Gjest Er takknemlig for hjelp... ;o) Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei og hopp! Tar opp igjen et tema jeg ser har vært debatert tidligere, men men.. Nå har jeg fått kjøpt Avent engangsposer.. Riktignok med både klips og det hele, men de kan jeg sikkert kaste (eneste de hadde igjen på apoteket her). MEN! -Hvor i all verden får jeg kjøpt de BLÅ smukkene??? OG - Er det bare smukkene som er spesielle til bruk med engangsposer, eller må "skruinga" også være spesiell???? Til de som har brukt andre flsker som passet til Avent-posene.. Hvilke type flasker/smukker var det?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sofie34 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har også fått kjøpt opp noen avent poser så vi har til lillesøster. Så vidt jeg husker så kan du bruke alle avent flaskesmukkene på disse posene. Flaskene jeg bruker er de med "hull" under som hører til disse posene. Tror du kan bruke de fleste tåteflasker med nogenlunde lik åpning øverst og som er såpass lange at du får blandet pulverer ut i posen. Obs. ikke rist flasken med pulver og vann hvis vannet er kokende..jeg gjorde det, posen sprakk under og jeg fikk skikkelig brannsår på brystet! Forresten en lur ting...når vi reiste på ferier ol. så laget jeg poser klare med pulver, rullet den sammen og satt en strikk rundt. Da var det bare å helle i vann så slapp jeg å styre med å måle opp og søle med melkepulveret underveis. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har også fått kjøpt opp noen avent poser så vi har til lillesøster. Så vidt jeg husker så kan du bruke alle avent flaskesmukkene på disse posene. Flaskene jeg bruker er de med "hull" under som hører til disse posene. Tror du kan bruke de fleste tåteflasker med nogenlunde lik åpning øverst og som er såpass lange at du får blandet pulverer ut i posen. Obs. ikke rist flasken med pulver og vann hvis vannet er kokende..jeg gjorde det, posen sprakk under og jeg fikk skikkelig brannsår på brystet! Forresten en lur ting...når vi reiste på ferier ol. så laget jeg poser klare med pulver, rullet den sammen og satt en strikk rundt. Da var det bare å helle i vann så slapp jeg å styre med å måle opp og søle med melkepulveret underveis. Hilsen Hei Sofie34! Dersom du åpner posene på forhånd og heller pulver oppi så mister du litt den effekten av at posen skal være steril?? Det hørtes veldig lurt ut, men jeg vet ikke om jeg ville gjort det likevel. Hvordan får du målt opp nøyaktig vannmengde når pulveret er oppi fra før da? Jeg synes å huske at vi hadde pulveret oppi til slutt... Men - vi lager oss alle våre rutiner for å få ting til å gå så glatt som mulig! Har dere Peg Perego-trilla deres ennå? Jeg er fortsatt takknemlig for tipset om den!! Den skal være med til Sri Lanka neste gang også!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei! Flaskene til engangsposene er de som er åpne under. Det er litt vanskelig å forklare skikkelig hvordan de ser ut, men om du spør etter reiseflasken så vet de det sikkert på en barneutstyrsbutikk eller på apoteket. Smokkene som hører til finner du også på de forskjellige butikkene. De har et blålig skjær i stedet for de helt blanke. Håper du ble klokere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg fant, jeg fant... Kan bestilles her: http://www.0-4.no/ Flaskeholder og 10 posjonsposer. Brukes med ISIS brystpumpe. Babyen unngår å svelge luft under mating, noe som forhindrer kolikk. Flasken er enkel å gjøre klar. Sett inn en forhåndssterilisert pose i flaskebeholderen og fyll opp. Når barnet spiser denne faller posen sammen slik at luft ikke blir svelget og risikoen for kolikk reduseres. Når mating er ferdig er det bare å kaste posen. Dette er ypperlig til reiser o.l. NB: Engangsflaske må brukes med blå avent flaskesmokk som har uthevede linjer rundt sokkelen og ingen kant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ikke kast klipsene da. De er glimrende til å lukke igjen alle typer forskjellige plastposer med f.eks. mat i. Ikke bare avent sine engangsposer. