Gå til innhold

Er det mange av dere som er:


Adena

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er selv 100% ufør, dog noen år eldre enn deg. Ja, det er trist og kjedelig å ikke ha noe å ta seg til, men det er bare det at en ikke fikser det til enhver tid. Etter at du har vært trygdet 1 år kan du, om du ønsker å jobbe LITT, faktisk tjene opptil 1G i året uten at det berører trygden din.. Tror det er nesten 60 000,-. Det finner du svar på hvis du går inn på www.trygdeetaten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du det da?

Diverse psykiske ting som gjør at jeg ikke er i stand til å klare slike ting.. MEN jeg begynner å bli lysten på å ut å prøve meg på livet, det trenger jo ikke være en skremmende jobb som f.eks butikk medadarbeider.. men f.eks vaskehjelp, eller noe hvor jeg slipper særlig kontakt med andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke jeg

Diverse psykiske ting som gjør at jeg ikke er i stand til å klare slike ting.. MEN jeg begynner å bli lysten på å ut å prøve meg på livet, det trenger jo ikke være en skremmende jobb som f.eks butikk medadarbeider.. men f.eks vaskehjelp, eller noe hvor jeg slipper særlig kontakt med andre..

Unnskyld at jeg er uvitende men jeg skjønner nesten ikke hvordan man kan være ufør pga psykiske ting. SÅ dum er jeg ;)

mange jobber mankan gjemme seg bort i ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg er uvitende men jeg skjønner nesten ikke hvordan man kan være ufør pga psykiske ting. SÅ dum er jeg ;)

mange jobber mankan gjemme seg bort i ja:)

jeg har store deler av mitt liv gjemt meg inne, ikke turt å bevege meg utendørs.. så psykiske lidelser kan gjøre så mangt med deg.. mest av alt gjøre at du mister all selvtillit, å DA er det ikke lett å treffe andre mennesker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke jeg

jeg har store deler av mitt liv gjemt meg inne, ikke turt å bevege meg utendørs.. så psykiske lidelser kan gjøre så mangt med deg.. mest av alt gjøre at du mister all selvtillit, å DA er det ikke lett å treffe andre mennesker :(

Nei, skjønner det. Men du får ta det litt og litt, jeg er sikker på at du greier det!

Det er egentlig ikke så skummelt der ute, men det vet du vel innerst inne;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner det. Men du får ta det litt og litt, jeg er sikker på at du greier det!

Det er egentlig ikke så skummelt der ute, men det vet du vel innerst inne;)

Lykke til!

Tusen takk ;) Nei, det kan ikke være så skummelt som man alltid innbilder seg! Å første gangen er sikkert småskummelt, men kan tenke man får enorm selvtillit av å klare å jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Jeg fyller 24 om en drøy måned, og har hatt 100% uføretrygd siden nyttår. Dette å ha forsøkt seg både med forskjellig skolegang, jobb og en periode med rehabiliteringspenger. For meg var det veldig bittert å til slutt bli uføretrygdet, men sånn er det nå en gang bare. Når man sliter med tyngre psykiske problemer er det like vanskelig å jobbe som det er med fysiske skavanker. Kanskje til og med vanskeligere, fordi psykiske problemer ikke er så synlige bestandig.

Men å gå på uføretrygd er ikke noe man har valgt for resten av livet. Det er alltid mulig å snu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Tusen takk ;) Nei, det kan ikke være så skummelt som man alltid innbilder seg! Å første gangen er sikkert småskummelt, men kan tenke man får enorm selvtillit av å klare å jobbe :)

litt sånn føler jeg og.

Psykiske lidelelser og attføringsforsøk tar fra deg all selvtillit. Man føler seg så råtten fordi man ikke klarer og sånt. OG når folk sier ta deg sammen. skjerpe seg etc . Hvordan skal man forsvare seg mot det?

Har lyst til å gjøre et forsøk på skole . Går ikke det orker jeg ikke prøve mer. Av og til forbanner jeg at jeg kom inn i trygdesystemet så tidlig. Var friskere da jeg kom inn enn da jeg begynte for og si det sånt. vet ikke hvorfor det har blitt sånn.

Men så ble jeg mye verre av den jobben jeg hadde og. Gråt om morgenen og følte at både psyke og kropp sa nei. Uten at man helt vet hvorfor. Og når jeg kom hjem la jeg meg til og sove og og sov til neste morgen

skal vel ikke være sånn?

Har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Og press og ytre påkjenner gjør meg verre. Jeg blir deprimert , får angst , frustrert ,sinne i meg..mine nye hobby er å sparke av meg skoene mine hver gang jeg kommer inn. Vanskelig å klare å forklare noen det. For som sagt er det jo bare å ta seg sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...