Gå til innhold

trenger oppklaring!

Gjest radura

Anbefalte innlegg

Gjest radura

Jeg skal overgå meg selv, slutte å røyke og samtidig gå ned i vekt...det kan vel ikke være helt umulig?

Er ikke så mange kilo'ene som skal av, er godt i gang allerede, men blir ganske "redd" av alle skrekkhistoriene hvor folk bare har rast opp !

dette må oppklarest:

1: er det sant som jeg har lest at man ikke kan unngå å legge på seg ved røykeslutt da røykere har en kunstig høy forbrenning?

2: er det sant at man ikke skal drikke lightbrus når man slanker seg, evnt. hvorfor ikke?

3: er det sant at man enten må sykle lite og ofte, eller mye og sjelden på ergometer sykkel? Kan jeg ikke sykle 1 time hver dag f.eks.?

4: er det for mye å gå tur, sykle 1 time, og ta noen sit-ups pr. dag?

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: er det sant som jeg har lest at man ikke kan unngå å legge på seg ved røykeslutt da røykere har en kunstig høy forbrenning?

Ja, det er sant.

2: er det sant at man ikke skal drikke lightbrus når man slanker seg, evnt. hvorfor ikke?

Tja, light-brus inneholder søtstoffer som det har vist seg at kan øke appetitten. Søtstoffene i seg selv øker ikke vekten.

3: er det sant at man enten må sykle lite og ofte, eller mye og sjelden på ergometer sykkel? Kan jeg ikke sykle 1 time hver dag f.eks.?

Det har jeg aldri hørt - sykle når og hvor mye du vil du!

Det kommer an på hvor mye tid du har til rådighet hver dag det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Hei Radura

Jeg tror at det vil gå bra å kombinere røykeslutt med slanking, eller skal vi heller si sunnere kost og mer mosjon? Det blir jo-og bør være- en hel livsstilsendring dette. Supert! Tenk på hva du gjør for kroppen din! Tenker meg at røykeslutten kanskje gir deg mer motivasjon til å ta fatt på de andre forandringene, mht kost/mosjon, også. Bare ikke gap over for mye på en gang! Gjør forandringer du kan leve med i lengden, og ikke gi opp om du skulle sprekke en dag. Dessuten har det å slutte å røyke absolutt mest betydning for ei god helse!! Så det var det jeg ville fokusert aller mest på, var jeg deg.

Til sp.målene dine:

-Røykere har noe forhøyet forbrenning,ja. MEn ved å bevege deg mer kan du kompensere for dette. All daglig aktivitet hjelper på!! Å kombinere kondis-trening med styrketrening er spesielt gunstig. Ved å øke muskelmassen øker du også forbrenningen. Så JA, du kan fint unngå å legge på deg ved røykeslutt, bare du passer litt på:)

- Noen mennesker opplever sug etter mat/snop når de drikker lightbrus. Dette er individuelt, så du får teste hvordan det funker for deg. Husk imidlertid at store mengder brus- selv om den er sukkerfri-kan etse bort emaljen på tennene.

- Som Jubalong sier: dette har jeg heller aldri hørt om. Sykle i vei-så mye du gidder.:)

-Nei, makter du alt dette må det jo være kjempeflott! Men ikke sett deg altfor høye mål med en gang,da. Er du ikke vant med å trene så mye,er det best å øke mosjonsmengden gradvis.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der at man legger på seg av å slutte å røyke, det iallefall bare pissprat.

Når man slutter å røyke, trenger man noe å erstatte røyken med.

Noen erstatter den med mat, snop osv.

Derfor legger du på deg.

Erstatt røyken med noe som det ikke er kalorier i, så går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...