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er takknemlig for hjelp... ;o) Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ikke kast klipsene da. De er glimrende til å lukke igjen alle typer forskjellige plastposer med f.eks. mat i. Ikke bare avent sine engangsposer. Hilsen Hei igjen -Nei, da kaster jeg de ikke ;o) -Men da er det altså bare de blå smukkene som er spesielle, slik at jeg kan bruke de vanlige skru-lokkene (til å skru fast smukken med), samt de vanlige flaskene til Avent?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei igjen -Nei, da kaster jeg de ikke ;o) -Men da er det altså bare de blå smukkene som er spesielle, slik at jeg kan bruke de vanlige skru-lokkene (til å skru fast smukken med), samt de vanlige flaskene til Avent?? Hei igjen! Du bør ikke bruke de vanlige flaskene, pga at de blå smokkene er annerledes. Les svaret mitt lenger ned! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Vi kjøpte de blå smokkene på apoteket. Det er også mulig å få kjøpt pakninger som det bare er poser i (40 stk. i hver) - De pakningene som inneholder sokkel til flaska og klips inneholder bare 10 engangsposer. Vi har brukt AVENT sine flasker og engangsposene til to barn - og regner meg for nogenlunde erfaren med dette ;o) Det går helt fint å bruke de blå smokkene etterpå til AVENT sine helt vanlige tåteflasker (med tett bunn). Vi kjøpte oss to av de tåteflaskene som har åpning i bunnen. Det holder fint for en hentereise eller to. Grunnen til at flaskene er åpne i bunnen er at engangsposene opprinnelig er tenkt til å lagre morsmelk på (ved pumping) - Disse kan man fryse for å bruke på et senere tidspunkt. For å i det hele tatt få posen med melk inn i ei flaske må den natulig nok være åpen i bunnen. For oss som bare skal bruke MME - er det enkleste å tre posen inn fra åpningen oppe på flasken - så for den del er det ikke nødvendig med de spesial-tåteflaskene med åpning i bunnen. Diameteren på AVENT sine vanlige tåteflasker og spasial-tåteflaskene med åpning i bunnen er den samme. Det går derfor helt fint å bruke de vanlige tåteflaskene sammen med engangsposene - men dere må bruke de blå smokkene .... ellers vil det lekke rundt skrulokket. Spesial-tåteflaskene er noe lengre enn de vanlige tåteflaskene - slik at engangsposen kan bli litt "krøllete" hvis man bruker de i vanlige flasker. Derfor valgte vi å kjøpe 2 stk. av spesial-flaskene. Det er de samme skrulokkene som passer på begge tåteflaskene til AVENT. Et godt råd (som flere andre sier); Ikke ha kokende varmt vann i posene ... for da sprekker de. Vi gjorde som følger: 1) Engangsposen inn i flaska 2) Målte opp MME i engangsposen (NAN: 1 måleskje pr. 30 ml vann) 3) Målte opp drikkevarmt vann i en separat tåteflaske 4) Helte vannet opp i engangsposen 5) Ristet lett 6) VIPS! Klar for servering Når det gjelder viktigheten av å ha sterile poser, så er ikke det nødvendig for litt større barn. Posene er jo rene, selv om de ikke er 100% sterile. Til sammenligning: Vanlige tåteflasker er det vanlig å koke etter bruk (i alle fall til de minste barna) ..... men de er jo ikke sterile så veldig lenge etter koking, dersom man da ikke koker bare én og én flaske og bruker denne umiddelbart etter kokingen. De fleste vil jeg tro koker flere flasker i slenger og lagrer de i en skuff eller et skap. Vi valgte begge ganger å måle opp MME ferdig i noen poser - både når vi skulle ut på sightseeing og på hjemreisene .... så var det ett trinn mindre å gjøre ved hvert måltid. Vi syns at det fungerte veldig fint ) Lykke til, i alle fall!! Klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Vi kjøpte de blå smokkene på apoteket. Det er også mulig å få kjøpt pakninger som det bare er poser i (40 stk. i hver) - De pakningene som inneholder sokkel til flaska og klips inneholder bare 10 engangsposer. Vi har brukt AVENT sine flasker og engangsposene til to barn - og regner meg for nogenlunde erfaren med dette ;o) Det går helt fint å bruke de blå smokkene etterpå til AVENT sine helt vanlige tåteflasker (med tett bunn). Vi kjøpte oss to av de tåteflaskene som har åpning i bunnen. Det holder fint for en hentereise eller to. Grunnen til at flaskene er åpne i bunnen er at engangsposene opprinnelig er tenkt til å lagre