Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Men da må du i så fall gå på akkord med dine prinsipper(?) om likebehandling.

Det er i hvert fall den type argumenter som raskt blir trukket frem hvis man skulle ønske kun å kontrollere barn av innvandrere fra kulturelle miljøer der dette utføres.

Og der kommer vi til mitt poeng. Uansett hva man foreslår å gjøre, så vil det være mange som vil ha sine egne argumenter for hvorfor det ene eller det andre ikke kan gjennomføres.

Og da ender det med at intet blir gjort - annet enn at vi fortsetter å importere den samme ukulturen, i tillegg til at disse ukulturer får økt grobunn og feste i Norge.

DET er norsk innvandrings- og integreringspolitik i et nøtteskall.....

Ja, jeg ser problemstillingen. Det er lett å bli egoistisk når en vil beskytte sitt eget barn. Jeg mener selvsagt også at barn som står i "faresonen"(?)for å bli omskjært, skal slippe den slags undersøkelser. Ikke så lett å finne alternative metoder for å finne ut denslags, men kanskje kan høyere straffer være en mulighet?

Jeg oppfatter det som at du nærmest vil ha en slutt på innvandingen for å slippe slike "problemer". Sånn ser ikke jeg på det. Jeg er sikker på vi redder hundrevis av småjenter fra å bli omskjært, nettopp fordi de bor i Norge! Det hadde selvsagt vært en fordel for oss om vi bare kunne lukke øynene og ha det fint i vårt idylliske Norge, men som det rike landet vi er må vi ta vår del av verdensproblematikken vi også. Men nå begynner det visst å bli en helt annen diskusjon her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Ja, jeg ser problemstillingen. Det er lett å bli egoistisk når en vil beskytte sitt eget barn. Jeg mener selvsagt også at barn som står i "faresonen"(?)for å bli omskjært, skal slippe den slags undersøkelser. Ikke så lett å finne alternative metoder for å finne ut denslags, men kanskje kan høyere straffer være en mulighet?

Jeg oppfatter det som at du nærmest vil ha en slutt på innvandingen for å slippe slike "problemer". Sånn ser ikke jeg på det. Jeg er sikker på vi redder hundrevis av småjenter fra å bli omskjært, nettopp fordi de bor i Norge! Det hadde selvsagt vært en fordel for oss om vi bare kunne lukke øynene og ha det fint i vårt idylliske Norge, men som det rike landet vi er må vi ta vår del av verdensproblematikken vi også. Men nå begynner det visst å bli en helt annen diskusjon her ;-)

Innvandringen er til dels nødvendig, så jeg ønsker ikke en slutt på den.

Men jeg ønsker en omlegging/endring av den type innvandring vi har nå.

Slik våre lover og regler om dette er, så oppfordrer vi bl. annet til tvangsekteskap.

I tillegg stilles det alt for lite krav til de som kommer - også etter at de har kommet.

Dette er egentlig en alt for lang og omfattende diskusjon til at jeg orker å ta den nå.

Men symptomene på at det går "rett vest" er i hvert fall ganske så klare. Vi har fått mange lokale "utenlandske" miljøer i Norge ("lille Pakistan", lille Somalia etc) som er fullstendig lukkede, og vi har ingen som helst mulighet til å trenge gjennom de barrierer de har satt opp.

Der florerer også den ukulturen som vi IKKE ønsker skal få fotfeste i Norge.

Men vi står maktesløse og ser på samtidig som deres fotfeste bare blir sterkere - ikke minst gjennom familiegjenforeningsordningen vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Innvandringen er til dels nødvendig, så jeg ønsker ikke en slutt på den.

Men jeg ønsker en omlegging/endring av den type innvandring vi har nå.

Slik våre lover og regler om dette er, så oppfordrer vi bl. annet til tvangsekteskap.

I tillegg stilles det alt for lite krav til de som kommer - også etter at de har kommet.

Dette er egentlig en alt for lang og omfattende diskusjon til at jeg orker å ta den nå.

Men symptomene på at det går "rett vest" er i hvert fall ganske så klare. Vi har fått mange lokale "utenlandske" miljøer i Norge ("lille Pakistan", lille Somalia etc) som er fullstendig lukkede, og vi har ingen som helst mulighet til å trenge gjennom de barrierer de har satt opp.

Der florerer også den ukulturen som vi IKKE ønsker skal få fotfeste i Norge.

Men vi står maktesløse og ser på samtidig som deres fotfeste bare blir sterkere - ikke minst gjennom familiegjenforeningsordningen vi har.

Da er vi igrunnen mer enige enn jeg i utgangspunktet trodde ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igrunnen mer enige enn jeg i utgangspunktet trodde ;-)

Det kan nok godt hende:-)

Jeg har nok skrevet litt provoserende her, nettopp for å vekke litt reaksjoner hos de som er positive til innvandringspolitikken som blir ført, men samtidig ikke villig til å ofre noe selv når det går som det må gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...