Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Det er diskriminering og diskriminering er forbudt etter norske lover.

Så det er ikke omvendt diskriminering da, å sette igang en landsomfattende undersøkelse av norske barn av norske foreldre fordi en gjeng innvandrere med en innebygget kollektiv sinnsjukdom har en uvane å kjønnslemleste unga sine?

Skulle min Plutt på 8 taues til en gynekolog og undersøkes på en slags "mistanke", fordi en gjeng negre (eller hva fan de er) skjærer opp og syr igjen sine egne pikebarn?

Over my dead body!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

"On to år reagerer ingen lenger bare de staeste motstanderne"

Nei, ikke bare de. Noen av oss synes ikke fis- og svettelukt er noe behagelig alternativ til røyklukt på pøbben :-)

"...................................."

Hører de sier - de som vanker utenfor stua si, at det STINKER nå ja! :)

Men på sånne steder som jeg vanker er det blitt deilig:

http://www.blaabord.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"On to år reagerer ingen lenger bare de staeste motstanderne"

Nei, ikke bare de. Noen av oss synes ikke fis- og svettelukt er noe behagelig alternativ til røyklukt på pøbben :-)

"...................................."

Jeg er forbannet på hele røykeloven jeg. Nesten hele det sosiale livet jeg hadde er ødelagt. Hvem orker å sitte ute og hutre og fryse på en cafe hver jævla dag? Jeg pleide å møte venninnene mine hver eneste dag jeg og nå ser jeg dem kanskje en gang i uka hvis de gidder å stikke innom så ofte. Så jeg er skikkelig sur og venter på sol og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR skal det snakkes om en slik undersøkelse? Er det ikke like vanlig for en lege å undersøke tungen som underlivet?

Med en slik holdning så skjønner jeg at barn ville blitt skremt av å undersøkes i underlivet. At foreldres redsler smitter over på barna ser man hver dag på barneklinikker :(

Hva slags redsler er det som trigger dette tøvet in the first place? Eh?

Når ble det en norsk tradisjon å kjønnslemleste unga sine? Hvor mye drit er det egentlig en skal tåle i altruismen og det pluralistiske samfunnets navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi - jeg var FOR røykeloven, jeg vil gjerne gå så langt at det må bli forbudt å røyke i nærheten av unger - for da kunne jeg tredd loven ned over øra på eksen som sitter sammen med samboer og stedatter og damper på ungen min 2 uker i mnd og kommer hjem stinkende.

Til og med i bilen røyker dem.

Trodde faktisk vi var kommet lenger i dag. men ikke han nei -. HAN BESTEMMER sjøl.

NÅ drar jeg og kjøper godteri og vidåi - tror jeg.

"NÅ drar jeg og kjøper godteri og vidåi - tror jeg."

Det første av de to er, om ikke like ille som tobakk, også noe som burde forbys. Alt som er skadelig, nytelse eller ikke, bør forbys! Og vi skal selvfølgelig forby folk å røyke rundt ungene sine hjemme i stua - gud forby om vi satte krav til at folk tenkte selv.

Det er merkelig hvordan enkelte roper opp om at vi er den siste sovjet-staten når det gjelder enkelte lover og regler, mens med andre så er det helt greit - selv om gjerne begge går på å innskrenke individets frihet og plikt til å tenke selv.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags redsler er det som trigger dette tøvet in the first place? Eh?

Når ble det en norsk tradisjon å kjønnslemleste unga sine? Hvor mye drit er det egentlig en skal tåle i altruismen og det pluralistiske samfunnets navn?

Jeg er ikke sikker på om jeg er enig i at å kreve at man ikke behandler folk forskjellig basert på etnisk tilhørighet, er det samme som idiotisk politisk korrekthet.

Det er _noe_ i argumentene der, men jeg er ikke sikker på hvor mye.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan det skulle være? Mener du virkelig at de (bl.a) viktorianske holdningene som fortsatt regjerer egentlig er noe bra? Et NATURLIG forhold til kropp og kjønn - DET hadde vært bra. Og hadde man ikke hatt alle disse skam-holdningene i forhold til det, så hadde mye vært enklere. Og jeg mener _selvfølgelig_ ikke at man skal utviske forskjellene mellom skulder og kjønn, i tilfelle du tror det.

".................................."

Vi er nok helt på linje der. Derfor er det nalurlig for meg å si til mine barn at leger har lov til det meste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NÅ drar jeg og kjøper godteri og vidåi - tror jeg."

Det første av de to er, om ikke like ille som tobakk, også noe som burde forbys. Alt som er skadelig, nytelse eller ikke, bør forbys! Og vi skal selvfølgelig forby folk å røyke rundt ungene sine hjemme i stua - gud forby om vi satte krav til at folk tenkte selv.

Det er merkelig hvordan enkelte roper opp om at vi er den siste sovjet-staten når det gjelder enkelte lover og regler, mens med andre så er det helt greit - selv om gjerne begge går på å innskrenke individets frihet og plikt til å tenke selv.

"................................."

Jeg får vel egentlig bare holde kjeft som har "omgåttes" folk som har så lite omløp i huet....:-)

Men det er jo litt rart, -er det ikke? At det er strengere Arbeidsmiljølov for voksne folk som på mange måter kan si fra sjøl - enn for steder der barn oppholder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke omvendt diskriminering da, å sette igang en landsomfattende undersøkelse av norske barn av norske foreldre fordi en gjeng innvandrere med en innebygget kollektiv sinnsjukdom har en uvane å kjønnslemleste unga sine?

