Gå til innhold

Hva sysn du om å "oute" noen på DOL?


Gjest Mr Pimmel

Anbefalte innlegg

Gjest Mr Pimmel

Du vet (tror du vet) hvem vedkommende bak et nick er, en opplysning som du en gang har fått i fortrolighet, eller fått kjennskap til fra en løsmunnet. Så blir du irritert, og røper på forumet hvem vedkommende er.

Er det OK å gjøre?

Hva kan være årsaken til at du vil gripe til "avsløring" og hva oppnår du med det?

Er det OK å bruke slike måter å "ramme" andre på?

Og tar du feil, hva skjer da?

Antagelig ingenting, annet enn at vedkommende på nytt bytter nick.

Personlig har jeg aldri brydd meg om å vite eller tenke på hvem folk er, selv om jeg kjenner dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 433
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    95

  • flisa

    46

  • laguna1365380434

    37

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjenner flere på Dol i RL, og kunne aldri funnet på å røpe hvem de er. Ser ikke vitsen i det heller.

Har vært inne på tanken om å bytte nick selv, men navnet mitt er for fastgrodd til at det ville vært naturlig for meg. Har tross alt vært her i NI år når september kommer. Gud bedre... Ja, jeg har et liv utenom og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Det er selvfølgelig ikke akseptabelt å oute noen her.

Hvis jeg gjør det, har jeg ikke tapt noe da?

Jeg tenker på hvor mange jeg kjenner personlig, og det har aldri falt meg inn et øyeblikk å oute noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Jeg kjenner flere på Dol i RL, og kunne aldri funnet på å røpe hvem de er. Ser ikke vitsen i det heller.

Har vært inne på tanken om å bytte nick selv, men navnet mitt er for fastgrodd til at det ville vært naturlig for meg. Har tross alt vært her i NI år når september kommer. Gud bedre... Ja, jeg har et liv utenom og ;)

Nei du har liksom ikke noe å hente, annet enn å tilfredsstille hevnlyst selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr Pimmel

Det er ikke ok men du er lett å kjenne igjen da, uansett hvilke nick du bruker.

Du er i hvert fall lett å kjenne igjen, men aldri har jeg gjort noe sånt.

Jeg svarer deg også som om jeg ikke kjente deg hvis jeg har noe å tilføre. Jeg vet ikke hvorfor du vil være en annen og har ikke noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Når man roper "ulv ulv ulv" i mange nok tråder så må man regne med å bli gjenkjent..

Jeg vet jeg har diskutert med mennesker som lovte dyrt og hellig at de ALDRI skulle komme tilbake til DOL, men her er de..undercover. Nytt nick, men samme forkastelige menneskesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvert fall lett å kjenne igjen, men aldri har jeg gjort noe sånt.

Jeg svarer deg også som om jeg ikke kjente deg hvis jeg har noe å tilføre. Jeg vet ikke hvorfor du vil være en annen og har ikke noe med det.

Tviler ikke på at jeg er litt å kjenne igjen. Derfor gidder jeg sjelden å skrive med anonymt nick.

Men det hender jo, alle behøver ikke vite alt om meg. Men regner med at folk som har vært her i årevis vet det meste. Det er dermed ikke sagt at noen kjenner meg igjen på gata :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har liksom ikke noe å hente, annet enn å tilfredsstille hevnlyst selvsagt.

Noen hevnlyst har jeg absolutt ikke. Har derimot en historie jeg klør etter å fortelle, men skal la det være. En person out there som jeg hadde utrolig god kontakt med lenge, var en veldig god støtte for meg.

Om h*n skulle komme til å lese dette, så vil jeg si at jeg savner vedkommende veldig, og grubler meg grønn på hvem h*n faktisk kan være i virkeligheten. Håper h*n har det bra!

Man skal ikke ta alle for gitt her på Dol... de man blir godt kjent med, kan hende de faktisk er noen helt andre i virkeligheten...

Ingen navn nevnt... .eller glemt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Når man roper "ulv ulv ulv" i mange nok tråder så må man regne med å bli gjenkjent..

Jeg vet jeg har diskutert med mennesker som lovte dyrt og hellig at de ALDRI skulle komme tilbake til DOL, men her er de..undercover. Nytt nick, men samme forkastelige menneskesyn.

Stygg sak. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hva mener du med å "oute" dem?

Rope ut deres navn?

Det er selvfølgelig en relativt ustabil ting å gjøre.

Hvis du derimot mener du "outer" noen ved å skrike ut vedkommenes gamle anonyme nick, ser jeg ingen problemer med det dersom personen selv er en kødd.

Noe annet er det dersom du f.eks. "outer" noen som bytter nick for å beskrive personlige problemer eller lignende.

Men det hele dreier seg vel mest om normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Noen hevnlyst har jeg absolutt ikke. Har derimot en historie jeg klør etter å fortelle, men skal la det være. En person out there som jeg hadde utrolig god kontakt med lenge, var en veldig god støtte for meg.

Om h*n skulle komme til å lese dette, så vil jeg si at jeg savner vedkommende veldig, og grubler meg grønn på hvem h*n faktisk kan være i virkeligheten. Håper h*n har det bra!

