Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg husker at denne type undersøkelse ikke var spesielt "ønsket" av meg når jeg var 8 - 10 år gammel heller.

Men så vidt jeg vet så fikk jeg ikke noe mèn av det, og det tror jeg ikke unge piker ville fått heller.

Og jeg kan fremdeles ikke se den store fysiske forskjellen på å måtte vise frem underlivet sitt for en lege - uansett om du er gutt eller pike?

At det er noe psykisk der som vi voksne kanskje er med på å skape er noe helt annet. Da er dette kanskje en måte å "normalisere" dette på.

For det er i hvert fall ikke unsunt å ha et naturlig forhold til sin egen kropp - og også til kjønnsorganene.

Og ut i fra en del innlegg her på f.eks seksualitet - så kan det se ut som om mange sliter med nettopp det, og der unge damer kanskje utgjør flertallet?

Tenker da spesielt på de mange spørsmålene fra de som lurer på om de ser "normale" ut nedentil, eller spørsmål om hvordan man kan få (kirurgisk) gjort noe med kjønnsleppene - som fra før ser helt normale ut.....

Hvor kommer slike "merkelige" tanker fra, og hva kunne vært gjort på et litt tidligere tidspunkt i disse jenters liv for at de skulle kunne få et litt mer realistisk og normalt forhold til sitt eget kjønnsorgan?

Delvis enig med deg i det du skriver, men for meg ligger forskjellen først og fremst i det å måtte ligge og skreve med beina kontra det å kunne stå oppreist. Man er gjerne også mer komfortabel med å bli tatt på steder utenfor kroppen. Verre med saker og ting som er innvendig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Delvis enig med deg i det du skriver, men for meg ligger forskjellen først og fremst i det å måtte ligge og skreve med beina kontra det å kunne stå oppreist. Man er gjerne også mer komfortabel med å bli tatt på steder utenfor kroppen. Verre med saker og ting som er innvendig ;-)

Jeg tror at man her kun ønsket å sjekke de ytre delene av underlivet, og således vil det ikke være nødvendig med verken så mye skreving, eller "dyptgående" arbeid - for å si det slik:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg tror at man her kun ønsket å sjekke de ytre delene av underlivet, og således vil det ikke være nødvendig med verken så mye skreving, eller "dyptgående" arbeid - for å si det slik:-)

Ja, det er iallefall veldig viktig at slike undersøkelser blir foretatt på riktig måte. Jeg kan allikevel ikke skjønne hvordan man skal klare det uten å enten skreve eller grave (æsj, for en måte å si det på;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er iallefall veldig viktig at slike undersøkelser blir foretatt på riktig måte. Jeg kan allikevel ikke skjønne hvordan man skal klare det uten å enten skreve eller grave (æsj, for en måte å si det på;-))

:-)

Jeg ser også at dette er vanskelig. Men samtidig så er det også mange problemer med mye av den "ukulturen" vi har importert gjennom flere år.

Og ønsker vi etterhvert å gjøre noe med det, så vil også vi måtte "ofre" noe - om det blir prinsippene, eller annet.

Hvis ikke så tror jeg vi får et samfunn svært mange liker særdeles dårlig.

Og denne utviklingen burde ikke overraske noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

:-)

Jeg ser også at dette er vanskelig. Men samtidig så er det også mange problemer med mye av den "ukulturen" vi har importert gjennom flere år.

Og ønsker vi etterhvert å gjøre noe med det, så vil også vi måtte "ofre" noe - om det blir prinsippene, eller annet.

Hvis ikke så tror jeg vi får et samfunn svært mange liker særdeles dårlig.

Og denne utviklingen burde ikke overraske noen....

Jeg er villig til å ofre mye, men absolutt ikke ungene mine!!

Jeg kan heller ikke se at det er særlig store muligheter for at vi som er født i Norge og har norsk opprinnelse kommer til å omskjære ungene våre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest printa

Jeg er villig til å ofre mye, men absolutt ikke ungene mine!!

Jeg kan heller ikke se at det er særlig store muligheter for at vi som er født i Norge og har norsk opprinnelse kommer til å omskjære ungene våre ;-)

Veldig enig!

Om den dagen kommer, håper jeg virkelig vi protesterer villt. Og da mener jeg VILLT!

Ikke f..om noen får klå på ungen min.

Grrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er villig til å ofre mye, men absolutt ikke ungene mine!!

Jeg kan heller ikke se at det er særlig store muligheter for at vi som er født i Norge og har norsk opprinnelse kommer til å omskjære ungene våre ;-)

Men da må du i så fall gå på akkord med dine prinsipper(?) om likebehandling.

Det er i hvert fall den type argumenter som raskt blir trukket frem hvis man skulle ønske kun å kontrollere barn av innvandrere fra kulturelle miljøer der dette utføres.

Og der kommer vi til mitt poeng. Uansett hva man foreslår å gjøre, så vil det være mange som vil ha sine egne argumenter for hvorfor det ene eller det andre ikke kan gjennomføres.

