Gå til innhold

Uff disse Somalierne


Gjest anna-anna

Anbefalte innlegg

Ta deg jobb på et asylmottak i mer enn fem minutter du, så kan vi snakkes. Det er tydelig at du ikke har helt oversikt over hva du snakker om her. Og ja, jeg har snakket med veteraner både fra annen verdenskrig Koreakrigen og vietnamkrigen, det er (desverre) mange veteraner i familien og mange av dem sliter psykisk enda desverre, men de har iallefall tilbud om hjelp.

Jeg har jobbet på asylmottak og hatt mange samtaler med både barn og voksne, de trenger hjelp til å bearbeide det å for eksempel se faren sin og onkler bli halshugget, og søstre og mor bli voldtatt, mens man selv er en gutt på 6-8 år som blir holdt fast og tvinget til å se på.

Hold "erfaringene" dine utenfor debatten, de er ikke kontrollerbare, og helt uinteressante.

Du har heller ingen forutsetning for å bedømme mitt erfaringsgrunnlag eller på hvilket faglig nivå jeg uttaler meg, så vennligst hold deg til sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    29

  • Sør

    27

  • Grip

    23

  • Velouria

    16

Mest aktive i denne tråden

Hold "erfaringene" dine utenfor debatten, de er ikke kontrollerbare, og helt uinteressante.

Du har heller ingen forutsetning for å bedømme mitt erfaringsgrunnlag eller på hvilket faglig nivå jeg uttaler meg, så vennligst hold deg til sak.

Det var du som begynte å dra dine erfaringer inn i debatten, jeg bare fulgte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som begynte å dra dine erfaringer inn i debatten, jeg bare fulgte opp.

Da bør du lære deg å lese. Jeg bad SDD snakke med tidsvitnene, så han selv kan bedømme ut fra det erfaringsgrunnlaget han kan hente ut fra det.

Skal du følge opp noe, så følg opp argumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du lære deg å lese. Jeg bad SDD snakke med tidsvitnene, så han selv kan bedømme ut fra det erfaringsgrunnlaget han kan hente ut fra det.

Skal du følge opp noe, så følg opp argumentene.

Men erfaringsgrunnlag er jo totalt uinteressant for deg, det sier du jo selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - hvis du hadde vært en person som hadde noe som helst å si i samfunnet, så hadde det vært skremmende. Du forstår rett og slett ikke at du ikke kan sammenligne krigsseilerne under krigen og folk som vokser opp i krig? Heldigvis ser folk flest litt lenger enn deg.

"...................................."

Å, gi deg nå'a, pråzaken, dere PLO-groupiene har tydeligvis ingen problemer med å sammelikne Allahs vernepliktige med Milorg, når det passer sånn.

Hvor passer det ikke nå? Er det analysen som ikke går opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men erfaringsgrunnlag er jo totalt uinteressant for deg, det sier du jo selv.

Det du skryter på deg er uinteressant. Det SDD kunne ervervet seg ville derimot komme både ham og oss til gode. Jeg har nemlig fra pålitelige kilder at fyren er rimelig oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vold? Jeg?

Det er da vitterlig ikke JEG som nylig satt inne tre måneder.

Gjør som jeg, gi fan i å mate dette trollet. Psykopaten er ikke interessert i debatt, det må da ligge klart oppe i dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men erfaringsgrunnlag er jo totalt uinteressant for deg, det sier du jo selv.

Huff Velouria, nå ble du vel lei deg? Mr Kahn tror ikke du er oppegående nok til å komme med dine erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skryter på deg er uinteressant. Det SDD kunne ervervet seg ville derimot komme både ham og oss til gode. Jeg har nemlig fra pålitelige kilder at fyren er rimelig oppegående.

Hvorfor skulle jeg gidde å skryte på meg ting som dette? At du ikke gidder diskutere med meg er greit nok, men at gidder å pipe skjønner jeg ikke.

Ha en fortsatt strålende sommerdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Velouria, nå ble du vel lei deg? Mr Kahn tror ikke du er oppegående nok til å komme med dine erfaringer...

Ja, jeg sitter her å gråter nå *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Velouria, nå ble du vel lei deg? Mr Kahn tror ikke du er oppegående nok til å komme med dine erfaringer...

He-he, jeg har fulgt litt med på denne tråden, og ble rimelig irritert over det han skrev! At SDD er så oppegående at det er interessant å lese om hans erfaringsgrunnlag, mens Velouria er uinteressant å høre på! Skikkelig irriterende skrevet av Mr Kahn! Synes vi skal stemme ham ut!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sitter her å gråter nå *snufs*

Vi får huske på å pent spørre om lov neste gang, før vi skriver om erfaringer vi har.

Så slipper vi ydmykelsen ved å bli irettesatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skryter på deg er uinteressant. Det SDD kunne ervervet seg ville derimot komme både ham og oss til gode. Jeg har nemlig fra pålitelige kilder at fyren er rimelig oppegående.

"Hold "erfaringene" dine utenfor debatten, de er ikke kontrollerbare, og helt uinteressante."

Hjelpes, du er ikke helt god, er du vel??

Og jada, det er heeeelt sikkert uinteressant for deg, men jeg har alvorlige probelmer med å ta deg seriøst, når du svarer Velouria slik du gjør.

