Gå til innhold

Salt: behandlet eller ubehandlet!?

platon182

Anbefalte innlegg

HeiJeg har gått og undret på en ting over lang tid. Siden ubehandlet havsalt er så mye bedre for kroppen, hvorfor lages og selges det behandlet salt da?(påstand: ubehandlet salt (sjøsalt) inneholder 92 essensielle mineraler, mens behandlet salt inneholder kun 2! (fra boken: The Key to Health and Rejuvenation: Breakthrough Medicine for the 21st Century av Andreas Moritz))Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne godt brukt havsalt jeg, brukte det faktisk tidligere i kvernene mine..

Men det gir jo absolutt INGEN smak!

Blir jo flaut å sitte ved middagsbordet å ikke være ferdig med å salte før maten er kald!

Vil faktisk påstå at man trenger bortimot 10 ganger så mye havsalt for å få samme smaken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo flaut å sitte ved middagsbordet å ikke være ferdig med å salte før maten er kald!

Vil faktisk påstå at man trenger bortimot 10 ganger så mye havsalt for å få samme smaken..

Hmm ..

visste ikke at havsalt var så smakløst.. nå har jeg hvertfall kjøpt.. så får prøve..

takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Mylia

Jeg bruker stort sett kun havsalt, oog kan ikke forstå at du syns det smaker så lite?

Det er da virkelig ordentlig saltsmak på det, trenger ikke bruke mer av det enn vanlig salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...