Og da ender det med at intet blir gjort - annet enn at vi fortsetter å importere den samme ukulturen, i tillegg til at disse ukulturer får økt grobunn og feste i Norge.

DET er norsk innvandrings- og integreringspolitik i et nøtteskall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig!

Om den dagen kommer, håper jeg virkelig vi protesterer villt. Og da mener jeg VILLT!

Ikke f..om noen får klå på ungen min.

Grrrrrrr

Nei - det er selvfølgelig mye bedre at de som ønsker å kjønnslemleste ungene sine får fortsette med det i det skjulte, enn at en lege skal få kontrollere de ytre kjønnsleppene på gullungen din samtidig med resten av helsesjekken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest libanon

Nei - det er selvfølgelig mye bedre at de som ønsker å kjønnslemleste ungene sine får fortsette med det i det skjulte, enn at en lege skal få kontrollere de ytre kjønnsleppene på gullungen din samtidig med resten av helsesjekken.....

Det burde da holde lenge å sjekke de som faktisk KAN bli utsatt for dette, du vet hvem. Å sjekke norske barn er jo helt unødvendig, ingen her ville funnet på å skjære opp barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest printa

Nei - det er selvfølgelig mye bedre at de som ønsker å kjønnslemleste ungene sine får fortsette med det i det skjulte, enn at en lege skal få kontrollere de ytre kjønnsleppene på gullungen din samtidig med resten av helsesjekken.....

Så kan helsesøster og legen gjøre det istedetfor ja.

Hvorfor skal jenter sjekkes allerede i barnehagealeren, når guttene ikke skal sjekkes før i grunnskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan helsesøster og legen gjøre det istedetfor ja.

Hvorfor skal jenter sjekkes allerede i barnehagealeren, når guttene ikke skal sjekkes før i grunnskolen?

Jeg kjenner ikke til detaljene i når det er foreslått at de skal testes, men det har vel noe med hva de skal testes for og hvorfor de skal testes.

Regner med at guttene blir testet når det er medisinsk fornuftig (med tanke på når det er viktig å avdekke noe som det er nødvendig og mulig å gjøre noe med).

De samme vurderinger regner jeg med at legges til grunn når det gjelder jentene - men da ut i fra det som er årsaken og hensikten med deres test.

Jeg regner jo faktisk med at det er en spesiel grunn til at de ønsker å gjennomføre denne testen, og at det ikke er for morro skyld - eller for å plage barn unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan helsesøster og legen gjøre det istedetfor ja.

Hvorfor skal jenter sjekkes allerede i barnehagealeren, når guttene ikke skal sjekkes før i grunnskolen?

ps: sidestiller du legeundersøkelser av underlivet med overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest printa

Jeg kjenner ikke til detaljene i når det er foreslått at de skal testes, men det har vel noe med hva de skal testes for og hvorfor de skal testes.

Regner med at guttene blir testet når det er medisinsk fornuftig (med tanke på når det er viktig å avdekke noe som det er nødvendig og mulig å gjøre noe med).

De samme vurderinger regner jeg med at legges til grunn når det gjelder jentene - men da ut i fra det som er årsaken og hensikten med deres test.

Jeg regner jo faktisk med at det er en spesiel grunn til at de ønsker å gjennomføre denne testen, og at det ikke er for morro skyld - eller for å plage barn unødvendig.

*håper det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde da holde lenge å sjekke de som faktisk KAN bli utsatt for dette, du vet hvem. Å sjekke norske barn er jo helt unødvendig, ingen her ville funnet på å skjære opp barna sine.

Jeg er fullstendig enig med deg i det.

MEN hva tror du ville vært reaksjonene om noen hadde foreslått at kun pikebarn av innvandrerforeldre fra spesifikke kulturelle miljøer skulle sjekkes?

Den som foreslo det ville blitt stemplet som rasist og det som værre er av de aller fleste politiske partier og maaaange andre organisasjoner og enkeltmennesker.

Det er jo nettopp derfor jeg forsøker å si at dette kun er starten på det vi vil måtte ofre for den innvandringspolitikken som er ført til nå - hvis vi ønsker å gjøre noe med den utviklingen som kun vil fortsette hvis intet gjøres.

Og hvis intet gjøres, vil vi likevel bare måtte betale en enda større pris etterhvert.

Så vi får vel bare som vi fortjener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest libanon

Jeg er fullstendig enig med deg i det.

MEN hva tror du ville vært reaksjonene om noen hadde foreslått at kun pikebarn av innvandrerforeldre fra spesifikke kulturelle miljøer skulle sjekkes?

Den som foreslo det ville blitt stemplet som rasist og det som værre er av de aller fleste politiske partier og maaaange andre organisasjoner og enkeltmennesker.