Skulle min Plutt på 8 taues til en gynekolog og undersøkes på en slags "mistanke", fordi en gjeng negre (eller hva fan de er) skjærer opp og syr igjen sine egne pikebarn?

Over my dead body!

Det er jo ikke diskriminering så lenge det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører de sier - de som vanker utenfor stua si, at det STINKER nå ja! :)

Men på sånne steder som jeg vanker er det blitt deilig:

http://www.blaabord.no

En restaurant er jo noe annet enn en pøbb, da.

Jeg er ikke helt imot røykeloven, men jeg synes det grenser til "fascisme" å utelukke isolerte og adskilte røykerom uten servering. Svenskene har innført røykeloven (eller skal til å gjøre det), med muligheter for disse. Hvorfor skal ikke vi kunne det, bare vi får sparket ut "nazi-jævler" som høybråten og co. fra tinget. (aller helst forby hele det forbanna religiøse partiet fra å stille til stortingsvalg)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi - jeg var FOR røykeloven, jeg vil gjerne gå så langt at det må bli forbudt å røyke i nærheten av unger - for da kunne jeg tredd loven ned over øra på eksen som sitter sammen med samboer og stedatter og damper på ungen min 2 uker i mnd og kommer hjem stinkende.

Til og med i bilen røyker dem.

Trodde faktisk vi var kommet lenger i dag. men ikke han nei -. HAN BESTEMMER sjøl.

NÅ drar jeg og kjøper godteri og vidåi - tror jeg.

Har du en bra film å anbefale, tv er helt dødt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok helt på linje der. Derfor er det nalurlig for meg å si til mine barn at leger har lov til det meste. :)

Leger "har lov til" mer enn naboen, ja - skulle bare mangle.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jodajoda

Jeg trodde faktisk at det var noe de fleste foreldre gjorde jeg. Hørte på ungene sine hvis de fortalte noe som skurrer og deretter undersøkte det.

Men det er et vanskelig tema da, siden det i mesteparten av tilfellene er faren som er overgriperen, ikke en fremmed, stygg mann på gata.

Men jeg gidder ikke å diskutere overgrep. Du kan heller lage en diskusjon på overgrepsforumet her inne og lese hva jentene der inne har opplevd. Jeg har ikke egne erfaringer med overgrep men har jobbet med overgrepsofre.

Mine synspunkter er ikke om overgrep, men om hvor langt man er villig "i det godes formål" å gå. Og dette ang. disse undersøkelsene synes jeg er å gå altfor langt!

På samme måte som jeg forstår at Hydro-ansatte protesterer på at ALLE ansatte må avlevere obligatorisk urinprøve! (for den som har fulgt med i den saken).

Er rett og slett livredd for det samfunnet vi kan ane/se konturene av. Ekstra ille blir det når partier som SV - FRP er enige! Tidligere har man enten kunnet lene seg på det ene eller andre partiet, da de soom regel mener det motsatte i saker. Men nå er tydeligvis ekstremismen kommet så langt at det ikke går lenger heller! *hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En restaurant er jo noe annet enn en pøbb, da.

Jeg er ikke helt imot røykeloven, men jeg synes det grenser til "fascisme" å utelukke isolerte og adskilte røykerom uten servering. Svenskene har innført røykeloven (eller skal til å gjøre det), med muligheter for disse. Hvorfor skal ikke vi kunne det, bare vi får sparket ut "nazi-jævler" som høybråten og co. fra tinget. (aller helst forby hele det forbanna religiøse partiet fra å stille til stortingsvalg)

".................................."

Enig - jeg syns det må være greit å ha "brune rom" hvor man må finne seg i å hente ølen og maten sin ved disken. Loven er jo mest for de som jobber der - vi andre kan jo velge mer sjøl...

Det finnes også UTMERKEDE røykesluser med ståbord - som ofte blir brukt på messer. Hensikten må jo være at røyken som siver ut ikke skal plage noen - vi tåler jo å SE at folk røyker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det vel.

Hvis det gjelder absolutt alle, så får det pr. deg. ikke blitt diskkriminering - det sier seg selv. MEN - det kan være diskriminerende grunner som ligger bak at det gjelder alle. Men det blir et litt annet "nivå" av diskriminering.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en bra film å anbefale, tv er helt dødt i kveld.

Nei - skal dra med meg gubbingsen og så får vi vel rote litt i hyllene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger "har lov til" mer enn naboen, ja - skulle bare mangle.

".................................."

Ja, og derfor blir jeg irritert på papirtigeren som mener man ikek skal forklare noe for ungene før de skal på GU. Herreminhatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gjelder absolutt alle, så får det pr. deg. ikke blitt diskkriminering - det sier seg selv. MEN - det kan være diskriminerende grunner som ligger bak at det gjelder alle. Men det blir et litt annet "nivå" av diskriminering.

"...................................."

What ever - det er feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke diskriminering så lenge det gjelder alle.

Jeg ville følt meg jævli diskriminert. Også på vegne av min datter. Hvorfor ikke innføre obligatorisk HIV-test av alle, og ta alles DNA-profil og fingeravtrykk i samme slengen?

Orwell 1984, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...