Gå til innhold

Sjekke underlivet på alle småjenter?


flisa

Anbefalte innlegg

Jeg så secret window her om dagen, det er også stephen king :o)

Han har en syk fantasi .)

Husker CUJO jeg - boka - det holder i grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    64

  • Dorthe

    35

  • Goliath

    33

  • Prozak

    29

Mest aktive i denne tråden

Han har en syk fantasi .)

Husker CUJO jeg - boka - det holder i grunn....

...så den for mange år siden, og ble liksom ikke noe mindre redd hunder etter det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en syk fantasi .)

Husker CUJO jeg - boka - det holder i grunn....

Jeg blir litt husredd av stephen king ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen likte jeg...:)

Og så hadde vi han Johnny Depp ved siden av da som ikke gjorde filmen noe mindre sebar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Han har en syk fantasi .)

Husker CUJO jeg - boka - det holder i grunn....

Så faktisk Cujo for noen uker siden, så litt skeptisk på hunden et par ganger som lå på sofan sammen med meg.

Jeg er stor Stephen King fan, lest og sett mye av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Ser ikke problemet jeg heller. Husker selv at jeg var hos helsesøster som rev og slet i ballene mine. Jeg tror ikke jeg fikk noen varige men.

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så hadde vi han Johnny Depp ved siden av da som ikke gjorde filmen noe mindre sebar :o)

....nei du sier noe, han blir mer og mer sebar jo eldre han blir...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet jeg heller. Husker selv at jeg var hos helsesøster som rev og slet i ballene mine. Jeg tror ikke jeg fikk noen varige men.

Hva er forskjellen?

Du tror ikke du har fått varige mén kanskje, men alle vi andre som "kjenner" deg, vi vet du har fått det...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet jeg heller. Husker selv at jeg var hos helsesøster som rev og slet i ballene mine. Jeg tror ikke jeg fikk noen varige men.

Hva er forskjellen?

Bedre å sjekke for mye enn for lite. På 70- og 80-tallet fant man "unormale" funn over alt. Tenk om man da hadde visst noe om hvordan "normale" småunger så ut nedentil. La dem sjekke med mor eller far tilstede, gi helsevesenet en mulighet til å skille det abnorme mot det vanlige.... Jeg har ingenting imot at min lille blir sjekket sålenge jeg får være med og alt går etter "boka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du tror ikke du har fått varige mén kanskje, men alle vi andre som "kjenner" deg, vi vet du har fått det...:-D

Hehe, sant nok. :)

Men jeg leste litt raskt. Jeg trodde de skulle sjekke om jentene var omskåret. Nå ser jeg også at de skal se etter seksuelle overgrep. Ikke har jeg greie på småjenters underliv, men jeg vil da anta at en hel rekke fedre kan bli feilaktig anklaget etter ungers lek. Jeg har selv ramla ned på et sykkelsete uten sete. Sånt skjer.

Dessuten blir det i overkant politisk korrekt å skulle sjekke samtlige norske jentebarn. Det burde holde å sjekke de som er utsatt for å bli omskåret. Altså innenfor diverse religioner og fra diverse land hvor det er sannsynlig at noe sånt skjer i ung alder.

For det er vel ikke spesielt sannsynlig at Hr. Hansen fra Vålerenga skjærer om ungen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....nei du sier noe, han blir mer og mer sebar jo eldre han blir...:)

Jeg har likt ham helt fra 21 Jump Street men den gangen var han liksom så ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du jeg ville sagt noe sånt til dattern min?

jeg sier det HER - på DOL -et sted for VOKSNE, antar jeg. Det er forskjell på hva man snakker sammen om som voksen og hva man så forklarer barnet sitt.

Jeg hadde aldri latt min sønn gå inn til legen for en testikkelundersøkelse heller - uten at jeg hadde snakket skikkelig med han først. Unger må forklares hvorfor noen fremmede plustelig skal begynne å ta på dem på "forbudte" områder. Vi lærer jo ungene våre at de skal selv bestemme over sine egne kropper -og i alle fall i vår barnehage var de bevisst på det.

Et barn vet ikke alltid hva en lege er, og i alle fall ikke om barnet aldri har vært syk.

Hva slags holdning er det du har til kropp/seksualitet når du tenker på jenters underliv som "forbudte" områder?? Bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet, det er ikke snakk om GU.

Det er helt vanlig å undersøke pungen til små gutter, samt å se om forhuden kan trekkes tilbake. I følge denne debatten er det overgrep som burde forbys med en gang...

For små barn som ikke tenker på sex, så er det nok like naturlig at legen ser på øret som mellom bena. Med mindre foreldre forteller de noe annet...

Det er ikke SÅ lenge man sa det samme om GU på voksne kvinner. Det var slikt som man gjorde hvis man var gravid, ikke ellers :)

Jeg er heelt enig med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekte sint nå ja :-) Dette syns jeg er snevert, teit og fryktelig krenkende for alle de som ikke driver med omskjæring. Dette er feig og dustete politkk.

For å være helt enig, så synes jeg det er du som er snever her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du fikk høre at det var for å se om steinene hadde dettet ned i pungen din ikke sant? Foreldrene dine syns også det var greit at sånt ble sjekket. Man bør faktisk snakke med ungene først og spørre om lov til å undersøke det. Det er mye som skjedde i "gamle dager" som ikek er gangbart i dag. Skal vi gjøre det verre?

Det gjør de da enda.Var jo nettopp et innlegg om det på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de da undersøke jenter med røtter i Østfold, Finnmark eller Sauda??? Hvorfor ikke undersøke de jentene som vokser opp i en slik ukultur -eller er det utbredt på Kløfta?

Jeg vet at folk med norsk statsborgerskap også er norske - man kan likevel plukke ut risikogrupper. Gjorde de ikek edet med AIDS tro? Undersøkte de som kom fra land hvor AIDS var utbredt? - det er da ikke diskriminering det.

Å bruke skattepenger for å ikek late som at det er folk fra enkelte kutlurer man mistenker kan finne på å omskjære jentene sine blir jo bare utrolig teit.

Hvor langt tilbake skal man undersøke slekta før man blir frikjent for undersøkelse? hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de som har denne omskjæringskulturen, blåser en lang marsj i norske bestemmelser. Lar døtrene undersøkes, og legen sier: Ja, hun var omskjært, hun var også omskjært. Hva skjer da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt ham helt fra 21 Jump Street men den gangen var han liksom så ung.

21 jump street, - nå våkna jeg!! Det var absolutt en av mine favoritter. Pluss at det jo var der vi stiftet bekjentskap med Johnny Depp.. mimre-mimre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 jump street, - nå våkna jeg!! Det var absolutt en av mine favoritter. Pluss at det jo var der vi stiftet bekjentskap med Johnny Depp.. mimre-mimre..

Det er lenge siden det, på tv3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...