Gjest gartner åge Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 En A-bom er omtalt her, og i kombinasjon med en talje er det ganske greit. Talja kan også trekke en slede. En steinslegge tar også ganske store stein, men en rund stein på en meter krever nok et par hundre gode slag. Slå med den vanlige flate siden, ikke med pennen (den skarpe enden), og helst midt på en flat side. Slå på et sted til det sprekker. Bål er ganske effektivt også, men du må ha mye vann på en gang og mye langvarig varme. Mulig det må brennes og kjøles flere ganger. Selv med en A-bom og talje vil jeg ikke kunne trekke vekk så veldig store steiner. Har sett de har slike vinsjer med sveiv på båter. Om jeg hadde hatt noe liknende, som kunne festet til et tre med et tau, hadde jeg nok klart det! 0 Siter
sigga Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Da er det kjekt med en svigerfar med gravemaskin...(",).. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.