Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Nettopp! Tenk på alle familiene som nå må mistenkes uten grunn .- ingen røyk uten ild, -i små samfunn hvor helsesøstra er naboen etc. etc.

Hvis ALLE må, så ser jeg ikke hvordan det kan bli noen misstenkeliggjøring?

Hvis bare noen utvalgte må derinmot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Gjest no nick today my nick has gone away

Ja, dette var jo genialt.

Med overgrep skal overgrep bekjempes, blir vel filosofien da.

Pling i bollen, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var jo genialt.

Med overgrep skal overgrep bekjempes, blir vel filosofien da.

Pling i bollen, spør du meg.

Når ble en forenklet GU et overgrep?

Og mener du at den kontrollen av kjønnsorganene som alle gutter må igjennom i oppveksten er et overgrep?

Hvis du i så fall ikke mener det, så hvorfor er det overgrep når det gjelder piker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Når ble en forenklet GU et overgrep?

Og mener du at den kontrollen av kjønnsorganene som alle gutter må igjennom i oppveksten er et overgrep?

Hvis du i så fall ikke mener det, så hvorfor er det overgrep når det gjelder piker?

Kvinners underliv er hellig, mannens er ikke. Det gjelder mange situasjoner. En mannlig bargjest fikk en fremmed kvinnelig hardhent håndtering av sitt utstyr, og klaget til dørvaktene. De bare lo. Jeg har hørt om menn som prøver det samme med kvinner og får tvert i mot hardhent behandlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick today my nick has gone away

Når ble en forenklet GU et overgrep?

Og mener du at den kontrollen av kjønnsorganene som alle gutter må igjennom i oppveksten er et overgrep?

Hvis du i så fall ikke mener det, så hvorfor er det overgrep når det gjelder piker?

Det er rimelig greit for en gutt å forstå at doktormannen skal sjekke at testiklene er på plass.

Det er langt i fra like greit for en jente å forstå at hun må legge seg ned og la doktormannen/damen få kjenne etter og se inni tissen hennes om mamma/pappa/andre har vært inni der og gjort noe fælt. Særlig når jenta vet at ingen har vært slem med henne, forteller dette, og ikke blir trodd - og dermed må gjennom den forferdelige undersøkelsen likevel. Horribelt!

En psykolog ville kunne forklart nærmere akkurat hvorfor dette er problematisk - men hvis du tenker deg om, skjønner du det nok.

Synes forresten dette var godt nytt:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/04/27/430012.html

Overgrep mot gutter/menn må tas på alvor, så frem i lyset med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd, snart vil det oppstå kvinnelige leger som tar betaling for å gi attester på at småjentene ikke er omskjært. Alt kan bli bisniss. Eller de sender de skamferte ut av landet når de blir innkalt til skolelegen, eller det oppstår en bisniss hvor du kan leie en uomskjært jente som kan møte i stedet for den skamferte. Eller det oppstår store forsamlinger av kulturrelativister som roper om rasisme (de er allerede mange). Store krefter vil oppstå for at lemlestingen skal fortsette. Jeg vil tippe at det uvesenet vil ta 100 år å bli kvitt, eller mer.

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rimelig greit for en gutt å forstå at doktormannen skal sjekke at testiklene er på plass.

Det er langt i fra like greit for en jente å forstå at hun må legge seg ned og la doktormannen/damen få kjenne etter og se inni tissen hennes om mamma/pappa/andre har vært inni der og gjort noe fælt. Særlig når jenta vet at ingen har vært slem med henne, forteller dette, og ikke blir trodd - og dermed må gjennom den forferdelige undersøkelsen likevel. Horribelt!

En psykolog ville kunne forklart nærmere akkurat hvorfor dette er problematisk - men hvis du tenker deg om, skjønner du det nok.

Synes forresten dette var godt nytt:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/04/27/430012.html

Overgrep mot gutter/menn må tas på alvor, så frem i lyset med det!

Så du har ikke fått med deg hvordan denne undersøkelsen skal foregå, og at det ikke er snakk om en "vanlig" GU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Når ble en forenklet GU et overgrep?

Og mener du at den kontrollen av kjønnsorganene som alle gutter må igjennom i oppveksten er et overgrep?