Man skal ikke ta alle for gitt her på Dol... de man blir godt kjent med, kan hende de faktisk er noen helt andre i virkeligheten...

Ingen navn nevnt... .eller glemt! :o)

Jeg er litt opptatt av menneskelige reaksjoner. Jeg mangler hevnlyst selv og forstår ikke de som har den uvanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Hvis du snakker om meg, og at jeg "outet" at du er deg i den tråden vår, så er det utelukkende på grunn av at du er uhyggelig lett å kjenne igjen.

Ingen har gitt meg noen "fortrolige" opplysninger jaffal..;)

Jeg synes bare det er litt blasst og stusselig å måtte gjemme seg bak nye nick annenhver uke og oftere.

En ting hadde det vært hvis det var for å spørre om hemmelige&intime ting på dulgte fora, men er det for å preike vissvass på åpent synes jeg det vitner om lite baller;)

Sorry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hva mener du med å "oute" dem?

Rope ut deres navn?

Det er selvfølgelig en relativt ustabil ting å gjøre.

Hvis du derimot mener du "outer" noen ved å skrike ut vedkommenes gamle anonyme nick, ser jeg ingen problemer med det dersom personen selv er en kødd.

Noe annet er det dersom du f.eks. "outer" noen som bytter nick for å beskrive personlige problemer eller lignende.

Men det hele dreier seg vel mest om normal folkeskikk.

Han snakker om at jeg hvisket om at han opererer under flere nick..

Jeg synes det var greit, men det er mulig jeg tar feil..:-o

Jeg sa ikke det gamle, men jeg ordla meg nok slik at invidde forsto meg. Er jeg jævlig nå altså?

Jeg har ikke lekket statshemmeligheter akkurat da..Jeg synes det ble litt mye drama&furt.

*HM*

*tygger litt på om jeg har vært ugrei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Han snakker om at jeg hvisket om at han opererer under flere nick..

Jeg synes det var greit, men det er mulig jeg tar feil..:-o

Jeg sa ikke det gamle, men jeg ordla meg nok slik at invidde forsto meg. Er jeg jævlig nå altså?

Jeg har ikke lekket statshemmeligheter akkurat da..Jeg synes det ble litt mye drama&furt.

*HM*

*tygger litt på om jeg har vært ugrei*

Hehe, jeg har ikke fått med meg det. Men hvis noen babler i vissvassdiskusjoner med ulike nick har jeg ingen problemer med å fortelle dem at jeg kjenner dem igjen. Ei heller har jeg problemer med å rope Ulv når det er Ulv.

Enkelte er jo faen meg enklere å kjenne igjen enn fargen på diare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Hvis du snakker om meg, og at jeg "outet" at du er deg i den tråden vår, så er det utelukkende på grunn av at du er uhyggelig lett å kjenne igjen.

Ingen har gitt meg noen "fortrolige" opplysninger jaffal..;)

Jeg synes bare det er litt blasst og stusselig å måtte gjemme seg bak nye nick annenhver uke og oftere.

En ting hadde det vært hvis det var for å spørre om hemmelige&intime ting på dulgte fora, men er det for å preike vissvass på åpent synes jeg det vitner om lite baller;)

Sorry..

Jeg sier ikke hva jeg syns om dine meninger, eller bruker ord som tåpe, idiot, klovn, dust, vås osv, bare hva jeg mener om saken og spør hva du syns om saken.

Arrester meg om jeg ikke oppfyller det i denne tråden.

DOL er et lite samfunn og her finnes et antall hustyranner, noen bytter nick bare når de skal si noe stygt. Jeg bare bytter når jeg blir lei av det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Han snakker om at jeg hvisket om at han opererer under flere nick..

Jeg synes det var greit, men det er mulig jeg tar feil..:-o

Jeg sa ikke det gamle, men jeg ordla meg nok slik at invidde forsto meg. Er jeg jævlig nå altså?

Jeg har ikke lekket statshemmeligheter akkurat da..Jeg synes det ble litt mye drama&furt.

*HM*

*tygger litt på om jeg har vært ugrei*

Jeg synes ikke det gjør noe at man sier man kjenner igjen nick, hvis noen operere med mange forskjellige, og ikke gjør det pga personlige eller intime årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke hva jeg syns om dine meninger, eller bruker ord som tåpe, idiot, klovn, dust, vås osv, bare hva jeg mener om saken og spør hva du syns om saken.

Arrester meg om jeg ikke oppfyller det i denne tråden.

DOL er et lite samfunn og her finnes et antall hustyranner, noen bytter nick bare når de skal si noe stygt. Jeg bare bytter når jeg blir lei av det gamle.

Går fort lei du da, ser jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg sier ikke hva jeg syns om dine meninger, eller bruker ord som tåpe, idiot, klovn, dust, vås osv, bare hva jeg mener om saken og spør hva du syns om saken.

Arrester meg om jeg ikke oppfyller det i denne tråden.

DOL er et lite samfunn og her finnes et antall hustyranner, noen bytter nick bare når de skal si noe stygt. Jeg bare bytter når jeg blir lei av det gamle.

hva er dine forrige nick da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...