Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Naturlig blir det ikke, så lenge mange nok skriker og hyler om hvor fælt det er. Da _blir_ det fælt.

Og som det er sagt så mange ganger før: Når jeg vokste opp, måtte vi alle ha en enkelt og rask sjekk av testiklene hos skolelegen. Ikke én eneste tok skade av det, tør jeg påstå.

"................................."

*biter nesten av meg tunga*

;^D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Men de som vil gå på en slik undersøkelse fordi loven sier det er jo bare de som har "rent mel i posen" - som ikke driver med omskjæring - -de andre ungene vil de jo gjemme unna så klart - så hva er vitsen? for å ikke såre imamene?

teit, teit, teit.

Det er jo nettopp derfor FrP vil at man skal ta de inn med makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hvorfor tror du jeg ville sagt noe sånt til dattern min?

jeg sier det HER - på DOL -et sted for VOKSNE, antar jeg. Det er forskjell på hva man snakker sammen om som voksen og hva man så forklarer barnet sitt.

Jeg hadde aldri latt min sønn gå inn til legen for en testikkelundersøkelse heller - uten at jeg hadde snakket skikkelig med han først. Unger må forklares hvorfor noen fremmede plustelig skal begynne å ta på dem på "forbudte" områder. Vi lærer jo ungene våre at de skal selv bestemme over sine egne kropper -og i alle fall i vår barnehage var de bevisst på det.

Et barn vet ikke alltid hva en lege er, og i alle fall ikke om barnet aldri har vært syk.

HVORFOR skal det snakkes om en slik undersøkelse? Er det ikke like vanlig for en lege å undersøke tungen som underlivet?

Med en slik holdning så skjønner jeg at barn ville blitt skremt av å undersøkes i underlivet. At foreldres redsler smitter over på barna ser man hver dag på barneklinikker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at det var noe de fleste foreldre gjorde jeg. Hørte på ungene sine hvis de fortalte noe som skurrer og deretter undersøkte det.

Men det er et vanskelig tema da, siden det i mesteparten av tilfellene er faren som er overgriperen, ikke en fremmed, stygg mann på gata.

Men jeg gidder ikke å diskutere overgrep. Du kan heller lage en diskusjon på overgrepsforumet her inne og lese hva jentene der inne har opplevd. Jeg har ikke egne erfaringer med overgrep men har jobbet med overgrepsofre.

"Du kan heller lage en diskusjon på overgrepsforumet her inne og lese hva jentene der inne har opplevd."

Det blir bare dumt. Med all respekt for de som har blitt utsatt for noe slikt, så er de ikke nødvendigvis habile til å diskutere det på et prinsippiellt og teoretisk nivå.

For ordens skyld: Jeg er ikke uenig med det du sier her.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*biter nesten av meg tunga*

;^D

Kom igjen, din gjøk - hadde vært morsomt å høre hva du klarte å få ut av det der, som du ikke klarer å få ut av hva som helst annet :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kan heller lage en diskusjon på overgrepsforumet her inne og lese hva jentene der inne har opplevd."

Det blir bare dumt. Med all respekt for de som har blitt utsatt for noe slikt, så er de ikke nødvendigvis habile til å diskutere det på et prinsippiellt og teoretisk nivå.

For ordens skyld: Jeg er ikke uenig med det du sier her.

"................................."

Hm, jeg blir litt for irritert noen ganger når jeg synes folk blir for naive. Det var en dårlig ide, du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jente må nødvendigvis bli sjekket JEVNLIG om det er omskjøring de skal finne ut av. Ikke mange leger føler seg heller fortrolig med hvordan et normalt underliv på en liten jente skal se ut -i forhold til et som er omskjært - om ikke jentene skal være nødt til å ligge ned og sprike. En gutt kan undersøkes en gang om steinene er gått ned - og det er noe man gjør mens gutten står rett opp og ned og som regel (har jo lest skrekkhistorier om det også) at legen forteller hva han/hun gjør.

30.000 jenter blir født hvert år - hvor mange tror du blir omskjært?

IKKE ALLE MIDLER HELLIGER MÅLET!

Jentene vil helt sikekrt føle det som krenkende - og foreldrene også - uansett religion.

Hiss deg ned nå, småjenta, ikke rope sånn. *klappe beroligende på hodet*

:-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR skal det snakkes om en slik undersøkelse? Er det ikke like vanlig for en lege å undersøke tungen som underlivet?

Med en slik holdning så skjønner jeg at barn ville blitt skremt av å undersøkes i underlivet. At foreldres redsler smitter over på barna ser man hver dag på barneklinikker :(

KLart det skal snakkes om!!!!!!! hvilket sjokk vil det ikke være for et abrn om legen bare beordrer barnet opp på benke og tar bena fra hverandre - !