Det er jo nettopp derfor jeg forsøker å si at dette kun er starten på det vi vil måtte ofre for den innvandringspolitikken som er ført til nå - hvis vi ønsker å gjøre noe med den utviklingen som kun vil fortsette hvis intet gjøres.

Og hvis intet gjøres, vil vi likevel bare måtte betale en enda større pris etterhvert.

Så vi får vel bare som vi fortjener.....

Herregud, man kan da ikke ses på som rasist pga det, men jo, jeg tror nok at noen er så syke at de mener det.

Blir akkurat som at alle med biler må kontrollere bilene sine det da, fordi Ford har et problem med bremsene, men for ikke å sette Ford i et stygt lys må alle merker testes... Nei, hallo. I det tilfellet er det jo nettopp Ford som har bæsja på leggen, og må ta støten. Det vil jo ikke si at folk slutter å kjøpe Ford... Eh... dårlig sammenlikning.. men beste jeg kom på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, man kan da ikke ses på som rasist pga det, men jo, jeg tror nok at noen er så syke at de mener det.

Blir akkurat som at alle med biler må kontrollere bilene sine det da, fordi Ford har et problem med bremsene, men for ikke å sette Ford i et stygt lys må alle merker testes... Nei, hallo. I det tilfellet er det jo nettopp Ford som har bæsja på leggen, og må ta støten. Det vil jo ikke si at folk slutter å kjøpe Ford... Eh... dårlig sammenlikning.. men beste jeg kom på;)

En annen og bedre sammenlikning er jo all den kritikken politiet fikk når de stoppet personer som så utenlandske ut på gaten, for å sjekke om de hadde gyldig opphold i Norge.

Hensikten var å øke kontrollen og forsøke å finne noen av de mange tusen som befinner seg i Norge uten gyldig oppholdstillatelse.

MEN denne fremgangsmåten kunne ikke forsvares da det misstenkeliggjorde alle som så utenlandske ut (forbannet tulleargument spør du meg). Skulle man derfor foreta slike undersøkelser, så måtte ALLE undersøkes.

Du snakker om inneffektivitet og sløsing av ressursbruk.....

Resultatet blir jo selvfølgelig at politiet ikke kan gjøre slike undersøkelser, og de som "vinner" på det er de som oppholder seg ulovelig i Norge.

Bare fordi noen så på liv og død må ri prinsippene sine.....

Og alle andre taper på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest libanon

En annen og bedre sammenlikning er jo all den kritikken politiet fikk når de stoppet personer som så utenlandske ut på gaten, for å sjekke om de hadde gyldig opphold i Norge.

Hensikten var å øke kontrollen og forsøke å finne noen av de mange tusen som befinner seg i Norge uten gyldig oppholdstillatelse.

MEN denne fremgangsmåten kunne ikke forsvares da det misstenkeliggjorde alle som så utenlandske ut (forbannet tulleargument spør du meg). Skulle man derfor foreta slike undersøkelser, så måtte ALLE undersøkes.

Du snakker om inneffektivitet og sløsing av ressursbruk.....

Resultatet blir jo selvfølgelig at politiet ikke kan gjøre slike undersøkelser, og de som "vinner" på det er de som oppholder seg ulovelig i Norge.

Bare fordi noen så på liv og død må ri prinsippene sine.....

Og alle andre taper på dette.

Det er jo dessverre slik i Norge at innvandrerne er vinnerne, vi nordmenn er taperne.

Lillebroren min har behov for ekstra undervisning på skolen, men kan ikke få det. Innvandrerne får det selvsagt. Burde ikke de betale for å få morsmålundervisning? Det koster jo enormt mye da. Og hvis de skal bo her så er det vel norsk som burde prioriteres? Innvandrerne i min klasse på vg, ble jo tatt ut av norsken og fikk opplæring i sitt språk istedenfor, ikke rart de ikke snakket bra norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dessverre slik i Norge at innvandrerne er vinnerne, vi nordmenn er taperne.

Lillebroren min har behov for ekstra undervisning på skolen, men kan ikke få det. Innvandrerne får det selvsagt. Burde ikke de betale for å få morsmålundervisning? Det koster jo enormt mye da. Og hvis de skal bo her så er det vel norsk som burde prioriteres? Innvandrerne i min klasse på vg, ble jo tatt ut av norsken og fikk opplæring i sitt språk istedenfor, ikke rart de ikke snakket bra norsk?

Det kan gis hundrevis av gode eksempler på feilslått innvandrings - og integreringspolitikk i Norge.

De neste 5, 10 til 20 år så vil det bare bli så alt for tydelig.....desverre.

Og du kan være sikker på én ting - og det er at de som har talt så varmt for økt innvandring, mindre krav til innvandrere, mindre kontroll etc ALDRI vil påta seg noe ansvar for at det har blitt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Veldig enig!

Om den dagen kommer, håper jeg virkelig vi protesterer villt. Og da mener jeg VILLT!

Ikke f..om noen får klå på ungen min.

Grrrrrrr

Vel talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...