Gå til innhold

Grave opp og flytte stein

Anbefalte innlegg

Gjest gartner åge
Skrevet

En A-bom er omtalt her, og i kombinasjon med en talje er det ganske greit. Talja kan også trekke en slede.

En steinslegge tar også ganske store stein, men en rund stein på en meter krever nok et par hundre gode slag. Slå med den vanlige flate siden, ikke med pennen (den skarpe enden), og helst midt på en flat side. Slå på et sted til det sprekker.

Bål er ganske effektivt også, men du må ha mye vann på en gang og mye langvarig varme. Mulig det må brennes og kjøles flere ganger.

Selv med en A-bom og talje vil jeg ikke kunne trekke vekk så veldig store steiner.

Har sett de har slike vinsjer med sveiv på båter. Om jeg hadde hatt noe liknende, som kunne festet til et tre med et tau, hadde jeg nok klart det!

Skrevet

Da er det kjekt med en svigerfar med gravemaskin...(",)..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...