Gå til innhold

kan man adoptere selv om man ikke er gift?

Anbefalte innlegg

Gjest timeglasset

leste presentasjonen av familien som presenteres i ekstrem oppussing i morgen. De har adoptert to barn fra Colombia og har vært samboere i 13 år. Jeg trodde at man måtte være gift for å få adoptere jeg? Eller kan et langt samboerskap godtas?

Kan jo selvfølgelig være at de som har skrevet dette har gjort en feil men jeg lurer litt på om dette er riktig..

Fortsetter under...

De er nok ganske så sikkert gift, selv om journalisten ikke har fått med det i en omtale av et tv-program. Har lest litt på sidene her, og det har alltid vært et ufravikelig krav om at de som adopterer må være gift. I noen søkerland aksepterer man imidlertid at man har vært gift i kort tid, dersom langvarig samboerskap forut for inngåelsen av ekteskapet kan dokumenteres.

De er nok ganske så sikkert gift, selv om journalisten ikke har fått med det i en omtale av et tv-program. Har lest litt på sidene her, og det har alltid vært et ufravikelig krav om at de som adopterer må være gift. I noen søkerland aksepterer man imidlertid at man har vært gift i kort tid, dersom langvarig samboerskap forut for inngåelsen av ekteskapet kan dokumenteres.

Forresten - her står det "ekteparet":

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1565771.ece

Skrev ikke KK noe om en mann som den første som fikk adoptere som enslig?

Som enslig (mann eller kvinne) blir det jo noe annet. Da må man dokumentere at man ikke er i forhold, og ikke er homofil osv.

Som par er det imidlertid et krav om at man er gift. Men samboerskap kan tillegges vekt for å dokumentere parforholdets stabilitet og lengde.

Gjest timeglasset

Forresten - her står det "ekteparet":

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1565771.ece

ok da har nok journalisten skrevet feil. Jeg lurte forresten på om det kunne være slik at hun feks hadde adoptert som enslig og så siden blitt samboer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...