Gå til innhold

17. mai sløyfe til bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjør på! Hadde jeg hatt bunad, hadde jeg nok hatt en liten diskret sløyfe på også!

Trenger jo ikke sånn "mannskorsløyfe" som går ned til knærne!

Åssen bunad har du da?

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

9

• Kizza1365380506

4

• serendipity

2

• cecily

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjør på! Hadde jeg hatt bunad, hadde jeg nok hatt en liten diskret sløyfe på også!

Trenger jo ikke sånn "mannskorsløyfe" som går ned til knærne!

Åssen bunad har du da?

Løkendrakta fra Østfold.

Sort med broderier, pannebånd og hvit linskjorte.

Skrevet

Det tar et par år med svetting og banning, så blir linskjorta så mye mer vennlig innstillet på stryking etterhvert. Evt vask den en del ganger før hver strykeomgang, det hjelper betraktelig.

Ok, da er det håp...:-)

Gjest glaice
Skrevet

Hos gullsmedbutikken får du kjøpt 17. mai sløyfe som tilbehør til bunad. Den er kjempe fin, og vet om fler som har skaffet seg det i år. Tror ikke det har vært å få så lenge. Det er en vanlig 17. mai sløyfe (30.cm lang??) med en liten sølvnål...typisk bunadaktig nål. Har sett den både i sølv og bronseaktig (løkenbunaden...) Ikke alle gullsmedbutikkene som hadde de på lager, men de bestilte gjerne...litt sent å bestille til 17. mai i år da....

Gjest glaice
Skrevet

Hos gullsmedbutikken får du kjøpt 17. mai sløyfe som tilbehør til bunad. Den er kjempe fin, og vet om fler som har skaffet seg det i år. Tror ikke det har vært å få så lenge. Det er en vanlig 17. mai sløyfe (30.cm lang??) med en liten sølvnål...typisk bunadaktig nål. Har sett den både i sølv og bronseaktig (løkenbunaden...) Ikke alle gullsmedbutikkene som hadde de på lager, men de bestilte gjerne...litt sent å bestille til 17. mai i år da....

kostet 218,-

Annonse

Gjest dudass
Skrevet

Jeg syns det er helt unødvendig og svært så overflødig med 17. mai sløyfe på bunad. MEN, nå har svigermor kjøpt en slik gullsmed sløyfe til meg.... Kan jeg gjøre noe annet enn å bruke den?

Har funnet ut at den kan henge på capen for den er helt svart.

Gjest uttern
Skrevet

Liker ikke slike sløyfer i det hele tatt.

Skrevet

Jeg syns det er helt unødvendig og svært så overflødig med 17. mai sløyfe på bunad. MEN, nå har svigermor kjøpt en slik gullsmed sløyfe til meg.... Kan jeg gjøre noe annet enn å bruke den?

Har funnet ut at den kan henge på capen for den er helt svart.

Enig med deg, jeg synes også det er unødvendig og overflødig med 17. mai sløyfe til bunad. Bunade er fin som den er uten noe ekstra pynt. Har vært vant til en liten, enkel 17. mai sløyfe i alle år før jeg fikk meg bunad, men tror nok jeg dropper det iår.

God 17. mai. :-)

Skrevet

Vet du hvor mye den koster?

Annonse

Gjest Drama putra
Skrevet

Bare for å sagt det: det er slettes ikke den sløyfa jeg mente! (har aldir sett den før...)

Har ikke sansen for kongeansikt....på sløyfene... Den andre er ti ganger finere!

Nettopp det jeg skriver. For pompøs. Men business er bisniss.

Kizza1365380506
Skrevet

Om du har kappe skal du ha en lang sløyfe.

Har du ikke kappe skal du ha en liten.

Gjest Drama putra
Skrevet

Har nesten en sånn men med byvåpenet til Bergen på, i gull. Laget av en tidligere kollega av meg (han er gullsmed) Veldig flink.

Kult.

De med kongesløyfa har visst fått tillatelse fra kansellisjefen på slottet.

Kizza1365380506
Skrevet

Kult.

De med kongesløyfa har visst fått tillatelse fra kansellisjefen på slottet.

Synes det er kjempefint jeg. Jentungen har fått en nål som er formet som en paraply, den er i sølv da hun har Bergensbunad.

Gjest Drama putra
Skrevet

Synes det er kjempefint jeg. Jentungen har fått en nål som er formet som en paraply, den er i sølv da hun har Bergensbunad.

Paraply i Bergen? Det kan komme til nytte. De burde hatt det i byvåpenet.

Kizza1365380506
Skrevet

Paraply i Bergen? Det kan komme til nytte. De burde hatt det i byvåpenet.

Har jo regndråper! Byporten og regndråper. Eller er ikke det byvåpenet? Som rogalending blir jeg litt konfjus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...