man slutter å røyke, trenger man noe å erstatte røyken med. Noen erstatter den med mat, snop osv. Derfor legger du på deg. Erstatt røyken med noe som det ikke er kalorier i, så går det greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.