Gå til innhold

Hvor ofte leser dere tekstene i cd'ene deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten ingen cd'er?! Har rundt 130 stykker jeg...

Har toppen 20 original cd-der, halvparten er 5-10 år gamle samleplater...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Har toppen 20 original cd-der, halvparten er 5-10 år gamle samleplater...

McMusic :D

Skrevet

Hadde gjort det bra som hyllearbeider i en matvarbutikk du da... hehe... det er bare rydding hele tiden...

Teorien er jo at om kundenen lett får øye på matvarene så kjøper de mer og kommer igjen flere ganger. Og da må man stille opp pertentlig og systematisk!

I dag la jeg merke til at alle krydderglassa på Meny stod alfabetisk. Det var igrunn veldig greit.

Gjest Snoopy83
Skrevet

I dag la jeg merke til at alle krydderglassa på Meny stod alfabetisk. Det var igrunn veldig greit.

Tja... kommer an på om man vet navnet på det man skal ha eller ikke da...

Om man ikke vet det kan det jo med fordel sorteres med tanke på farge, bruksområde, etc...

=)

Skrevet

Der lærte jeg noe nytt, gitt! ;-)

Skrevet

Nesten ingen cd'er?! Har rundt 130 stykker jeg...

Vi har rundt 400, men det er nesten ingen det er tekst i.

Skrevet

Der lærte jeg noe nytt, gitt! ;-)

Er jo ikke sikkert det er sånn på alle butikker. Jeg vet ikke... Tror ikke det er det på kiwien vår.

Skrevet

alltid, så sant de finnes

fikk ikke med meg "hvor ofte" i overskriften din. Svaret er at selvsagt leser jeg i coveret, (men ikke til enhver tid!) Ofte når jeg graver frem en gammel skive for å mimre litt, og for å friske opp gamle klassikere :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

alltid, så sant de finnes

Veldig ofte. I hvert fall dersom det ikke er lett å høre hva vokalisten synger om. Siden jeg er i et Black Metal-humor for tiden, og det er relativt vrient å tyde hva det til enhver tid synges om, har jeg lest ganske mye tekster i det siste.

Skrevet

Jeg har en lei uvane med å kunne teksten på nesten alle sanger jeg hører. Hvis jeg ikke hører hva som synges, så leser jeg teksten i coveret, hvis den finnes. Jeg kan sikkert alle tekstene på hver eneste plate jeg har kjøpt siden 15-års alderen :-)

"...................................."

Skrevet

Like grundig alfabetisert&systematisert som posesuppene og krydderet?;)

(det var du og jeg som hadde lignende kjøkkenskap nevroser, var det ikke?)

:-)

Selvfølgelig står cd'ne i alfabetisk rekkefølge! Dvs. Bee Gees samlinga står i en adskillig mer innviklet rekkefølge, men alle de vanlige cd'ne står pent oppsatt etter artist eller gruppe og har jeg flere av sammem står de internt etter første bokstav i tittel. *Stønn*

Skrevet

Så sant det er ein musikk med tilhøyrande songtekst (litt unødvendig i Vivaldis fire årstider osv.) så les eg dei første gong eg kjøper CDen og utover til eg har lært dei sjølv.

Men eg plar no ellers å skumme igjennom info om innspillinga om det ikkje er sangtekster med også. Men det er ikkje noko eg gjer om og om igjen, for å seie det slik.

laguna1365380434
Skrevet

Selvfølgelig står cd'ne i alfabetisk rekkefølge! Dvs. Bee Gees samlinga står i en adskillig mer innviklet rekkefølge, men alle de vanlige cd'ne står pent oppsatt etter artist eller gruppe og har jeg flere av sammem står de internt etter første bokstav i tittel. *Stønn*

Mine også.. Jeg har rock&pop ett sted, norsk&svensk ett annet, og en hylle på samle + en på country..Alle har MEGET fast plass..

Det er et slit når jeg har hatt fest eller gjester på spilleren..

:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi har rundt 400, men det er nesten ingen det er tekst i.

Og jeg har rundt 2000. :-)

Pluss en del hjemmebrente.

Skrevet

Veldig sjelden.

Egentlig bare hvis det er en strofe jeg ikke har forstått riktig, og jeg vil synge med f eks når jeg har musikken i bilen. Da sjekker jeg for å se hva som står.

Ellers leser jeg vel sjelden tekstene.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Var ingen tekster inni Ole Ivars skiva mi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...