Hvis du i så fall ikke mener det, så hvorfor er det overgrep når det gjelder piker?

Jeg vil tro det er mye verre å ligge og skreve med beina enn å stå rett opp og ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ser ikke problemet jeg heller. Husker selv at jeg var hos helsesøster som rev og slet i ballene mine. Jeg tror ikke jeg fikk noen varige men.

Hva er forskjellen?

Du slapp antagelig å ligge å skreve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Ærekrenkende for småjentene våre :-(

Godt flere er enig - begynte å tro at jeg VAR en gammal snerpe med seksuelle frustrasjoner jeg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er mye verre å ligge og skreve med beina enn å stå rett opp og ned!

Det er en forenklet GU det er snakk om, og jeg ser ikke helt den store forskjellen på om man ligger, sitter eller står.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er en forenklet GU det er snakk om, og jeg ser ikke helt den store forskjellen på om man ligger, sitter eller står.....

Du MÅ være mann!!

Følelsen av å ligge å skreve så folk får se ditt mest intime, er pyton!

Hvis det er snakk om helt små barn (ettåringer og kanskje toåringer), så er det nok ikke så stort problem. Femåringen min ville derimot følt det svært ærekrenkende å ligge slik. Hun ville ikke skjønt årsaken til at folk skulle se på tissen hennes (hun er også for ung til å få vite grunnen). Når man sjekker gutters underliv, er det vanligvis enkelt å forklare og dermed lettere for barnet å forstå hvorfor legen skal se på tissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Godt flere er enig - begynte å tro at jeg VAR en gammal snerpe med seksuelle frustrasjoner jeg nå :)

Jeg tipper flere er enig med deg, flisa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ være mann!!

Følelsen av å ligge å skreve så folk får se ditt mest intime, er pyton!

Hvis det er snakk om helt små barn (ettåringer og kanskje toåringer), så er det nok ikke så stort problem. Femåringen min ville derimot følt det svært ærekrenkende å ligge slik. Hun ville ikke skjønt årsaken til at folk skulle se på tissen hennes (hun er også for ung til å få vite grunnen). Når man sjekker gutters underliv, er det vanligvis enkelt å forklare og dermed lettere for barnet å forstå hvorfor legen skal se på tissen.

Jeg husker at denne type undersøkelse ikke var spesielt "ønsket" av meg når jeg var 8 - 10 år gammel heller.

Men så vidt jeg vet så fikk jeg ikke noe mèn av det, og det tror jeg ikke unge piker ville fått heller.

Og jeg kan fremdeles ikke se den store fysiske forskjellen på å måtte vise frem underlivet sitt for en lege - uansett om du er gutt eller pike?

At det er noe psykisk der som vi voksne kanskje er med på å skape er noe helt annet. Da er dette kanskje en måte å "normalisere" dette på.

For det er i hvert fall ikke unsunt å ha et naturlig forhold til sin egen kropp - og også til kjønnsorganene.

Og ut i fra en del innlegg her på f.eks seksualitet - så kan det se ut som om mange sliter med nettopp det, og der unge damer kanskje utgjør flertallet?

Tenker da spesielt på de mange spørsmålene fra de som lurer på om de ser "normale" ut nedentil, eller spørsmål om hvordan man kan få (kirurgisk) gjort noe med kjønnsleppene - som fra før ser helt normale ut.....

Hvor kommer slike "merkelige" tanker fra, og hva kunne vært gjort på et litt tidligere tidspunkt i disse jenters liv for at de skulle kunne få et litt mer realistisk og normalt forhold til sitt eget kjønnsorgan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paulettet

Jeg husker at denne type undersøkelse ikke var spesielt "ønsket" av meg når jeg var 8 - 10 år gammel heller.

Men så vidt jeg vet så fikk jeg ikke noe mèn av det, og det tror jeg ikke unge piker ville fått heller.

Og jeg kan fremdeles ikke se den store fysiske forskjellen på å måtte vise frem underlivet sitt for en lege - uansett om du er gutt eller pike?

At det er noe psykisk der som vi voksne kanskje er med på å skape er noe helt annet. Da er dette kanskje en måte å "normalisere" dette på.

