Gå til innhold

Chamomilla D-6


Tascha

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en sønn på 3 måneder som sover nokså lite og nokså urolig. Jeg har i noen dager skrevet opp når han sover - det er ca. 10 timer i døgnet. Oftest sover han en time om gangen, aldri mer enn to timer sammenhengende. Det ser ut som han hele tiden må sjekke og følge med på om det foregår noe rundt ham/om vi er der. Han sover best hvis han får ligge helt inntil meg.

Nå har jeg i to kvelder gitt fotsoneterapi for dette, og i natt sov han godt(4 timer sammenhengende søvn!!).

Jeg lurte på å gi ham Chamomilla D-6 i tillegg til dette, men er litt usikker på hvilken dosering han bør få. Er en kule i døgnet en ukes tid greit, eller bør han få litt mer?

Flere har spurt meg om søvnløsheten/kontrollbehovet kan ha noe med fødselen og det påfølgende døgnet å gjøre. Han fikk surstoffmangel fordi fødselen gikk for fort, og lå på barneavdelingen det første døgnet. Tror du dette kan ha noen betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Tascha.

Det er en stor overgang for barn å komme fra mors liv og ut i en kald og lys verden. Derfor anbefaler mange nær kontakt mellom mor og barn det første døgnet. Dette er også viktig pga tarmfloraen. Barnet fødes nemlig med en steril tarm som kolonialiseres med bakterier i løpet av de første levedøgn. Det beste er å få suge på mors bryst/hud for å få hennes bakterieflora og deretter få råmelk som inneholder stoffer som fremmer veksten av en sunn melkesyredominert tarmflora. Når barnet ligger på en barnestue første døgnet vil tarmfloraen bli preget av bakteriefloraen som måtte befinne seg der. Dette kan hos noen føre til kolikkplager. Jeg vil derfor anbefale at du gir tilskudd av tørkede melkesyrebakterier 2-3 ggr daglig. Kjøp kapsler som er kumelkfrie, del disse og bland pulveret ut i vann eller svak fennikkelte. Når det gjelder Chamomilla D6 kan du godt gi 1 dose daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...