Gå til innhold

Fersk asparges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da snakker vi ikke Grandiosa? ;)

Papp-pizza? Hehe...

Skrevet

Papp-pizza? Hehe...

stor Mariekjeks med ketchup....

mariaflyfly
Skrevet

Papp-pizza? Hehe...

Snakker vi ordentlig-ordentlig pizza??? ;)

mariaflyfly
Skrevet

stor Mariekjeks med ketchup....

Gi'rei a, flisa! Det er da littegranne ost på den også? ;)

Skrevet

Snakker vi ordentlig-ordentlig pizza??? ;)

Hva er det du pleier å si? Seffern?

Kanskje vi skulle slå til med det på tirsdag... Hmmm.... Eller tapas.....

Nei nå må jeg stikke!

mariaflyfly
Skrevet

Nei nå må jeg stikke!

Seffern! :) Snakkes.

mariaflyfly
Skrevet

Okay, den er grei...skal bare fore ungene mine her først..:)

Men i dag skal jeg jobbe overtid. Og dessuten regner det hjemme. ;)

fru Burlefot
Skrevet

Ang oppbevaring: aspargesbunten skal vikles inn i et fuktig kjøkkenhåndkle og legges i kjøleskapet. Asparges er absolutt best fersk, hvis den blir liggende et par dager før bruk er det IKKE lenger det samme..

Skrevet

Ang oppbevaring: aspargesbunten skal vikles inn i et fuktig kjøkkenhåndkle og legges i kjøleskapet. Asparges er absolutt best fersk, hvis den blir liggende et par dager før bruk er det IKKE lenger det samme..

Uff da

Eg har hatt min bunt ei veke i kjøleskapet, rett opp og ned som den var kjøpt.

Krysser fingrane for at det er spiseleg likevel.

Gjest prust
Skrevet

Takk for tipset!

mariaflyfly
Skrevet

Nei nå må jeg stikke!

Jeg lagde asparges i går kveld!

Kokte dem et par minutter, helte av vannet, vendte dem i olivenolje og prewssa litt sitronsaft over, rulla en og en inn i parmaskinke og høvla masse fersk parmesan over. Litt mer olivenolje på toppen. Serverte med restene av ostefatet fra 17. mai - en godt moden Brie, Talleggio (løp og kjøp på Ultra!) og Morbiére. Også en Vigneti di Torbe 2001 ;) *sikle*

Hadde to sett naboer over på kveldsmat. Kjempehyggelig. :)

Skrevet

Jeg lagde asparges i går kveld!

Kokte dem et par minutter, helte av vannet, vendte dem i olivenolje og prewssa litt sitronsaft over, rulla en og en inn i parmaskinke og høvla masse fersk parmesan over. Litt mer olivenolje på toppen. Serverte med restene av ostefatet fra 17. mai - en godt moden Brie, Talleggio (løp og kjøp på Ultra!) og Morbiére. Også en Vigneti di Torbe 2001 ;) *sikle*

Hadde to sett naboer over på kveldsmat. Kjempehyggelig. :)

Det hørtes godt ut :-) Får håpe på grillvær i helga så jeg får prøvd den andre. Vi har til og med masse italiensk skinke i kjøleskapet.

Jeg hadde en forferdelig tur hjem. Oppdaget ikke vinden før jeg hadde dratt herfra. Tråkke i nedoverbakker er noe dritt.

Sykla omtrent forbi deg da! Jeg sykler den veien som går forbi den kommende skolen til Lillemann og ned til senteret. Alternativer er den som går foan inngangsdøra di, men der er det mer biler.

Men så fikk jeg pizza da jeg kom hjem. Vi delte en med chorizo og løk og en med tacokjøttdeig. Og en cabernet sauvignon fra Oc, ikke noe gode greier, men det begynner å bli tomt i vinskapet...

mariaflyfly
Skrevet

Det hørtes godt ut :-) Får håpe på grillvær i helga så jeg får prøvd den andre. Vi har til og med masse italiensk skinke i kjøleskapet.

Jeg hadde en forferdelig tur hjem. Oppdaget ikke vinden før jeg hadde dratt herfra. Tråkke i nedoverbakker er noe dritt.

Sykla omtrent forbi deg da! Jeg sykler den veien som går forbi den kommende skolen til Lillemann og ned til senteret. Alternativer er den som går foan inngangsdøra di, men der er det mer biler.

Men så fikk jeg pizza da jeg kom hjem. Vi delte en med chorizo og løk og en med tacokjøttdeig. Og en cabernet sauvignon fra Oc, ikke noe gode greier, men det begynner å bli tomt i vinskapet...

Syke kjerring! Du er ikke helt god, som SYKLER den lange veien! *sjokka*

Pizzaen hørtes konge ut! Vi lager det i kveld med naboene til Idol. Best å få unga i seng til da, ja! ;)

Skrevet

Pizzaen hørtes konge ut! Vi lager det i kveld med naboene til Idol. Best å få unga i seng til da, ja! ;)

Øh.... Selv om jeg skal innrømme at jeg hadde noen tilsvarende tanker i løpet av turen :-|

Skrevet

Sa jeg grillvær?

http://met.no/meteogram/oslo.html

Blææh...

mariaflyfly
Skrevet

Øh.... Selv om jeg skal innrømme at jeg hadde noen tilsvarende tanker i løpet av turen :-|

*knegg*

Skrevet

*knegg*

En av yndligspizzaene her i huset er forøvrig med blåost og mais, om du trenger tips til i kveld. Den liker alle tre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...