Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

"Gi heller overgriperne lengre straffer :; det er må da være mer preventivt enn at overgriperen vet at jentene blir undersøkt."

Ja, for strengere straffer har jo vist seg å være veldig effektivt mht. prevantiv virkning, i forskjellige deler av verden, opp gjennom historien...*ironi*

".................................."

Å sette inn en pedofil i 21 år i setedt for 2 år kan faktisk redde mange unger det, Prozak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Men du fikk høre at det var for å se om steinene hadde dettet ned i pungen din ikke sant? Foreldrene dine syns også det var greit at sånt ble sjekket. Man bør faktisk snakke med ungene først og spørre om lov til å undersøke det. Det er mye som skjedde i "gamle dager" som ikek er gangbart i dag. Skal vi gjøre det verre?

"Men du fikk høre at det var for å se om steinene hadde dettet ned i pungen din ikke sant?"

Fikk ikke høre noe som helst om grunnen, jeg. Men jeg fant jo ut av det i ettertid.

"Skal vi gjøre det verre?"

Jeg vet ikke hva du mener med "værre" her. Men nå er jeg uansett ikke noen forkjemper for dette forslaget - jeg bare reagere på de (som regel) mindre holdbare argumentene folk hyler ut i slike saker.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, selv om bare 1% anmelder og x-antall blir dømt, så tenk på all mistenksomhet, uvennskap, etc. som skjer i mellomtiden, mens man skal renvaske seg. Dette vil utvilsomt føre til mye vondt.

Et sted må vel grensen gå for hva man skal tillate i "det godes sak"? Eller er vi blitt et folk som finner oss i det meste?

Nei, det er sikkert bedre å la småjentene bli voldtatt og så tie om det.

Huff, foreldrene kan jo bli uvenner. Har du noen gang lest inne på overgrepsforumet her? Hvis ikke, vil jeg anbefale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke være ekspert for å se om kjønnsleppene er sydd sammen til et fyrstikkstort hull. Det kan til og med du og jeg se Flisa.

Og jeg skrever både titt og ofte til leger og sykepleiere og føler det ikke noe nedverdigende i det hele tatt. Det er nødvendtig og da må det gjøres.

"Og jeg skrever både titt og ofte"

Det er jenta si, det :-)

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"GU er heller ikke tvang - jeg vet om voksne damer som heller hadde dødd enn å underkaste seg en GU."

Da har de jaggu et problematisk forhold til den delen av sin egen kropp.

"..................................."

Ja, det har de - men det har de også rett til å ha - og så lenge de er friske og ikke trenger en GU kan de da få lov til å slippe det.

Du aner ikke hvor mye en jente gruer seg til en sånn GU første gang.!Ja, mange voksne også gruer. HVER GANG. Kanskje særlig der hvor doktoren er naboen din etc. Ikke noe rart i det hele tatt.

Ikke alle er som meg som like rå få legen flau i stedet -hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og jeg skrever både titt og ofte"

Det er jenta si, det :-)

"................................."

Hi hi, vanligvis så skrever de fleste norske kvinner en gang i året ved en GU, noen av oss gjør det kanskje litt oftere av andre helsemessige grunner ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må ikke være ekspert for å se om kjønnsleppene er sydd sammen til et fyrstikkstort hull. Det kan til og med du og jeg se Flisa.

Og jeg skrever både titt og ofte til leger og sykepleiere og føler det ikke noe nedverdigende i det hele tatt. Det er nødvendtig og da må det gjøres.

Jeg syns heller ikke det er ille med GU, -men jeg kjenner MANGE kvinenr som gruer veldig til hver gang.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105099

Espertene sier noe annet enn deg, Dorthe - og jeg velger å tro på det de sier om at det kan være vanskelig å oppdage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette inn en pedofil i 21 år i setedt for 2 år kan faktisk redde mange unger det, Prozak!

"Å sette inn en pedofil i 21 år i setedt for 2 år kan faktisk redde mange unger det, Prozak!"