Hva gjør du på en debattside på internett hvis du skal avvise argumentene til alle du ikke kjenner personlig som uinteressante og ukontrollerbare (når de ikke passer standpunktet ditt, vel å merke...)??? Du bør begrense deg til koselige debatter med gode venner...

Sammenlikningen til NHD (og til og med med rød prikk foran!!) er søren meg så naive at det er til å grine av... Jeg trodde det var bevist at feks mange av de som vokser opp med mishandling og misbruk, ender opp som misbrukere selv. Senest i dag leste jeg i RA om en far som var dømt for mishandling. Av sønnen. Sønnen ble samtidig dømt for voldsbruk mot andre, han også... Og hvor mange veteraner i USA har ikke endt opp med å ta livet av seg selv og sine kjære?? Selvfølgelig avler vold vold. Og en del flyktninger har nok erfart atskillig mer helvete enn de fleste. Norske krigsveteraner og voldtektsofre inkludert! Uten å dermed bagetalisere det de har opplevd.

Å ta i mot flyktninger slik vi gjør, og så sende dem ut i samfunnet uten hjelp er rett og slett idiotisk og naivt. Tikkende bomber vil gå av en dag om man ikke gjør noe med dem!

Vel, spar deg for svaret, jeg er ikke interessert. Måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får huske på å pent spørre om lov neste gang, før vi skriver om erfaringer vi har.

Så slipper vi ydmykelsen ved å bli irettesatt!

Ja, ikke sant. Og siden vi er kvinner, har vi vel enda mindre vi skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Men erfaringsgrunnlag er jo totalt uinteressant for deg, det sier du jo selv.

Ditt erfarimgsgrunnlag fremstår som nokså enestående.

Langt langt oftere har jeg støtt på tidligere ansatte på asylmottak og som flyktmingkonsulenter som har sluttet fordi de ikke orker en hverdag full av løgn, falskhet, svindelmed trygde og sosialstønad, og å være vitne til hvordan hele vårt lands sosiale sikkerheysnettverk systematisk misbrukes, i likhet med hele asylinstituttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Og siden vi er kvinner, har vi vel enda mindre vi skulle ha sagt.

Vi får håpe flisa kan stramme'n opp litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt erfarimgsgrunnlag fremstår som nokså enestående.

Langt langt oftere har jeg støtt på tidligere ansatte på asylmottak og som flyktmingkonsulenter som har sluttet fordi de ikke orker en hverdag full av løgn, falskhet, svindelmed trygde og sosialstønad, og å være vitne til hvordan hele vårt lands sosiale sikkerheysnettverk systematisk misbrukes, i likhet med hele asylinstituttet.

Jeg har ikke møtt på så mange med det erfaringsgrunnlaget du snakker om, men det er selvsagt forskjeller på hva folk opplever. Jeg har også opplevd vold og trusler på jobb, jeg har opplevd at noen snyter der de kan snyte. Men langt oftere har jeg opplevd mennesker som ønsker og vil ta del i det norske samfunnet på godt og vondt. Mennesker som vil jobbe og ta vare på familien sin, men som trenger litt hjelp til å omstille seg. Og som trenger noen som lytter.

Det er rimelig hekstisk hverdag på et asylmottak og desverre har de ansatte altfor liten tid til å ta den praten med folk som de trenger. Altfor liten tid til å sette seg ned og ta en kaffekopp og å lytte. Nå skal man jo også være professjonell i jobben sin og ikke knytte seg til noen og ikke bli glad i dem. For meg var dette det værste med jobben, jeg jobbet mest med familier, og det er vanskelig å ikke bli glad i barn.

Dette ble vel en såkalt avsporing, men pytt, pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hold "erfaringene" dine utenfor debatten, de er ikke kontrollerbare, og helt uinteressante."

Hjelpes, du er ikke helt god, er du vel??

Og jada, det er heeeelt sikkert uinteressant for deg, men jeg har alvorlige probelmer med å ta deg seriøst, når du svarer Velouria slik du gjør.

Hva gjør du på en debattside på internett hvis du skal avvise argumentene til alle du ikke kjenner personlig som uinteressante og ukontrollerbare (når de ikke passer standpunktet ditt, vel å merke...)??? Du bør begrense deg til koselige debatter med gode venner...

Sammenlikningen til NHD (og til og med med rød prikk foran!!) er søren meg så naive at det er til å grine av... Jeg trodde det var bevist at feks mange av de som vokser opp med mishandling og misbruk, ender opp som misbrukere selv. Senest i dag leste jeg i RA om en far som var dømt for mishandling. Av sønnen. Sønnen ble samtidig dømt for voldsbruk mot andre, han også... Og hvor mange veteraner i USA har ikke endt opp med å ta livet av seg selv og sine kjære?? Selvfølgelig avler vold vold. Og en del flyktninger har nok erfart atskillig mer helvete enn de fleste. Norske krigsveteraner og voldtektsofre inkludert! Uten å dermed bagetalisere det de har opplevd.

Å ta i mot flyktninger slik vi gjør, og så sende dem ut i samfunnet uten hjelp er rett og slett idiotisk og naivt. Tikkende bomber vil gå av en dag om man ikke gjør noe med dem!

Vel, spar deg for svaret, jeg er ikke interessert. Måtte bare få det ut...

Hear, hear!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...