Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Men det er greit å sjekke pungen på alle gutter?

Nei, dette har jeg diskutert før i dag, gidder ikke en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er greit å sjekke pungen på alle gutter?

Nei, dette har jeg diskutert før i dag, gidder ikke en gang til.

En jente må nødvendigvis bli sjekket JEVNLIG om det er omskjøring de skal finne ut av. Ikke mange leger føler seg heller fortrolig med hvordan et normalt underliv på en liten jente skal se ut -i forhold til et som er omskjært - om ikke jentene skal være nødt til å ligge ned og sprike. En gutt kan undersøkes en gang om steinene er gått ned - og det er noe man gjør mens gutten står rett opp og ned og som regel (har jo lest skrekkhistorier om det også) at legen forteller hva han/hun gjør.

30.000 jenter blir født hvert år - hvor mange tror du blir omskjært?

IKKE ALLE MIDLER HELLIGER MÅLET!

Jentene vil helt sikekrt føle det som krenkende - og foreldrene også - uansett religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente må nødvendigvis bli sjekket JEVNLIG om det er omskjøring de skal finne ut av. Ikke mange leger føler seg heller fortrolig med hvordan et normalt underliv på en liten jente skal se ut -i forhold til et som er omskjært - om ikke jentene skal være nødt til å ligge ned og sprike. En gutt kan undersøkes en gang om steinene er gått ned - og det er noe man gjør mens gutten står rett opp og ned og som regel (har jo lest skrekkhistorier om det også) at legen forteller hva han/hun gjør.

30.000 jenter blir født hvert år - hvor mange tror du blir omskjært?

IKKE ALLE MIDLER HELLIGER MÅLET!

Jentene vil helt sikekrt føle det som krenkende - og foreldrene også - uansett religion.

Det er selvfølgelig ikke gjennomførbart, derfor gidder jeg ikke å hisse meg opp.

Men hva med at f.eks helsesøstre hadde meldeplikt dersom de så noe på rutinekontroller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hissersegopp

Det er selvfølgelig ikke gjennomførbart, derfor gidder jeg ikke å hisse meg opp.

Men hva med at f.eks helsesøstre hadde meldeplikt dersom de så noe på rutinekontroller?

Enig! Merkelig forslag i grunn. Fordi om det finnes en rekke andre minoriteter i landet vårt som omskjærer jentene sine, så skal nødvendigvis alle jenter som blir født, undersøkes. At det skal gjelde min også, er helt absurd.

Visste ikke at det var noe som fantes omskjæring av jenter, før Kadra sto frem.

At enkelte minoriteter omskjærer jentene sine, og de derfor må forsøke å finne ut av hvem som har fått ødelagt livet sitt av den grunn, er greit for meg. Men, for all del. Ikke bland barna våre inn i det.

Får dette gjennomslag, kan vi bare ønske steinalderen velkommen. En slik strategi minner meg om den gang det var vanlig å behandle alle barn likt, uavhengig av individuelle forskjeller.

Jeg bestemmer over min egen kropp, og det skal jaggu jenta mi få lov til å gjøre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle selvsagt kun undersøkt jenter som har to utenlandsfødte foreldre.

Men neida, Norge er livredde for forskjellsbehandling.

Utrolig idiotisk at man ikke kan kalle en spade for en spade å si at dette er et problem i Afrika og Asia, og derfor trenger ikke etnisk norske jenter å sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jodajoda

Sålenge man kommer til å avdekke overgrep så synes jeg, i likhet med dette stortingsflertallet, at dette er en grei og effektiv måte å gjøre det på.

Antagligvis blir det oppdaget flere seksuelle overgrep (i anntall) enn omskjæringer.

Har man intet å skjule så hvorfor ikke prøve dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge man kommer til å avdekke overgrep så synes jeg, i likhet med dette stortingsflertallet, at dette er en grei og effektiv måte å gjøre det på.

Antagligvis blir det oppdaget flere seksuelle overgrep (i anntall) enn omskjæringer.

Har man intet å skjule så hvorfor ikke prøve dette?

Aldri i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle selvsagt kun undersøkt jenter som har to utenlandsfødte foreldre.

Men neida, Norge er livredde for forskjellsbehandling.

Utrolig idiotisk at man ikke kan kalle en spade for en spade å si at dette er et problem i Afrika og Asia, og derfor trenger ikke etnisk norske jenter å sjekkes.

Helt enig - vi har jo ingen historie for omskjæring overhode!

Men de skal jo også se om noen er seksuelt misbrukt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke gjennomførbart, derfor gidder jeg ikke å hisse meg opp.

Men hva med at f.eks helsesøstre hadde meldeplikt dersom de så noe på rutinekontroller?

Selvsagt -sånn er det jo i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Merkelig forslag i grunn. Fordi om det finnes en rekke andre minoriteter i landet vårt som omskjærer jentene sine, så skal nødvendigvis alle jenter som blir født, undersøkes. At det skal gjelde min også, er helt absurd.

Visste ikke at det var noe som fantes omskjæring av jenter, før Kadra sto frem.

At enkelte minoriteter omskjærer jentene sine, og de derfor må forsøke å finne ut av hvem som har fått ødelagt livet sitt av den grunn, er greit for meg. Men, for all del. Ikke bland barna våre inn i det.

Får dette gjennomslag, kan vi bare ønske steinalderen velkommen. En slik strategi minner meg om den gang det var vanlig å behandle alle barn likt, uavhengig av individuelle forskjeller.