Det er ikke preventivt. Det er etter at skaden allerede har skjedd, og det gjør selvfølgelig at vedkommende ikke kan gjøre det igjen før etter 16 år (- permisjon, tidlig løslatelse for god oppførsel etc.). Men strengere straffer har liten effekt når det gjelder å fraskrekke folk mot å gjøre ting. Absolutt allt viser det - det mest nærliggende eksempelet er USA.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, vanligvis så skrever de fleste norske kvinner en gang i året ved en GU, noen av oss gjør det kanskje litt oftere av andre helsemessige grunner ;o)

Helsen skal man ta vare på - på alle plan :-)

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men du fikk høre at det var for å se om steinene hadde dettet ned i pungen din ikke sant?"

Fikk ikke høre noe som helst om grunnen, jeg. Men jeg fant jo ut av det i ettertid.

"Skal vi gjøre det verre?"

Jeg vet ikke hva du mener med "værre" her. Men nå er jeg uansett ikke noen forkjemper for dette forslaget - jeg bare reagere på de (som regel) mindre holdbare argumentene folk hyler ut i slike saker.

".................................."

Det aller teiteste er jo at noen helt spesifike kulturer gjør dette. Tror du ikke da at det er NETTOPP de ungene som ikek kommer til undersøkelse? DE - de vil jo ikke avløsrs fordi de mener dette er RETT ut fra deres kultur.

Så det ender opp med at tusenvis av undøvendige undersøkelser av jenter fra kulturer som ikke har for vane å lemleste sine døtre er pliktoppfyllende og stiller - det koster masse pnger og ressurser -mange barn vil bli skremte og opprørte, helt UNØDIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å sette inn en pedofil i 21 år i setedt for 2 år kan faktisk redde mange unger det, Prozak!"

Det er ikke preventivt. Det er etter at skaden allerede har skjedd, og det gjør selvfølgelig at vedkommende ikke kan gjøre det igjen før etter 16 år (- permisjon, tidlig løslatelse for god oppførsel etc.). Men strengere straffer har liten effekt når det gjelder å fraskrekke folk mot å gjøre ting. Absolutt allt viser det - det mest nærliggende eksempelet er USA.

"................................."

Etter at det har skjedd ja - men det kan redde nr 2. 3. og 23! En blir ikke plutselig omvendt fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jodajoda

Nei, det er sikkert bedre å la småjentene bli voldtatt og så tie om det.

Huff, foreldrene kan jo bli uvenner. Har du noen gang lest inne på overgrepsforumet her? Hvis ikke, vil jeg anbefale det.

La oss følge deg da Dorthe. Hvis målet helliger middlet så hvorfor ikke innføre samtale-undersøkelse av alle, inkl. smågutter? Spørre om noen har tatt "der" osv.

Blir litt av et samfunn etterhvert ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss følge deg da Dorthe. Hvis målet helliger middlet så hvorfor ikke innføre samtale-undersøkelse av alle, inkl. smågutter? Spørre om noen har tatt "der" osv.

Blir litt av et samfunn etterhvert ja..

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Det aller teiteste er jo at noen helt spesifike kulturer gjør dette. Tror du ikke da at det er NETTOPP de ungene som ikek kommer til undersøkelse? DE - de vil jo ikke avløsrs fordi de mener dette er RETT ut fra deres kultur.

Så det ender opp med at tusenvis av undøvendige undersøkelser av jenter fra kulturer som ikke har for vane å lemleste sine døtre er pliktoppfyllende og stiller - det koster masse pnger og ressurser -mange barn vil bli skremte og opprørte, helt UNØDIG!!

Koster mye penger? Det er snakk om å gjøre på kontroller som barn uansett må gjøre.

Traumatisk? Bevares...mye "verre" ting gjøres med guttebarn den dag idag.

Hvis jenter synes dette er krenkende, så er det fordi foreldre som deg forteller at det ikke er naturlig for en lege å undersøke barns underliv.

Det neste må vel bli 18-års grense på GU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller teiteste er jo at noen helt spesifike kulturer gjør dette. Tror du ikke da at det er NETTOPP de ungene som ikek kommer til undersøkelse? DE - de vil jo ikke avløsrs fordi de mener dette er RETT ut fra deres kultur.

Så det ender opp med at tusenvis av undøvendige undersøkelser av jenter fra kulturer som ikke har for vane å lemleste sine døtre er pliktoppfyllende og stiller - det koster masse pnger og ressurser -mange barn vil bli skremte og opprørte, helt UNØDIG!!

