Gå til innhold

Uff disse Somalierne


Gjest anna-anna

Anbefalte innlegg

..eh.. nei, men om så var, hva så?

Jeg ser ikke helt relevansen av hvilken stilling jeg har, annet enn at det gir deg enda en mulighet til å unngå tema.

Det er du selv om har "solgt deg inn" som en av topplederne i en bedrift med betydelig internasjonalt engasjement. Nå må du plutselig ikke bli så beskjeden på egne vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    29

  • Sør

    27

  • Grip

    23

  • Velouria

    16

Mest aktive i denne tråden

Hmm, tja. Hva ellers skulle få denne galningen til å holde seg unna å plage folk her?

Tja, du sier noe. På den annen side...som en av topplederne i en stor industribedrift, kan det jo tenkes at han har vært på utenlandsreise, ikke sant?

På den tredje side; det er jo internett på alle hotellrom nå for tiden, og tror du sør hadde klart å holde seg unna hvis dol var et tastetrykk unna? Ikke det? Ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Tja, du sier noe. På den annen side...som en av topplederne i en stor industribedrift, kan det jo tenkes at han har vært på utenlandsreise, ikke sant?

På den tredje side; det er jo internett på alle hotellrom nå for tiden, og tror du sør hadde klart å holde seg unna hvis dol var et tastetrykk unna? Ikke det? Ikke jeg heller.

Nettopp. Jeg kan ikke se for meg noe annet sted enn bak murer.Selv på galehus er det sikkert noen som har en laptop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Man burde kanskje skylde på psykiatrien her i landet. Svært mange av de som har flyktet fra Somalia har opplevd grusomheter vi her på berget knapt kan tenke oss, og når de da blir overlatt mer eller mindre til seg selv, uten noen psykiatrisk oppfølging, i et nytt og ukjent land, er det vel egentlig et under at det ikke er flere av dem som klikker på uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde kanskje skylde på psykiatrien her i landet. Svært mange av de som har flyktet fra Somalia har opplevd grusomheter vi her på berget knapt kan tenke oss, og når de da blir overlatt mer eller mindre til seg selv, uten noen psykiatrisk oppfølging, i et nytt og ukjent land, er det vel egentlig et under at det ikke er flere av dem som klikker på uskyldige.

Du kommer deg, SDD. Snart kan du tas med ut og tilmed kanskje inn i selskapslivet. Dine standpunkter er trygge, reflekterte og uangripelige. Du kan utsi dem høyt og tydelig uten å tråkke noen på tærne. Jeg tror faktisk du kunne konversert sør også (uten å få ham i strupen), hvis du hadde pugget den frasen utenat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Skrik*

Han har senere moderert seg noe slik at vi ikke lengre trenger å frykte for at det er Norsk Hydros generaldirektør vi har i vår midte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Man burde kanskje skylde på psykiatrien her i landet. Svært mange av de som har flyktet fra Somalia har opplevd grusomheter vi her på berget knapt kan tenke oss, og når de da blir overlatt mer eller mindre til seg selv, uten noen psykiatrisk oppfølging, i et nytt og ukjent land, er det vel egentlig et under at det ikke er flere av dem som klikker på uskyldige.

Vel, ikke har JEG sett noen statistikk på hvor mange som har sett å mye "grusomheter" i Somalia kontra f.eks tamiler som er langt mindre kriminelle.

At de fleste somaliere

har lært seg den ikke-grusome norske sosial og trygdelovgivningen før de ankommer er derimot langt mer soleklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

..eh.. nei, men om så var, hva så?

Jeg ser ikke helt relevansen av hvilken stilling jeg har, annet enn at det gir deg enda en mulighet til å unngå tema.

Hva er BNP her i landet for 2004?

Advarsel: flere spørsmål kommmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Man burde kanskje skylde på psykiatrien her i landet. Svært mange av de som har flyktet fra Somalia har opplevd grusomheter vi her på berget knapt kan tenke oss, og når de da blir overlatt mer eller mindre til seg selv, uten noen psykiatrisk oppfølging, i et nytt og ukjent land, er det vel egentlig et under at det ikke er flere av dem som klikker på uskyldige.

Etter krigen hadde vi mange krigsseilere og konsentrasjonsleirfanger.

Gikk de rundt og drepte og voldtok?

Hva med alle voldtatte kvinner, er de også voldskriminelle?

Det er fullt mulig å ha PTSD uten å være voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tja. Hva ellers skulle få denne galningen til å holde seg unna å plage folk her?

Å, ikke skap deg nå - du har savnet han så fælt atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

Han har senere moderert seg noe slik at vi ikke lengre trenger å frykte for at det er Norsk Hydros generaldirektør vi har i vår midte.

Så jeg trenger ikke teste han på markedskrefter og kapitalstyring?

Evt 5-årsplaner? Å guuud... skrev jeg virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter krigen hadde vi mange krigsseilere og konsentrasjonsleirfanger.

Gikk de rundt og drepte og voldtok?

Hva med alle voldtatte kvinner, er de også voldskriminelle?

Det er fullt mulig å ha PTSD uten å være voldelig.

*rister på hodet*

Hvor mange år varte 2. verdenskrig?

Hvor mange år har det vært krig i Somalia?

Uansett, hva er det du forsøker å "bevise"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter krigen hadde vi mange krigsseilere og konsentrasjonsleirfanger.

Gikk de rundt og drepte og voldtok?

Hva med alle voldtatte kvinner, er de også voldskriminelle?

Det er fullt mulig å ha PTSD uten å være voldelig.

Hva med PTSDD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer deg, SDD. Snart kan du tas med ut og tilmed kanskje inn i selskapslivet. Dine standpunkter er trygge, reflekterte og uangripelige. Du kan utsi dem høyt og tydelig uten å tråkke noen på tærne. Jeg tror faktisk du kunne konversert sør også (uten å få ham i strupen), hvis du hadde pugget den frasen utenat.

Jeg skjønnner at det kan være litt kjipt når Gutteklubben-Grei ikke klarer å rekrutere nye medlemmer, men litt trøst er det vel at Hr Faarikaal igjen er en del av det gode selskap...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du selv om har "solgt deg inn" som en av topplederne i en bedrift med betydelig internasjonalt engasjement. Nå må du plutselig ikke bli så beskjeden på egne vegne.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Etter krigen hadde vi mange krigsseilere og konsentrasjonsleirfanger.

Gikk de rundt og drepte og voldtok?

Hva med alle voldtatte kvinner, er de også voldskriminelle?

Det er fullt mulig å ha PTSD uten å være voldelig.

Men ble krigsfangene og konsentrasjonsleirofrene stuet inn på noen få kvadratmeter sammen med 3 andre da de kom hjem, uten noen som helst oppfølging, i et fremmed land hvor de ikke engang forstår språket og hvor jeg antar kulturforskjellene fra hva de er vant med er enorme?

Dessuten må det vel være en viss forskjell på de som opplevde faenskapen i et par-tre år for så å komme tilbake til det livet de engang hadde, og på dem som har opplevd faenskapen hele livet og ender opp på andre siden av kloden uten noe apparat som fanger dem opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimers heslige menneskesyn er altfor lite kritisert.

Jeg synes ikke du gjør annet.

Ditt "heslige menneskesyn er altfor lite kritisert."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...