Jeg bestemmer over min egen kropp, og det skal jaggu jenta mi få lov til å gjøre også!

Ja - og det neste blir vel at alle som er gift med en mann som er sterkere enn seg må røntges for å se om de blir mishandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unger blir jo sjekket på helsestasjonen. Tror ikke helsesøster har noe problem med å se om de har skåret av kjønnsleppene og sydd sammen til et lite hull. Man behøver vel bare kaste et lite blikk på for å se det.

Man kan ikke se om unger har blitt seksuelt misbrukt. Det ble jo avklart etter Bjugnsaken. Vi ser alle så forskjellige ut at det meste er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unger blir jo sjekket på helsestasjonen. Tror ikke helsesøster har noe problem med å se om de har skåret av kjønnsleppene og sydd sammen til et lite hull. Man behøver vel bare kaste et lite blikk på for å se det.

Man kan ikke se om unger har blitt seksuelt misbrukt. Det ble jo avklart etter Bjugnsaken. Vi ser alle så forskjellige ut at det meste er normalt.

Det er ikke snakk om en liten sjekk en gang...skal det ha noen misjon så må det jo skje jevnlig. Mine jenter har aldri fått undersøkt underlivet - ikke annet enn den gang de var spebarn og de måtte bøye hoftene ned og ut for å sjekke for HD. Det er barneleger som gjør den slags -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Jeg ser ikke problemet, det er ikke snakk om GU.

Det er helt vanlig å undersøke pungen til små gutter, samt å se om forhuden kan trekkes tilbake. I følge denne debatten er det overgrep som burde forbys med en gang...

For små barn som ikke tenker på sex, så er det nok like naturlig at legen ser på øret som mellom bena. Med mindre foreldre forteller de noe annet...

Det er ikke SÅ lenge man sa det samme om GU på voksne kvinner. Det var slikt som man gjorde hvis man var gravid, ikke ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om en liten sjekk en gang...skal det ha noen misjon så må det jo skje jevnlig. Mine jenter har aldri fått undersøkt underlivet - ikke annet enn den gang de var spebarn og de måtte bøye hoftene ned og ut for å sjekke for HD. Det er barneleger som gjør den slags -

Jeg synes at det er greit jeg når jeg vet hvor mange kvinner i Norge og jentebarn som er lemlestet på denne måten. Det er i hvert fall godt at legene her har sluttet med å omskjære jenter, de gjorde jo det en periode også men likevel vet vi at det skjer etter gamle ritualer men glasskår hjemme hos folk.

Synes du virkelig at det er så mye verre at de tar en titt enn når vi tar GU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, det er ikke snakk om GU.

Det er helt vanlig å undersøke pungen til små gutter, samt å se om forhuden kan trekkes tilbake. I følge denne debatten er det overgrep som burde forbys med en gang...

For små barn som ikke tenker på sex, så er det nok like naturlig at legen ser på øret som mellom bena. Med mindre foreldre forteller de noe annet...

Det er ikke SÅ lenge man sa det samme om GU på voksne kvinner. Det var slikt som man gjorde hvis man var gravid, ikke ellers :)

*For små barn som ikke tenker på sex, så er det nok like naturlig at legen ser på øret som mellom bena.*

LANGT i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jodajoda

Aldri i verden!

Nekter du, kommer du i fengsel! :)

Seriøst, synes hele forslaget er skremmende. Spesiellt fordi det er støttet av to så forskjellige partier som SV og FRP. Tror rett og slett dette er et utslag av at politikere ofte opptrer som værhaner, og at de i denne saken tror de tilfredstiller "den høylytte majoritet" av privatpersoner og organisasjoner.

Helt uspiselig forslag som både krenker jentene og foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

*For små barn som ikke tenker på sex, så er det nok like naturlig at legen ser på øret som mellom bena.*

LANGT i fra!

Har du egentlig fått med deg hvilken aldersgruppe dette er foreslått på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*For små barn som ikke tenker på sex, så er det nok like naturlig at legen ser på øret som mellom bena.*

LANGT i fra!

Jeg har sjekket to av mine unger og jeg ser ikke at de har hatt noe vondt av det. Det stemmer som det blir sagt her at unger ikke reagerer på om det er øret eller underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er greit jeg når jeg vet hvor mange kvinner i Norge og jentebarn som er lemlestet på denne måten. Det er i hvert fall godt at legene her har sluttet med å omskjære jenter, de gjorde jo det en periode også men likevel vet vi at det skjer etter gamle ritualer men glasskår hjemme hos folk.

Synes du virkelig at det er så mye verre at de tar en titt enn når vi tar GU?

Ja det er mye verre! Hvorfor skulle mine unger og vår familie være mistenkt for å drive med omskjæring? - Hadde det vært en epidemi i landet som måtte undersøkes - hadde det blitt noe annet; men da hadde det vært en engangsforeteelse. Dette er snakk om å innføre en rutine - og det kan ikke være at de bare skal se på alle jenter på f.eks 2 år - seksuelle overgrep kan skje frem til de er 16 - sånn juridisk sett. Skal de inn hvert år for å sikre at overgriper holder seg unna i så fall? - for SV mener jo at det er en preventiv effekt ut av dette også. En overgriper setter ikke alltid spor etter seg - og omskjæring skjer bare i enkelte kulturer,

Dette er skandaløst, og blir dette innført i Norge så flytter jeg jaggu!

GU er heller ikke tvang - jeg vet om voksne damer som heller hadde dødd enn å underkaste seg en GU. Mens med unger skal det være tvang. Grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...