morsmelk på (ved pumping) - Disse kan man fryse for å bruke på et senere tidspunkt. For å i det hele tatt få posen med melk inn i ei flaske må den natulig nok være åpen i bunnen. For oss som bare skal bruke MME - er det enkleste å tre posen inn fra åpningen oppe på flasken - så for den del er det ikke nødvendig med de spesial-tåteflaskene med åpning i bunnen. Diameteren på AVENT sine vanlige tåteflasker og spasial-tåteflaskene med åpning i bunnen er den samme. Det går derfor helt fint å bruke de vanlige tåteflaskene sammen med engangsposene - men dere må bruke de blå smokkene .... ellers vil det lekke rundt skrulokket. Spesial-tåteflaskene er noe lengre enn de vanlige tåteflaskene - slik at engangsposen kan bli litt "krøllete" hvis man bruker de i vanlige flasker. Derfor valgte vi å kjøpe 2 stk. av spesial-flaskene. Det er de samme skrulokkene som passer på begge tåteflaskene til AVENT. Et godt råd (som flere andre sier); Ikke ha kokende varmt vann i posene ... for da sprekker de. Vi gjorde som følger: 1) Engangsposen inn i flaska 2) Målte opp MME i engangsposen (NAN: 1 måleskje pr. 30 ml vann) 3) Målte opp drikkevarmt vann i en separat tåteflaske 4) Helte vannet opp i engangsposen 5) Ristet lett 6) VIPS! Klar for servering Når det gjelder viktigheten av å ha sterile poser, så er ikke det nødvendig for litt større barn. Posene er jo rene, selv om de ikke er 100% sterile. Til sammenligning: Vanlige tåteflasker er det vanlig å koke etter bruk (i alle fall til de minste barna) ..... men de er jo ikke sterile så veldig lenge etter koking, dersom man da ikke koker bare én og én flaske og bruker denne umiddelbart etter kokingen. De fleste vil jeg tro koker flere flasker i slenger og lagrer de i en skuff eller et skap. Vi valgte begge ganger å måle opp MME ferdig i noen poser - både når vi skulle ut på sightseeing og på hjemreisene .... så var det ett trinn mindre å gjøre ved hvert måltid. Vi syns at det fungerte veldig fint ) Lykke til, i alle fall!! Klemmer fra Hei! Det var lurt - å måle opp mengden vann i en annen flaske! Det var det jeg syntes var vanskeligst - å måle vannet oppi de plastposene. Og på flyet var det ekstra tungvint. Men - heldigvis var det ivrige flyvertinner som kunne hjelpe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertebarnet Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei! Flaskene til engangsposene er de som er åpne under. Det er litt vanskelig å forklare skikkelig hvordan de ser ut, men om du spør etter reiseflasken så vet de det sikkert på en barneutstyrsbutikk eller på apoteket. Smokkene som hører til finner du også på de forskjellige butikkene. De har et blålig skjær i stedet for de helt blanke. Håper du ble klokere... Åpne under? Det var ikke de flaskene jeg brukte. De var vanlige Avent tåteflasker, og det fungerte helt bra. Fordelen da er at du senere kan bruke det som en vanlig tåteflaske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1260715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sofie34 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei! Flaskene til engangsposene er de som er åpne under. Det er litt vanskelig å forklare skikkelig hvordan de ser ut, men om du spør etter reiseflasken så vet de det sikkert på en barneutstyrsbutikk eller på apoteket. Smokkene som hører til finner du også på de forskjellige butikkene. De har et blålig skjær i stedet for de helt blanke. Håper du ble klokere... Tror ikke det er så nøye det med at posene er sterile. Det er jo ikke spedbarn det er snakk om i vårt tilfelle og det er jo bare tørt pulver som has i posen før den pakkes godt sammen. Jeg synes det blir mer renslig på reise enn å styre med en boks med pulver som åpnes flere ganger, styr med å ha rene skjeer til å måle opp med m.m. Jeg vet hvor mye pulver som er i hver pose og hvor mye vann som skal tilsettes så det er veldig enkelt. Vi har fortsatt PegPerego trilla vår. Den har vært med på mange flyturer og ferier og skal få sin siste tur til kina i sommer. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184861-avent-nok-en-gang/#findComment-1261093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.