Vi må FORKLARE at en lege reparerer og ekspert på kropper og de har lov til å ta på barnet etc. En lege skal dessuten også spørre om lov før de gjør noe med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen, din gjøk - hadde vært morsomt å høre hva du klarte å få ut av det der, som du ikke klarer å få ut av hva som helst annet :-)

".................................."

*latterbrøl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skal begynne å ta på dem på "forbudte" områder"

Naturlig nok. Problemet er jo i stor grad nettopp at disse "områdene" definéres som "forbudte". Og det er en idiotisk samfunnsmessig ting som en ikke kan gjøre noe med uten videre.

"................................."

Nei - noen steder skal være private for barnet. De skal forstå at det er galt å bli tatt på av voksne der. De bestemmer selv over kroppen sin ,og derfor må en lege være et unntakstilfelle, som har fått lov av mamma eller pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

KLart det skal snakkes om!!!!!!! hvilket sjokk vil det ikke være for et abrn om legen bare beordrer barnet opp på benke og tar bena fra hverandre - !

Vi må FORKLARE at en lege reparerer og ekspert på kropper og de har lov til å ta på barnet etc. En lege skal dessuten også spørre om lov før de gjør noe med barnet.

Jaja...snakk med dine barn. Av erfaring vet jeg at barn som vet for mye om hva som skal skje, er de mest nervøse og redde.. Det er ikke uten grunn til at leger helst undersøker barn uten at foreldrene er til stede.

Føler jeg har sagt mitt om dette. Blir dette vedtatt, så er jeg positiv til loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp derfor FrP vil at man skal ta de inn med makt.

Jeg flykter landet før de skal hanke inn oss til noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiss deg ned nå, småjenta, ikke rope sånn. *klappe beroligende på hodet*

:-)

"...................................."

Jeg er ekte sint nå ja :-) Dette syns jeg er snevert, teit og fryktelig krenkende for alle de som ikke driver med omskjæring. Dette er feig og dustete politkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - noen steder skal være private for barnet. De skal forstå at det er galt å bli tatt på av voksne der. De bestemmer selv over kroppen sin ,og derfor må en lege være et unntakstilfelle, som har fått lov av mamma eller pappa.

Selvfølgelig. Men de tabu-holdningene vi har til kropp og kjønn i samfunnet vrir dette til noe som gjør at alt slikt blir skam og jævelskap. Og det er ikke bra - selv om det har vært sånn i sikkert 1.000 år.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flykter landet før de skal hanke inn oss til noe sånn.

Det blir som røykeloven. On to år reagerer ingen lenger bare de staeste motstanderne og du ville kanskje vært en av dem ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...snakk med dine barn. Av erfaring vet jeg at barn som vet for mye om hva som skal skje, er de mest nervøse og redde.. Det er ikke uten grunn til at leger helst undersøker barn uten at foreldrene er til stede.

Føler jeg har sagt mitt om dette. Blir dette vedtatt, så er jeg positiv til loven.

HAr du småjenter sjøl da, tigern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men de tabu-holdningene vi har til kropp og kjønn i samfunnet vrir dette til noe som gjør at alt slikt blir skam og jævelskap. Og det er ikke bra - selv om det har vært sånn i sikkert 1.000 år.

"....................................."

Hvordan skulle det vært da syns du, prozaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som røykeloven. On to år reagerer ingen lenger bare de staeste motstanderne og du ville kanskje vært en av dem ;o)

"On to år reagerer ingen lenger bare de staeste motstanderne"

Nei, ikke bare de. Noen av oss synes ikke fis- og svettelukt er noe behagelig alternativ til røyklukt på pøbben :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som røykeloven. On to år reagerer ingen lenger bare de staeste motstanderne og du ville kanskje vært en av dem ;o)

hihi - jeg var FOR røykeloven, jeg vil gjerne gå så langt at det må bli forbudt å røyke i nærheten av unger - for da kunne jeg tredd loven ned over øra på eksen som sitter sammen med samboer og stedatter og damper på ungen min 2 uker i mnd og kommer hjem stinkende.

Til og med i bilen røyker dem.

Trodde faktisk vi var kommet lenger i dag. men ikke han nei -. HAN BESTEMMER sjøl.

NÅ drar jeg og kjøper godteri og vidåi - tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle det vært da syns du, prozaken?

Hvordan det skulle være? Mener du virkelig at de (bl.a) viktorianske holdningene som fortsatt regjerer egentlig er noe bra? Et NATURLIG forhold til kropp og kjønn - DET hadde vært bra. Og hadde man ikke hatt alle disse skam-holdningene i forhold til det, så hadde mye vært enklere. Og jeg mener _selvfølgelig_ ikke at man skal utviske forskjellene mellom skulder og kjønn, i tilfelle du tror det.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...