For det er i hvert fall ikke unsunt å ha et naturlig forhold til sin egen kropp - og også til kjønnsorganene.

Og ut i fra en del innlegg her på f.eks seksualitet - så kan det se ut som om mange sliter med nettopp det, og der unge damer kanskje utgjør flertallet?

Tenker da spesielt på de mange spørsmålene fra de som lurer på om de ser "normale" ut nedentil, eller spørsmål om hvordan man kan få (kirurgisk) gjort noe med kjønnsleppene - som fra før ser helt normale ut.....

Hvor kommer slike "merkelige" tanker fra, og hva kunne vært gjort på et litt tidligere tidspunkt i disse jenters liv for at de skulle kunne få et litt mer realistisk og normalt forhold til sitt eget kjønnsorgan?

Den her undersøkelsen av alle, er det alle jenter i norge, eller alle invandrer jenter det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her undersøkelsen av alle, er det alle jenter i norge, eller alle invandrer jenter det er snakk om?

Det er snakk om alle jenter i Norge - uansett bakgrunn.

Alt annet vil være umulig å gjennomføre i det "politiske klimaet" som finnes her, siden alt som måtte smake av forskjellsbehandling (uansett hvor fornuftig og logisk det er) ikke er politisk korrekt - og vil møte all verdens motstand, spesielt fra de som står bak og/eller støtter den innvandringspolitikken som føres......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paulettet

Det er snakk om alle jenter i Norge - uansett bakgrunn.

Alt annet vil være umulig å gjennomføre i det "politiske klimaet" som finnes her, siden alt som måtte smake av forskjellsbehandling (uansett hvor fornuftig og logisk det er) ikke er politisk korrekt - og vil møte all verdens motstand, spesielt fra de som står bak og/eller støtter den innvandringspolitikken som føres......

Men herregud, det kan da ingen mene er rett?????????

Det må da være de som er aktuelle for kjønnslemlestelse som må gjennom det, ingen vits å ta med nordmenn der?

Hvorfor skal vi nordmenn hele tiden få svi pga innvandrerne, og hvorfor skal de alltid slippe unna med ting og bare få og få..

Ikke rart folk blir rasister her i landet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, det kan da ingen mene er rett?????????

Det må da være de som er aktuelle for kjønnslemlestelse som må gjennom det, ingen vits å ta med nordmenn der?

Hvorfor skal vi nordmenn hele tiden få svi pga innvandrerne, og hvorfor skal de alltid slippe unna med ting og bare få og få..

Ikke rart folk blir rasister her i landet da.

Som jeg tidligere har sagt - det er nå og fremover vi vil merke at dette er noe vi alle vil måtte "betale for".

Og jeg tror du finner svært mange som tidligere har protestert mot "forskjellsbehandling" av innvandrere (sjekk av id/oppholdstillatelse av mørkhudede eller andre som det er tydelig at opprinnelig kommer fra et annet land), som nå vil si at dette ikke går ann.

Med "dette" mener jeg sjekk av alle for å avklare noe som kun gjelder noen få.

Og dette er nok bare begynnelsen....

Vi får som vi fortjener etter å ha drevet (og hatt stor støtte fra en del av befolkningen for) en innvandringspolitikk som er helt håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paulettet

Som jeg tidligere har sagt - det er nå og fremover vi vil merke at dette er noe vi alle vil måtte "betale for".

Og jeg tror du finner svært mange som tidligere har protestert mot "forskjellsbehandling" av innvandrere (sjekk av id/oppholdstillatelse av mørkhudede eller andre som det er tydelig at opprinnelig kommer fra et annet land), som nå vil si at dette ikke går ann.

Med "dette" mener jeg sjekk av alle for å avklare noe som kun gjelder noen få.

Og dette er nok bare begynnelsen....

Vi får som vi fortjener etter å ha drevet (og hatt stor støtte fra en del av befolkningen for) en innvandringspolitikk som er helt håpløs.

Det der er jo bare helt tragisk. Går det ikke ann å få stoppet det der? Nytter jo ikke da når vi har en religiøs statsleder. Vi og Iran.. jadda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...