"Tror du ikke da at det er NETTOPP de ungene som ikek kommer til undersøkelse? DE - de vil jo ikke avløsrs fordi de mener dette er RETT ut fra deres kultur."

Det er meget sannsynlig, ja.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster mye penger? Det er snakk om å gjøre på kontroller som barn uansett må gjøre.

Traumatisk? Bevares...mye "verre" ting gjøres med guttebarn den dag idag.

Hvis jenter synes dette er krenkende, så er det fordi foreldre som deg forteller at det ikke er naturlig for en lege å undersøke barns underliv.

Det neste må vel bli 18-års grense på GU.

Hvorfor tror du jeg ville sagt noe sånt til dattern min?

jeg sier det HER - på DOL -et sted for VOKSNE, antar jeg. Det er forskjell på hva man snakker sammen om som voksen og hva man så forklarer barnet sitt.

Jeg hadde aldri latt min sønn gå inn til legen for en testikkelundersøkelse heller - uten at jeg hadde snakket skikkelig med han først. Unger må forklares hvorfor noen fremmede plustelig skal begynne å ta på dem på "forbudte" områder. Vi lærer jo ungene våre at de skal selv bestemme over sine egne kropper -og i alle fall i vår barnehage var de bevisst på det.

Et barn vet ikke alltid hva en lege er, og i alle fall ikke om barnet aldri har vært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss følge deg da Dorthe. Hvis målet helliger middlet så hvorfor ikke innføre samtale-undersøkelse av alle, inkl. smågutter? Spørre om noen har tatt "der" osv.

Blir litt av et samfunn etterhvert ja..

Jeg trodde faktisk at det var noe de fleste foreldre gjorde jeg. Hørte på ungene sine hvis de fortalte noe som skurrer og deretter undersøkte det.

Men det er et vanskelig tema da, siden det i mesteparten av tilfellene er faren som er overgriperen, ikke en fremmed, stygg mann på gata.

Men jeg gidder ikke å diskutere overgrep. Du kan heller lage en diskusjon på overgrepsforumet her inne og lese hva jentene der inne har opplevd. Jeg har ikke egne erfaringer med overgrep men har jobbet med overgrepsofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at det var noe de fleste foreldre gjorde jeg. Hørte på ungene sine hvis de fortalte noe som skurrer og deretter undersøkte det.

Men det er et vanskelig tema da, siden det i mesteparten av tilfellene er faren som er overgriperen, ikke en fremmed, stygg mann på gata.

Men jeg gidder ikke å diskutere overgrep. Du kan heller lage en diskusjon på overgrepsforumet her inne og lese hva jentene der inne har opplevd. Jeg har ikke egne erfaringer med overgrep men har jobbet med overgrepsofre.

Men de som vil gå på en slik undersøkelse fordi loven sier det er jo bare de som har "rent mel i posen" - som ikke driver med omskjæring - -de andre ungene vil de jo gjemme unna så klart - så hva er vitsen? for å ikke såre imamene?

teit, teit, teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at det har skjedd ja - men det kan redde nr 2. 3. og 23! En blir ikke plutselig omvendt fra dette.

"En blir ikke plutselig omvendt fra dette."

Selvfølgelig. Men når tror jeg ikke pedofili kan sammenlignes med idioter av foreldre som omskjærer barna sine.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du jeg ville sagt noe sånt til dattern min?

jeg sier det HER - på DOL -et sted for VOKSNE, antar jeg. Det er forskjell på hva man snakker sammen om som voksen og hva man så forklarer barnet sitt.

Jeg hadde aldri latt min sønn gå inn til legen for en testikkelundersøkelse heller - uten at jeg hadde snakket skikkelig med han først. Unger må forklares hvorfor noen fremmede plustelig skal begynne å ta på dem på "forbudte" områder. Vi lærer jo ungene våre at de skal selv bestemme over sine egne kropper -og i alle fall i vår barnehage var de bevisst på det.

Et barn vet ikke alltid hva en lege er, og i alle fall ikke om barnet aldri har vært syk.

"skal begynne å ta på dem på "forbudte" områder"

Naturlig nok. Problemet er jo i stor grad nettopp at disse "områdene" definéres som "forbudte". Og det er en idiotisk samfunnsmessig ting som en ikke kan gjøre noe med uten videre.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...