Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Så det er ikke omvendt diskriminering da, å sette igang en landsomfattende undersøkelse av norske barn av norske foreldre fordi en gjeng innvandrere med en innebygget kollektiv sinnsjukdom har en uvane å kjønnslemleste unga sine?

Skulle min Plutt på 8 taues til en gynekolog og undersøkes på en slags "mistanke", fordi en gjeng negre (eller hva fan de er) skjærer opp og syr igjen sine egne pikebarn?

Over my dead body!

Det kan man si. Men det blir på et litt annet "nivå". Det blir vel snakk om å veie fordeler og ulemper opp mot hverandre, og i akkurat denne saken er jeg skeptisk til om det egentlig kommer noe positivt ut av det. Men jeg skjønner at folk med barn selv ikke er helt i stand til å kunne se hundre prosent saklig på det.

"Over my dead body!"

Kunne vært morsomt å se, hvis de faktisk innfører loven :-)

(Så får du en annen grunn til å legge krag-en i vinduskarmen enn den "vanlige" muslimske verdensovertakelsen, mener jeg :-)

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Ja, og derfor blir jeg irritert på papirtigeren som mener man ikek skal forklare noe for ungene før de skal på GU. Herreminhatt.

Akkurat DER er jeg enig med deg, ja. Jeg synes det er en fryktelig forbrytelse når foreldre ikke gjør det som kan gjøres for at barna deres skal være i stand til å takle verden rundt seg, og vite hva og hvordan ting er. Det er en av grunnene til at jeg ikke har barn selv - jeg vet at jeg ikke vil være i stand til å gjøre det så bra som jeg mener det burde være.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What ever - det er feigt.

"What ever - det er feigt."

Tja...kanskje. Men jeg vet ikke om jeg, hvis jeg var politiker, ville tenkt at jeg skulle gå imot alle internasjonale humanitære resolusjoner, selv om jeg mente at det var "feigt" å følge de blindt.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine synspunkter er ikke om overgrep, men om hvor langt man er villig "i det godes formål" å gå. Og dette ang. disse undersøkelsene synes jeg er å gå altfor langt!

På samme måte som jeg forstår at Hydro-ansatte protesterer på at ALLE ansatte må avlevere obligatorisk urinprøve! (for den som har fulgt med i den saken).

Er rett og slett livredd for det samfunnet vi kan ane/se konturene av. Ekstra ille blir det når partier som SV - FRP er enige! Tidligere har man enten kunnet lene seg på det ene eller andre partiet, da de soom regel mener det motsatte i saker. Men nå er tydeligvis ekstremismen kommet så langt at det ikke går lenger heller! *hjelp*

"Er rett og slett livredd for det samfunnet vi kan ane/se konturene av."

Enig i det. På den ene siden har man en politikk som, fullstendig kunnskapsløst, dyrker det verste av amerikansk kapitalisme og "halv-imperialisme". Og på den andre står ekstremister som vil ha en militærstat hvor vi får rasjoneringskort for å gå på butikken.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - jeg syns det må være greit å ha "brune rom" hvor man må finne seg i å hente ølen og maten sin ved disken. Loven er jo mest for de som jobber der - vi andre kan jo velge mer sjøl...

Det finnes også UTMERKEDE røykesluser med ståbord - som ofte blir brukt på messer. Hensikten må jo være at røyken som siver ut ikke skal plage noen - vi tåler jo å SE at folk røyker! :)

"vi tåler jo å SE at folk røyker! :)"

Det er jo nettopp det - de som skriker høyest _tåler_ ikke å hverken se eller vite det. Og hva skal man gjøre med slike folk? Vi kan jo ikke skyte dem. (med mindre vi maler dem brune, tar på dem turban, og setter den innen skuddhold fra gubben din :-).

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har de - men det har de også rett til å ha - og så lenge de er friske og ikke trenger en GU kan de da få lov til å slippe det.

Du aner ikke hvor mye en jente gruer seg til en sånn GU første gang.!Ja, mange voksne også gruer. HVER GANG. Kanskje særlig der hvor doktoren er naboen din etc. Ikke noe rart i det hele tatt.

Ikke alle er som meg som like rå få legen flau i stedet -hehe

Jeg hadde aldri i livet gått til GU hos min fastlege! Sist gang jeg var til GU, kjørte jeg 9 mil til et privat legesenter, det var verdt den tiden og pengene, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller teiteste er jo at noen helt spesifike kulturer gjør dette. Tror du ikke da at det er NETTOPP de ungene som ikek kommer til undersøkelse? DE - de vil jo ikke avløsrs fordi de mener dette er RETT ut fra deres kultur.

Så det ender opp med at tusenvis av undøvendige undersøkelser av jenter fra kulturer som ikke har for vane å lemleste sine døtre er pliktoppfyllende og stiller - det koster masse pnger og ressurser -mange barn vil bli skremte og opprørte, helt UNØDIG!!

Helt enig, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville følt meg jævli diskriminert. Også på vegne av min datter. Hvorfor ikke innføre obligatorisk HIV-test av alle, og ta alles DNA-profil og fingeravtrykk i samme slengen?

Orwell 1984, anyone?

Sånn rent helsemessig synes jeg det hadde vært helt greit med en obligatorisk HIVtest i ny og ne. Mange som ikke vet at de har HIV og går rundt og smitter andre. Alle kvinner tar jo hivtest når de er gravide.

Men jeg er enig med deg når det gjelder DNA-profil og fingeravtrykk, det høres ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekte sint nå ja :-) Dette syns jeg er snevert, teit og fryktelig krenkende for alle de som ikke driver med omskjæring. Dette er feig og dustete politkk.

Enig atter en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Det gamle:

vi kan ikke oppklare en sak eller etterforske en forbrytelse av redsel for at noen skal føle seg mistenkt eller etterforsket.

Forbrytelsen skal altså bevises FØR vi etterforsker eller mistenker.

Vel.....

Ja, da er scenen åpen for de som vil forhindre at overgrep (omskjæring) oppdages.

Og deres hjelpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat DER er jeg enig med deg, ja. Jeg synes det er en fryktelig forbrytelse når foreldre ikke gjør det som kan gjøres for at barna deres skal være i stand til å takle verden rundt seg, og vite hva og hvordan ting er. Det er en av grunnene til at jeg ikke har barn selv - jeg vet at jeg ikke vil være i stand til å gjøre det så bra som jeg mener det burde være.

".................................."

Tror du hadde vært en utmerket far jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hadde vært en utmerket far jeg!

Kanskje - men det kommer vi neppe til å finne ut av :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en bra film å anbefale, tv er helt dødt i kveld.

Vi leide en jeg gruer for å se - En Stephen King - -Dreamcatcher!

Men jeg har kjøpt potetgull og dip og CENTER - :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vi tåler jo å SE at folk røyker! :)"

Det er jo nettopp det - de som skriker høyest _tåler_ ikke å hverken se eller vite det. Og hva skal man gjøre med slike folk? Vi kan jo ikke skyte dem. (med mindre vi maler dem brune, tar på dem turban, og setter den innen skuddhold fra gubben din :-).

"................................."

Turban er sikher - de skytes ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje - men det kommer vi neppe til å finne ut av :-)

".................................."

Unnskyld, mente ikke å bli så privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide en jeg gruer for å se - En Stephen King - -Dreamcatcher!

Men jeg har kjøpt potetgull og dip og CENTER - :-)

Jeg så secret window her om dagen, det er også stephen king :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...