Gå til innhold

Koldtbord - drepende kjedelig?

Anbefalte innlegg

Gjest ...ugjenkjennelig nick for anledningen
Skrevet

Koldtbord trenger jo ikke bare være det vanlige standard-koldtbordet,da.

Da vi hadde konfirmasjon for en stund siden, hadde vi koldtbord med blant annet dette:

innbakt indrefilet

hummer

kalkun

diverse salater, gresk bl.a.

ørretpaté

gravlaks

kyllinglår

Folk hygget seg og spiste godt! Også ungene (6 stk fra 2-10 år),- de savnet absolutt ikke Stabburets leverpostei,- men de er kanskje ikke så kresne som dine unger :-)

• Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Dorthe

10

• flisa

9

• laguna1365380434

9

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

....*kremt*.....

sånn for ordens skyld vil jeg bare få påpeke at barn_kan_være høflige og ha god oppdragelse selv om ikke de er altetende...!

Ja for all del..:-)

Har jeg virkelig sagt noe annet? (tråden ble lang og jeg finner ikke helt ut hvilket av mine svar du kommenterer..)

*blond*

Jeg bare synes at unger er skikkelig ekle når de har lært hjemme at de kan forlange særmenyer og det er helt ok at "barn ikke liker"..Og "jeg får alltid"..osv.. Blæh!

Jeg prøver selvsagt å være grei mot alle som kommer på besøk, og kommer det barn hit for å spise, forhører jeg meg jo på forhånd om hva som ville slå an på lik linje med andre gjester.

Jeg synes heller ikke at unger MÅ ete ting, ingen må det.. Det er jo facisme!;)

Men jeg mistenker at folk generellt blir mindre ufodragelige når de skjønner at ikke alt er laget spesielt for dem, alltid. Unger blir ofte applaudert til å bli mere ufordragelige enn de trenger å være, synes jeg.

Jegh fikk ofte høre som kresent barn at "men nå er det engang det som serveres, og vil du ikke ha, så neivel" Men det var ingen som fant frem pølsemeny til meg i stedet..Det ville jo vært... ufordragelig!

Skrevet

Her har vi bestilt fra, mye godt:

www.gocajun.no

www.vannimunn.no

www.hotelhavana.no/

Tittet på linkene..DET så skikkelig godt ut!

Skrevet

Ja for all del..:-)

Har jeg virkelig sagt noe annet? (tråden ble lang og jeg finner ikke helt ut hvilket av mine svar du kommenterer..)

*blond*

Jeg bare synes at unger er skikkelig ekle når de har lært hjemme at de kan forlange særmenyer og det er helt ok at "barn ikke liker"..Og "jeg får alltid"..osv.. Blæh!

Jeg prøver selvsagt å være grei mot alle som kommer på besøk, og kommer det barn hit for å spise, forhører jeg meg jo på forhånd om hva som ville slå an på lik linje med andre gjester.

Jeg synes heller ikke at unger MÅ ete ting, ingen må det.. Det er jo facisme!;)

Men jeg mistenker at folk generellt blir mindre ufodragelige når de skjønner at ikke alt er laget spesielt for dem, alltid. Unger blir ofte applaudert til å bli mere ufordragelige enn de trenger å være, synes jeg.

Jegh fikk ofte høre som kresent barn at "men nå er det engang det som serveres, og vil du ikke ha, så neivel" Men det var ingen som fant frem pølsemeny til meg i stedet..Det ville jo vært... ufordragelig!

He-he. Synes du har mange gode poenger, jeg!

laguna1365380434
Skrevet

He-he. Synes du har mange gode poenger, jeg!

Så hyggelig da..:-)

den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg regner med at valgmulighetene ikke var fullt så trange?

Jeg synes det er ekkelt med kresne småunger som lærer seg hjemme at de burde få macmeny eller noe annet skreddersydd for barneganer borte.

Jeg synes barn skal bli bydd det samme som de andre, og ha lov til å takke nei.

Jeg synes foruroligende mange barn er bortskjemte&kresne små monstre, og mer skremmende, jeg synes foruroligende mange synes at dette er helt som det skal være..

Med fare for å få mer pepper en noen gang før på DOL..;)

Før jeg fikk barn var jeg helt enig med deg, og jeg var sikker på at jeg skulle klare å få mine unger til å kjempesosiale og alt-etende.

Nå har jeg to sjenerte matvegrere... Det er faktisk ikke så lett å f åalle barn til å spise alt.

Men koldtbord fungerer forsåvidt bra, da er det gjerne et godt rundstykke e.l. de kan spise. Og har vertskapet satt frem litt barnevennlig mat som syltetøy, leverpostei e.l. på et fat har de det helt topp.

Skrevet

Vi som har slitt oss gjennom noen barndåper og konfirmasjoner og slikt, har etterhvert fått nok at disse koldtbordene. Selvsagt skryter vi av maten til verten, det er ikke det.

Men det ser ut til at alle helvetes cateringselskaper over det ganske land serverer den samme standard menyen.

Jeg er så helvetes lei av kald svinesteik og kaldt surkål og laks og eggerøre med obligatorisk waldorf-salat. Og selvsagt etterfulgt av et berg av kaker.

Jeg skjønner jo vertskapet. Det er enkelt og ganske rimelig. Men huff og huff.

Når jeg blir stor, skal jeg starte cateringselskap som serverer fersk sjømat, kreps, krabbe, blåskjell, østers og sushi. Og litt hvitfisk-filet. Litt lette desserter, et ostebord, frukt...og en oksestek på grill til de kjøttsultne. Ja, også en god, salt suppe rett før folket går.

Slik vil jeg ha det.

Cateringmat i slike selskaper er blæh uansett det...

Noe av poenget med slike selskaper bør jo være at man gjør seg skikkelig flid med maten og - at man viser at man bryr seg også ved å lage skikkelig hjemmelaget mat.

Er fra egen familie vant til at alle tar med litt til koldtbord (såfremt de ikke må komme med fly e.l.), og synes det er en skikkelig fin tradisjon.

Mye -god- mat blir det i familieselskapene og *s*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Cateringmat i slike selskaper er blæh uansett det...

Noe av poenget med slike selskaper bør jo være at man gjør seg skikkelig flid med maten og - at man viser at man bryr seg også ved å lage skikkelig hjemmelaget mat.

Er fra egen familie vant til at alle tar med litt til koldtbord (såfremt de ikke må komme med fly e.l.), og synes det er en skikkelig fin tradisjon.

Mye -god- mat blir det i familieselskapene og *s*

Jepp, sånn skal det være! Godt det er flere familier enn min som har skjønt det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...