Gå til innhold

Hva sysn du om å "oute" noen på DOL?


Gjest Mr Pimmel

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke greit.

Vil noen si hva de heter, eller gi så mange opplysninger om seg selv at man kan finne ut hvem de er, så stiller saken seg annerledes.

Har hatt kontakt med endel DOL'ere gjennom årenes løp, og det kunne ikke falle meg inn å "avsløre" dem her på DOL.

Det er ikke ordentlig "outing" han referere til. Han føler seg outet fordi noen påpekte at (og spurte hvorfor) han hele tiden skiftet nick fra tråd til tråd.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 433
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    95

  • flisa

    46

  • laguna1365380434

    37

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Den om båndtvang..Båndtvang og katt..Svææære greier ser du..;)

Sensitive greier det der med hund og katt og ulv og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg gjør det, har jeg ikke tapt noe da?

Jeg tenker på hvor mange jeg kjenner personlig, og det har aldri falt meg inn et øyeblikk å oute noen.

Syns vel ikke akkurat at det kvalifiserer til outing det som skjedde deg der.

Den gangen noen la ut link til bilde med fullt navn av meg, DET var outing og er helt uakseptabelt. Dette er jo noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

"Baktanken med det kan man bare gjette seg til, men ikke være sikker."

Du - kutt ut å forsøk å være "mystisk" eller hva det nå er du prøver på, med disse vage antidningene dine. Ingen interesserer seg for det.

"Jeg har ikke bekreftet noe, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre."

Og det er som sagt helt uinteressant.

Det som var poenget mitt, var at du fremstiller dette som noe helt annet enn det det er . Ingen her har outet deg. Forklaringene på dette, og på hva "outing" er, finner du flere ganger nedover i tråden her.

For å gjenta det: Hvis noen ønsker å skjule sitt vanlige nick for f.eks å spørre om pinlige/personlige/etc. ting, og noen skjønner hvem man er, så er det ufint å si dette høyt. At noen bytter nick hele tiden, for å slippe å stå for det man har sagt, og at noen påpeker dette, er ikke "outing".

".................................."

Slippe å stå for hva jeg skriver er ikke noe jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skjønner, så er det egentlig likegyldig for meg alt sammen her i denne tråden. Jeg er bare litt interessert i hvorfor.

Det virker jo ikke særlig likegyldig.

Men du trives vel med all denne oppmerksomheten du har dratt mot deg nå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr Pimmel

Det virker jo ikke særlig likegyldig.

Men du trives vel med all denne oppmerksomheten du har dratt mot deg nå da. :)

Har ikke noe å gjøre, venter bare på å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er ikke her for å ha det hyggelig eller være hyggelige.

Hvis de kan svare meg hvorfor de er her, så kan vi diskutere det nå.

"Hvis de kan svare meg hvorfor de er her, så kan vi diskutere det nå."

Start en ny tråd, da vel. "Hvorfor er du på DOL?" Tror det har blitt gjort et par ganger før :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Syns vel ikke akkurat at det kvalifiserer til outing det som skjedde deg der.

Den gangen noen la ut link til bilde med fullt navn av meg, DET var outing og er helt uakseptabelt. Dette er jo noe helt annet...

Du seriøst..Jeg har ikke "outet" noen på ordentelig altså..Jeg vil bare ikke ha det på meg..:-o

Jeg vil ikke at folk jeg prater med i hyggelig tråder tror det om meg.

Æresord!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du seriøst..Jeg har ikke "outet" noen på ordentelig altså..Jeg vil bare ikke ha det på meg..:-o

Jeg vil ikke at folk jeg prater med i hyggelig tråder tror det om meg.

Æresord!

:-)

Pimmel troller bare fordi han kjeder seg, ser det ut til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe å stå for hva jeg skriver er ikke noe jeg trenger.

"Slippe å stå for hva jeg skriver er ikke noe jeg trenger."

Det er det bl.a jeg tar det for når noen nekter å bruke fast nick. Det blir litt som om man i en debatt i RL skulle hatt én person som satt med hette over hodet, og forkynte at hvis han tok av seg hetten, så kom folk til å fokusere mer på ham enn på diskusjonen.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du seriøst..Jeg har ikke "outet" noen på ordentelig altså..Jeg vil bare ikke ha det på meg..:-o

Jeg vil ikke at folk jeg prater med i hyggelig tråder tror det om meg.

Æresord!

:-)

Outing Light er det nå likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt opptatt av menneskelige reaksjoner. Jeg mangler hevnlyst selv og forstår ikke de som har den uvanen.

Hvor får du alt dette om "hevn" fra?

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Pimmel troller bare fordi han kjeder seg, ser det ut til...

Jeg skjønner ikke helt motivasjonen. Jeg synes det virker som furt.

En skulle jo tro en slik tråd var ille, om det var så gresselig å bli "outet" o den der andre..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Slippe å stå for hva jeg skriver er ikke noe jeg trenger."

Det er det bl.a jeg tar det for når noen nekter å bruke fast nick. Det blir litt som om man i en debatt i RL skulle hatt én person som satt med hette over hodet, og forkynte at hvis han tok av seg hetten, så kom folk til å fokusere mer på ham enn på diskusjonen.

"...................................."

Det blir til og med enda verre, for under hetta han forsøker å skjule seg med har han jo bare en annen hette som likevel gjør han anonym. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Tror ikke du kan beskylde laguna for ikke å være hyggelig altså. Hun lager aldri noe bråk men har litt andre meninger innimellom enn andre har. Og det skulle bare mangle at hun ikke kan si hva hun mener uten å bli beskylt for å ikke være hyggelig.

Har ikke skrevet at spesielt laguna ikke er hyggelig. Det skal mer til før det blir ubehagelig. Jeg har til gode å tenke på innlegg på andre og dette forum lenger enn en kaffekopp.

Til og med medskyldig i mord har jeg blitt framstilt som uten egentlig å ta det inn på meg.

Ta det rolig og ikke se på det så alvorlig. Noen er lette å provosere, andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt motivasjonen. Jeg synes det virker som furt.

En skulle jo tro en slik tråd var ille, om det var så gresselig å bli "outet" o den der andre..;-)

Hihi ja... Han skriver over her at han ikke har noe å gjøre da, dette virker som oppkonstruert furting for å få litt reaksjoner. Han lykkes jo med det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...